from dk-se 10 Anmeld indhold Skrevet December 19, 2008 http://ekstrabladet.dk/112/article1101099.ece Det undre mig at mennesker i trafikken kan blive så gale at det ender med at man vil slå et andet menneske ihjel, man skal sku passe på der ude i trafikken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 "men den anden gruppe, som var af anden etnisk herkomst" WOW big surprise at knivstikkerne var af "anden etnisk herkomst" .... nogen der vil vädde på om det var arabisk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 "men den anden gruppe' date=' som var af anden etnisk herkomst"[/color'] WOW big surprise at knivstikkerne var af "anden etnisk herkomst" .... nogen der vil vädde på om det var arabisk Uha.....nu får du sgu nok forummets politiske korrekte vogtere på nakken.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Uha.....nu får du sgu nok forummets politiske korrekte vogtere på nakken.. michael k udtrykker vel bare det en del sidder og tænker.... jeg indrømmer da i hvert fald gerne at min tolerance overfor de grupper, vi nu så politisk korrekt kalder af af anden etnisk herkomst, falder og falder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 michael k udtrykker vel bare det en del sidder og tænker.... Men i Sverige findes en lov mod "Hetz mod folkegruppe" eller noget i den stil. Så med sådanne ytringer kan debatten komme i klemme. Enig eller uenig... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thyper 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Knivstikkeri falder måske ikke ind under hetz mod befolkningsgruppe ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Knivstikkeri falder måske ikke ind under hetz mod befolkningsgruppe ? Nej det var Michaels kommentar om "hvem" det kunne være. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Men i Sverige findes en lov mod "Hetz mod folkegruppe" eller noget i den stil. Så med sådanne ytringer kan debatten komme i klemme. Enig eller uenig...Ikke p.t., da debatten ikke host'es i Sverige. Men ellers ja - hvis serveren stod på svensk grund, så kunne debatten, i teorien, drages til ansvar for at have videreformidlet racistisk indhold. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Ikke p.t.' date=' da debatten ikke host'es i Sverige. Men ellers ja - hvis serveren stod på svensk grund, så kunne debatten, i teorien, drages til ansvar for at have videreformidlet racistisk indhold.[/quote'] Ahh. Men det har den været ik? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 "men den anden gruppe' date=' som var af anden etnisk herkomst"[/color'] WOW big surprise at knivstikkerne var af "anden etnisk herkomst" .... nogen der vil vädde på om det var arabisk Men bilen er en Saab, så nogle gange bliver ens fordomme gjort til skamme. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Ahh. Men det har den været ik?Jeps. Mener det var hos B-One her i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Ikke p.t.' date=' da debatten ikke host'es i Sverige. Men ellers ja - hvis serveren stod på svensk grund, så kunne debatten, i teorien, drages til ansvar for at have videreformidlet racistisk indhold.[/quote'] forklar mig lige hvor det racistiske var i den udtalelse... at jeg ikke finder det overraskende at det var udländinge og gerne vil vädde om det er arabere er da på ingen måde racistisk.. bare ret så realistisk.. racisme er når man hader folk på baggrund af deres hudfarve og elelr sviner dem til, udöver vold eller lign på selvsamme grundlag .. racisme er ikke mangel på forblöffelse over at indvandrere kan finde på den slags!! det er jo for helvede ikke for sjov skyld at arabere/muslimer har det ry... 8 ud af 10 tilfälde af knivstikkeri og skyderi i kbh er begået af indvandrere .. 86% af dem der bliver fremstillet i dommervagten med henblik på varetägtsfängsling i forbindelse med de förnävnte lovbrud er også arabere/muslimer 63% af de indsatte i de danske fängsler er arabere/muslimer til trods for at de kun udgör ca 10% af befolkningen... men ja klart det er jo ikke dem der er noget galt med det er alle os danskere der bare er racister!! jeg er så fandens trät af at hver gang man kritiserer en indvandrer for deres tumpedumme handlinger så skal racistkortet spilles... sådan en gang forbandet pis!! jeg hader på ingen måde arabere men jeg hader dem af dem der ter sig som indavlede rabiessyge dyr!! ligesåvel som jeg hader de danskere der gör det problemet opstår når en så lille del af befolkningen står for så stor en del af balladen ... så begynder folk at skäre alle over en kam ligesom mange af jer sidder og sviner autonome til hvergang der har väret ballade hvor autonome har väret indblandet!! der er jo ingen forskel på de 2 ting!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 forklar mig lige hvor det racistiske var i den udtalelse... Don't shoot the messenger! :D Jeg forklarede bare lidt om "hetz mot folkgrupp"-loven, og de eventuelle konsekvenser denne kunne have for debatten, hvis indholdet var barskt nok - og serveren stod i Sverige. Jeg refererede slet ikke til dit indlæg, Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Tja - lad mig prøve at skære det ud i pap sådan som jeg ser det. Det kommer meget an på, hvilken af følgende to udsagn man kommer med. 1. En ung mand er kriminel - derfor er det ret sandsynligt at han er af anden etnisk herkomst. 2. En ung mand er af anden etnisk herkomst - derfor er det ret sandsynligt at han er kriminel. Udsagn 1 er desværre ikke forkert - det er simpelthen hvad statistikerne viser - og derfor kan det vel næppe kaldes racistisk. Udsagn 2 er derimod både forkert, fordomsfuldt og vel egentlig også racistisk. Der er altså stadigvæk langt den største del af befolkningen - også af anden etnisk herkomst - som er lovlydige borgere. Så lad lige tvivlen komme folk til gode før de dømmes på forhånd på grund af hudfarve eller lign. Jeg tolker Mikael K's udtalelser som værende det samme som udsagn nummer 1. Og faktisk vil jeg også brokke mig ligesom Mikael K over at der er så mange fladpander af den etniske oprindelse "pæredansk" eller lign. som ender med at tænke som udsagn 2, uden at have belæg for det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 8 ud af 10 tilfälde af knivstikkeri og skyderi i kbh er begået af indvandrere Dette kan kun skyldes manglende dialog og tolerance. Rosengård optøjerne kan tilskrives samme ursprung. Hvor meget dialog og tolerance er der lige i at lukke en minimoske? Jeg spør' bare. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Dette kan kun skyldes manglende dialog og tolerance. Rosengård optøjerne kan tilskrives samme ursprung. Hvor meget dialog og tolerance er der lige i at lukke en minimoske? Jeg spør' bare. Hvis den selvsamme moské ligger ulovligt i et kælder-rum så er der ikke noget der hedder dialog og tolerance - for det ville være særbenhandling, og det ene og alene pga. man var bange for hvad de fandt på... Hvis jeg lavede et hobby-rum selvsamme sted ville jeg (ligesom de er nu) ryge ud på røv og albuer... Ved den slags optøjer skal de bare ha en advarsel - I har 5 minutter til at skride, derefter skal politiet finde deres bean bag ammo frem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 forklar mig lige hvor det racistiske var i den udtalelse... Det var jo mig der skrev det tidligere så jeg kan vel også forklare. Jeg mener ikke det er racistisk. Men det er heller ikke mig der dømmer i en retssal. Jeg mener bare vi skal passe på med visse udtalelser hvis det kan skade debatten/ejeren af samme. Men nu den står på dansk jord så er det jo bare at give den gas :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Men nu den står på dansk jord så er det jo bare at give den gas :DSidst jeg tjekkede, da resolvede den til Tyskland Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Sidst jeg tjekkede' date=' da resolvede den til Tyskland [/quote'] Hmm og hvad har de så af sjove paragraffer? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Don't shoot the messenger! :D Jeg forklarede bare lidt om "hetz mot folkgrupp"-loven, og de eventuelle konsekvenser denne kunne have for debatten, hvis indholdet var barskt nok - og serveren stod i Sverige. Jeg refererede slet ikke til dit indlæg, Michael ok så tolkede jeg det forkert ... läste det som at mit indläg kunne skabe den slags problemer.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 ok så tolkede jeg det forkert ... läste det som at mit indläg kunne skabe den slags problemer..No problemo. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Dette kan kun skyldes manglende dialog og tolerance. Rosengård optøjerne kan tilskrives samme ursprung. Hvor meget dialog og tolerance er der lige i at lukke en minimoske? Jeg spør' bare. BAH det skyldes at der er visse elementer af "anden etnisk herkomst" der ikke vil tilpasse sig og leve som vi nu engang lever her i vesten , eller dvs de vil gerne ha goderne osv men resten vil de skide et stykke og ser danskerne(og sikkert også svenskerne) som vantro griseädende svin der bare skal dö hvis de ikke fölger koranen.. mange af dem endda helt uden selv at fölge den .. de vil bare ha og ha og ha det som DE vil ha det mange af dem isär de unge er "bekvemmelighedsmuslimer" ligesom de er "bekvemmelighedsdanskere/svenskere" de vil have goderne i det her tilfälde retten til at hade alle vantro og bruge racistkortet hver gang de möder modgang!! mange muslimer i vesten er superracistiske .. langt värre end mange vesterländinge det sjove er at tager man til muslimske lande er de HELT anderledes en ting er at de ofte lever et liv der svarer til 2000BC og har nogle ret forskruede värdier og äresbegreber men de (med visse undtagelser) er ikke racistiske som de unge muslimer i dk osv er !! vel samme dialog og tolerance som med ungdomshuset .. altså ejer man ikke de lokaler hvori man holder hus og man blir opsagt .. så er det farvel og de har i rosengård haft 2 år til at hitte på et alternativ ... sådant fortjener ingen tolerance !! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Det var jo mig der skrev det tidligere så jeg kan vel også forklare. Jeg mener ikke det er racistisk. Men det er heller ikke mig der dømmer i en retssal. Jeg mener bare vi skal passe på med visse udtalelser hvis det kan skade debatten/ejeren af samme. Men nu den står på dansk jord så er det jo bare at give den gas :D helt fair men forklar mig venligst hvor det var racistisk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 helt fair men forklar mig venligst hvor det var racistisk? i MINE øjne er det ikke racistisk! Men ikke alle er så tolerante som jeg og andre og eftersom jeg ikke kender grænsen for den lov med "hetz mod......" så var der ingen grund til at puste til ilden. Ud over det så kan jeg ud fra dit indlæg se at lige dér er vi af samme holdning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 i MINE øjne er det ikke racistisk! Men ikke alle er så tolerante som jeg og andre og eftersom jeg ikke kender grænsen for den lov med "hetz mod......" så var der ingen grund til at puste til ilden. Ud over det så kan jeg ud fra dit indlæg se at lige dér er vi af samme holdning. der var intet racistisk i det nok derfor du ikke syntes at det var det :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites