Jump to content
Rikke Rost

Er i nogensinde blevet kontaktet???

Recommended Posts

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2008/12/18/065551.htm De burde bindes til en togvogn......:lol: Uuuhhh det er en farlig bro. Hvad så med dem der er bange for at køre over fordi der er langt ned og de kan falde i vandet, hvis den knækker? :love2: Damn den her verden bliver mere og mere forskruet....Godt jeg kun har 40 år tilbage....:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, noget siger mig at denne tråd bliver lang :laugh: Mht. til broen, så syntes jeg ikke at det er så slemt. Det eneste jeg godt kunne tænke mig var at placere et stroboskop i bagruden til at blænde de fjolser som kører helt op i bagsmækken og blinker, til trods for at man ligger i ydersporet, med kun 2 billængder op til næste bil, og iøvrigt følger tempoet. Hvad er det lige præcis sådanne fjolser vil opnå? Hurra, du kom så ca. 10 meter længere frem.... my god!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja da.....Jeg er bare så ked af den forskruet holdning og at broen bruger medierne bevidst, da der ikke er nogen der spørger os om hvordan vi har det.... De sidder i en position, hvor de kan manipulere tingene som de vil og det pisser mig af i den grad. Det er bare den samme klagesang konstant derude fra og i betragtning af antallet af biler der passerer, så sker der absolut ingenting. Svarer til at Høje Tåstrup kommune bad politiet om at stille sig ud på motorvejen ved høje tåstrup, fordi brugerne følte sig nervøse ved at køre dér..... Så tag dog for helvede toget, hvis det er så slemt. Er du nervøs ved at køre bil, så lad væ'r....Længere er den bare ikke. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha ... troede det havde slået helt klik for dig og du nu var blevet kontaktet fra det ydre rum :-) Du har så evig ret i at Broen fordrejer de svar de får ind på deres i forvejen snedigt konstruerede spørgsmål. Tror mange - ganske som jeg - har svaret at man kan føle sig usikker omkring betalingsanlæggene hvor folk kører pilråddent (dog blevet en smule bedre siden vognbanestriberne er kommet. Dog er skiltningen stadig håbløs og Kort-kunder bliver sendt over i Bizz-banerne). Kan overhovedet ikke se hvad der er at være bange for i forbindelse med selve køreturen over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja givetvis, men synes bare det er langt ude at de siger de gør en masse, men der sker ikke rigtigt noget.... Lidt for smart. Har en god veninde der arbejder dernede og de har fået at vide de skal, men de menige medarbejdere synes slet ikke der er noget problem og har gjort ledelsen opmærksom på det. Så fik de at vide de bare skulle tage tilfældige nummerplader.... Men det har de nægtet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det største faremoment er vel nærmest, når tolderne har "glemt" at fjerne de gule bump. Ellers er det vel lige efter betalingsanlægget hhv. mod Danmark og mod Sverige, at det kan være lidt farligt. Selve turen over broen og igennem tunnelen er da ikke bekymrende. Det er da bare dejligt, at der ikke er nogle til- og frakørsler, hvor der kommer køretøjer ud, som skal presses ind. Holder ligeledes på, at det er ren propaganda.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja de gule bump der er evil derfor bruger jeg altid lastbil/bus banen ude til højre og køre igennem, jeg har haft ringet til broen og sagt til dem min bil den er så lav så det går ik og køre over de gule bump der, så det var helt iorden at jeg kørte igennem derhenne:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor det helt sikkert er farligt, er ved betalingsanlægget, når man skal videre. Der er et stort mix af folk der accellerer hurtigt, og folk der gør det langsomt. Folk der ikke ved hvilken side de skal holde til, sjovt nok altid dem der kører langsomt har på forhånd kørt ud i den bane, der ligger mest mod venstre griner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I må godt nok opleve nogle ting jeg ikke oplever når jeg passerer broen.
Det var også min første tanke. :confused: Nu har jeg pendlet over den bro hvert eneste evige hverdag (jaja, grove træk i al fald) i lidt mere end 3 år, og jeg kan sgu ærligt talt ikke sige, at jeg oplever broen som værende et trafikmæssigt anderledes - eller mere farligt - stykke mortorvej end så meget andet motorvej i det danske/svenske. :rolleyes: Nu må folk lige klappe hesten og komme ned på jorden igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Der hvor det helt sikkert er farligt' date=' er ved betalingsanlægget, når man skal videre. Der er et stort mix af folk der accellerer hurtigt, og folk der gør det langsomt. Folk der ikke ved hvilken side de skal holde til, sjovt nok altid dem der kører langsomt har på forhånd kørt ud i den bane, der ligger mest mod venstre griner.[/quote'] Ja det er jeg enig i.. jeg vil faktisk vove den påstand at det er farligt at overholde fartgrænserne ved nedgangen til broen, fordi folk suser forbi en - som regel plejer jeg bare at tage den stille og roligt og tage lastbilbanen, men hvis den er lukket så bliver man tvunget til at lægge sig i næst-inderste spor og så er der lige pludselig folk der overhaler på begge sider og kører på kryds..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Men det korte af det lange er' date=' at ingen indtil videre er blevet kontaktet af broen for at køre hensynsløst.....[/quote'] Jeg har i hvert fald ikke hørt om nogen der er blevet det - men okay nu repræsenterer sunddebatten jo langt fra flertallet af dem der bor i Sverige, så måske kører vi gennemsnitlig bare pænere end andre pendlere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kører folk råddent? Ud af interesse ville jeg da gerne hvad folk mener når de siger at folk kører vanvittigt/råddent? Jeg har kun boet i sverige i ca. 3 måneder, men må også tilslutte mig at jeg ikke har oplevet at broen skulle være hverken værre eller bedre end alle andre strækninger af motorvej i Danmark. Personligt har jeg ikke noget problem med at blive overhalet (venstre om) af en bil der kører ex. 150/200/250 km/t mv når der ikke er tæt trafik. Det gør jo ikke folk til dårlige bilister, og disse er langt værre end fart! Eksempelvis folk der ikke orienterer sig inden vognbane skift mv. Der hvor det går galt IMO er folk der zig-zagger og overhaler indenom med høj fart, samt folk der ikke kan finde ud af at holde afstanden og så lige omkring betalings anlæggene hvor man nok lige burde lette speederen lidt mere fordi der kan forekomme krydsende færdsel + bløde trafikanter. Men vil da gerne høre andres oplevelser/meninger?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke at der bliver kørt råddent på broen. Det store flertal kører ret godt derude - holder til højre når de skal - kører nogen gange lidt hurtigere end amn må, men kun lidt. I myldretidstrafikken kan man nogengange se eksempler på for kort afstand i venstre bane - især, hvis der er en "blokker", som har lagt sig ud i venstre bane med 109 km/t over adskillige kilometer. Når der er tyndere trafik kommer der en gang imellem en ret hurtig bil - men ikke noget som jeg synes på nogen måde virker farligt. Her til eftermiddag omkring ved 3-tiden kørte jeg faktisk over med cruise control sat til 110 km/t målt på GPS speedometer. Jeg blev vist kun overhalet en enkelt gang eller 2.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja generelt synes jeg at folk er dygtige til at holde til højre..... Dog var der lidt omkring det sidste færdselsuheld derude på broen. Uheldet mod DK opstod pga kiggekø.... Det er jeg helt overbevist om. For de to uheld, i hver sin retning, var stort set ligeud for hinanden..... Der kunne folk godt tænke lidt længere..... Men ellers har jeg absolut ingen klager over tingene derude. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg begyndte først at køre bil, da jeg var flyttet til Sverige. På den vis er jeg vist opflasket med Øresundsbroen og synes egentlig ikke at den er særlig farlig. De farligste steder på min route er de små rundkørelser ved Ørestad Nord, da cykelstien hele tiden er i min blinde vinkel. Dog synes jeg at fartbegrænsningen på 30 km/t begynder for langt væk fra betalingsanlægget. Det ville gøre broen mere sikker hvis de flyttede de skilte tættere på betalingsanlægget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

så bliver vi nød til at lære vise personer om at have deres fucking brobizz hvor målerne kan læse dem - ikke i hånden ud af vinduet når de først ER kommet hen til bommen hehe. Får fnider over den slags klaphatte - det bremser det hele, når andre skal holde og vente på anlægget får læst "bizzen" igennem ejerens fedtede fingre :fight: Eller i handskerum eller andre steder, hvor de ikke kan læses. Frataget er self. dem hvor det virker det de gør.......for der skal nok komme en kommentar eller 2 til mit lille "angreb" griner. Og så skal der noget tekst til de skilte om banevalg - det er ikke alle der lige fatter billederne, og hvad de betyder. Burde ikke være så svært at skrive på dansk/svensk,engelsk,fransk og spansk (whatever de forskellige gængse sprog er man bruger) Min sidder i ruden, og jeg har ikke haft problemer med at bommen ikke ville åbne en eneste gang siden jeg startede i aug. 08.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun været ud for ét farligt tilfælde - og selvfølgelig var det bron som stod for det :mad: For ca. en måned siden - en morgen da jeg var på vej mod DK ind i en bizz bane, som så ud til være åben (skiltet over banen stod på BROBIZZ, og alt så 'naturligt' ud), lukkede den yderste bum ned lige foran mig - jeg nåede at stoppe med min front halvt inde under bummen, og måtte derefter bakke tilbage for at komme over i en anden bane - banen så stadig ud til at være åben, efter bummen var gået ned...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites