Heidi76 10 Anmeld indhold Skrevet December 18, 2008 Jeg skal flytte til Sverige i foråret, dog kommet lidt i tvivl med alle de skræk historier man læser herinde..*G* Nogle gode råd til hvad man skal ha styr på inden flyttebilen er pakket!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Heidi76 10 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2008 Skal dog lige tilføje.. At jeg har hund med, som er igang med at få sine sindsyge mange vacciner!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2008 Du skal gør dig selv den tjeneste at tænke over hvordan du vil have det med at venner og veninder kommer til at bo længere væk. Der er ikke langt rent km mæssigt, men broen sætter en stor stopper for besøgende i Sverige, desværre. Derudover skal du tænke på dine børn/kommende børn med hensyn til dagpleje og skole i Sverige, om det er noget du vil. Det er i hvert fald 2 punkter som er værd at tænke over. Men hey, Sverige er skøn og jeg kan kun anbefale det. jeg har boet herovre i snart 3 år og det har været rigtig skønt. Gode områder som jeg kan anbefale at bo i er Vestre Hamnen, Ön og bunkeflo. Velkommen til Sverige... hvilken bil skal du have :D?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2008 hvilken bil skal du have :D?! GAAAB! @ Heidi76: Hvad er det for "skrækhistorier", du har hørt ... bare nysgerrig? :) Jeg tror da - uden at kunne tale for alle naturligvis - at de fleste brugere herinde er glade for at bo i Sverige. Jeg har ingen skrækhistorier at berette - jeg er meget tilfreds med vor tilværelse her. Og helt ærlig ... kan du ikke lide det så er det ikke sådan at du ikke kan flytte igen. Jeg er således uenig med dkrath - du behøver altså ikke at tage stilling til alle mulige fremtidige spørgsmål. Du kan jo prøve at se om det er noget for dig og så tage den derfra. :o) Velkommen til, Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2008 At jeg har hund med' date=' som er igang med at få sine sindsyge mange vacciner!![/quote'] dete r jo bare 3-4 stykker:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2008 Jeg er således uenig med dkrath - du behøver altså ikke at tage stilling til alle mulige fremtidige spørgsmål. Du kan jo prøve at se om det er noget for dig og så tage den derfra. :o) Velkommen til, Winnie Synes nu ikke det gør noget at man overvejer om man kan undværre hyppige venne og familie besøg. For hvis man ikke kan det, ja så er der ingen grund til at bruge penge og tid på at rykke herover. Derudover vil jeg også sige. Spring ud i det! Du er godt på vej med at være på forkant med vacciner til din hund. De fleste andre ting kan hurtigt klares når de opstår. Velkommen til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
flemlot 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2008 Hej Heidi Vi flyttede til SE i August og er meget glade for det. Vi har dog valg og göre det 100% D.v.s vi bor og arbejder i sverige. jeg har för lavet et indläg om at flytte til sverige se http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=14497 Du skriver du har hund. Du skal väre opmörksom på at en hund her i sverige kun må väre alene hjemme i 6timer. Så det er hyggeligt på mit job med alle dem der har hunde med. Velkommen til sverige Flemming Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ARN 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2008 hvilken bil skal du have :D?! Den eneste skrækhistorie jeg kan komme på, er dem der flytter her over for at købe en stor hurtig bil, som de så kører som sindsyge over broen med. Ingen nævnt - ingen glemt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
P.Hartmann 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2008 Synes du virkeligt' date=' det er [i']så forfærdeligt at blive passeret med 130-140 km/t (som flertallet af "hurtige" billister (ifølge mine observationer) kører med), når du selv kører 110 km/t? Det er sgu væsentligt mere dødbringende at færdes på fortorvet i byzoner, mens folk passerer en halv meter fra en med 40-50 km/t. Jeg må virkeligt færdes på vejene på andre tidspunkter end dig, for jeg oplever normalt, at trafikken afvikles aldeles problemfrit, når jeg pendler til og fra arbejde. Nogle kører 110-120 km/t, mens andre kører 130-140 km/t. Big deal. Den største bekymring er da, at de langsomtkørende af en eller anden grund elsker at klumpe sammen og kører med alt for kort afstand til hinanden. Hvorfor skrive alt det her CRAP, på en tråd der slet ikke kommer i nærheden af jeres sure opstød...!! dette gælder osse dig ARN.... !!! Åben en tråd hvis I har noget på hjertet ... // P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Heidi76 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2008 :) Først og fremmest aner jeg ikke hvad bil jeg skal ha..*G* det er kærestens opgave!! Hmmm.. mht. at hunden kun må være alene 6 timer er da lettere tvivlsomt!! -jeg mener jeg arb i dk og har typisk en arb´s dag på 8 timer.. ved du evt hvad konsekvensen er og skal man gå ud fra at ens naboer er spioner eller?? Tænker man iforhold til hvis den skulle stå og gø!? Jeg bor på sydsjælland og familien er i jylland, vennerne har jeg tæt på og en del i kbh, men alligevel render vi ikke hinanden på dørene.. så det er nok ikke afsavn jeg kommer tilat mærke.. Nej jeg er ikke medlem af øresundsborger, men må da ind og lure hvad det er for noget ;-) Skal bo i Gessie... nogen derfra???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2008 Du skal väre opmörksom på at en hund her i sverige kun må väre alene hjemme i 6timer. det er da en gang bövl... hvor står det? og hvis der endeligt står det et sted må det väre ret så afhängigt af forholdene.. for eller er der ca 200 landmänd lige i närheden af mig der bryder loven... min nabos hund(bare for at tage den närmeste) står i hundegården fra kl 5 morgen til 5 aften... og det er der rigtig mange hunde herude på landet der gör ... og de fleste der jobber 8 timer om dagen har jo ikke hunden med og langtfra alle har en der ser til den imens... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas- AutoPerformance 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 det er da en gang bövl... hvor står det? og hvis der endeligt står det et sted må det väre ret så afhängigt af forholdene.. for eller er der ca 200 landmänd lige i närheden af mig der bryder loven... min nabos hund(bare for at tage den närmeste) står i hundegården fra kl 5 morgen til 5 aften... og det er der rigtig mange hunde herude på landet der gör ... og de fleste der jobber 8 timer om dagen har jo ikke hunden med og langtfra alle har en der ser til den imens... http://www.jordbruksverket.se/presskontakten/pressmeddelanden/pressmeddelanden/nyadjurskyddsreglerforhundochkatt.5.1c72e95711857a2245380004648.html Här står vad som gäller i S Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Solsikke80 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Jeg kan klart anbefale at man sætter sin hund i hundedagpleje. Vi er meget glade for vores dagpleje. Vores hund er blevet passet der i 3½ år nu (som tiden dog går) ;) Det er virkelig rart at hente sin hund om aftenen og vide at han ikke har kedet sig :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Regn med at alt hvad du læser herinde skal tages med en gran salt, da vi skulle flytte herover var vi også nervøse fordi vi i længere tid havde fulgt med på debatten og læst masser af skræk historier, man kan ikke få id, man kan ikke få lån, man kan ikke få telefon, der er ingen der besøger dig, alt hvad du sparer bliver brugt på bro, man kan ikke få børnene passet, osv. Vi har nu boet her siden oktober 2006 og har ingen problemer af nogen art haft. Så flyt du bare med ro i sindet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Synes nu ikke det gør noget at man overvejer om man kan undværre hyppige venne og familie besøg. For hvis man ikke kan det, ja så er der ingen grund til at bruge penge og tid på at rykke herover. Point taken. Jeg er enig, BS. Naturligvis skal man tænke over det. Jeg skulle have været mere specifik ... det var mere myntet på det med om man kunne tænke sig at sine børn skulle i svensk skole ... Der er jo ingen der siger at Heidi skal have børn lige om hjørnet :) Når det så er sagt - Heidi. Så kan jeg berolige dig med at også på plan går det helt fint at føde og sætte sit kommende barn i en svensk dagis/skole. Jeg har ikke oplevet de store besværligheder på det plan heller. :) Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
flemlot 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 det er da en gang bövl... hvor står det? og de fleste der jobber 8 timer om dagen har jo ikke hunden med og langtfra alle har en der ser til den imens... Ja det står her http://www.djurmagazinet.se/reportage/hunden-ensam-hemma.html http://www.sjv.se/download/18.1c72e95711857a2245380004576/2008-005.pdf . Og jo de har deres hunde med på arbejde eller i hundedagis. Jeg ved det efter som jeg har 2 kollegaer der har deres hunde med på arbejdet, og min nabo aflever deres hund i hundedagis. Hvad der så kan ske, Ja hvis der er en emsig nabo som melder det til jordbrugsvärket, så kan man få böde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 http://www.jordbruksverket.se/presskontakten/pressmeddelanden/pressmeddelanden/nyadjurskyddsreglerforhundochkatt.5.1c72e95711857a2245380004648.html Här står vad som gäller i S og ikke EET eneste sted hverken på linket eller den pdf fil der er linket til derinde står der at hunden kun må väre alene 6 timer ad gangen ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2008 Ja det står her http://www.djurmagazinet.se/reportage/hunden-ensam-hemma.html http://www.sjv.se/download/18.1c72e95711857a2245380004576/2008-005.pdf . Og jo de har deres hunde med på arbejde eller i hundedagis. Jeg ved det efter som jeg har 2 kollegaer der har deres hunde med på arbejdet, og min nabo aflever deres hund i hundedagis. Hvad der så kan ske, Ja hvis der er en emsig nabo som melder det til jordbrugsvärket, så kan man få böde. tja det står der jo men jordbruket skriver "bör rastes värje sjätte timma" det er ikke det samme som SKAL Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Heidi76 10 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2008 Tak for responsen ;-) Nu har jeg er rottweiler, og har ingen intentioner om han skal med på arb!! -han har godt af at være alene hjemme og kede sig lidt, da han er 150% på når man er hjemme, samt han er vant til at være hjemme 8 timer når jeg er på job.. Men må da sige at jeg er spændt på at komme derop;-) Er der nogen der ved om der ligge et godt træningcenter i Vellinge kommune?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Heidi76 10 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2008 telefon afgift!! Nogen der ved ang. mobil telefon?? Tænker på hvad der kan svare sig, så jeg ikke skal betale roming afgift når folk ringer til mig!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2008 Da vi flyttede over for 1½ år siden havde jeg læst en del med herinde (og taget notater) så derfor gik alt problemfrit. Har ikke haft skyggen af problemer da vi flyttede da man kunne læse sig til stort set alt herinde. vh, Pede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2008 Nogen der ved ang. mobil telefon?? Tænker på hvad der kan svare sig, så jeg ikke skal betale roming afgift når folk ringer til mig!!Dansk 3! Det eneste alternativ som jeg ser det. Kun et problem for de svenske venner som skal ringe til dig, men så må du overveje en svensk mobil også. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2008 tja det står der jo men jordbruket skriver "bör rastes värje sjätte timma" det er ikke det samme som SKAL Michael... lad nu være med at argumentere dette til døde. Jeg kan bekræfte at det er sandt, så har man hund skal man enten være parat til at løbe risikoen, eller benytte Hunddagis - det er derfor de er der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2008 Hold nu kæft for fanden......Den eneste skrækhistorie jeg kan komme på, er dem der flytter her over for at købe en stor hurtig bil, som de så kører som sindsyge over broen med. Ingen nævnt - ingen glemt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret December 23, 2008 Hold nu kæft for fanden...... hehe ja det lyder altså lidt som en plade der er gået i hak .. nå jo og så skal man også leve med folk på 2 hjul som tuder over øresundsbron's politk omkring gennemkørsel ... Kom nu videre .. (begge to) :) glædelig jul Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites