Per Birk 10 Anmeld indhold Skrevet December 18, 2008 Nu nærmer tiden sig hvor det nye år skal skydes ind og alle stiller sig spørgsmålet "Er mit fyrværkeri lovligt i Danmark" eller "Må jeg indføre mit svensk købte fyrværkeri lovligt i Danmark". Sikkerhedsstyrelsen har i 2008 overtaget sagsområdet omkring fyrværkeri fra Beredskabsstyrelsen. Reglerne - indførsel Reglerne for indførsel af fyrværkeri i DK finder man i dels i fyrværkeriloven og dels i en ny bekendtgørelse fra juli 2008 på Retsinformation.dk De er nu meget simple...Fyrværkerilovens "§ 1. stk. 1 Fyrværkeri og andre pyrotekniske artikler må ikke fremstilles, herunder monteres, eller indføres uden tilladelse af Sikkerhedsstyrelsen eller den, styrelsen bemyndiger dertil." Med andre ord du skal have en tilladelse fra Sikkerhedsstyrelsen eller andre af styrelsen bemyndigede myndigheder eller personer til indførsel... Reglerne - Transport af fyrværkeri Som privatperson må man max. transportere 1,5 kilo fyrværkeri i bilen. Har du mere med bliver du omfattet af reglerne om transport af farligt gods og bliver omfattet af en mængde krav til sikerhedsudstyr, uddannelse osv. Du kan læse mere om privatpersoners transport af farligt gods på Beredskabsstyrelsens hjemmeside. Lovligt eller ulovligt i DK Spørgsmålet om fyrværkeriet er lovligt i Danmark kan undersøges via Sikkerhedsstyrelsens register over godkendt fyrværkeri. Når du anvender registeret kan du søge på fyrværkeriets handelsnavn eller fremstillerens navn. Start med at lave en testsøgning på "Romerlys" og du kan se søgemulighederne, men handelsnavnet eller fremstillerens navn giver de bedste resultater. En testsøgning på "Raketter" giver kun 2 resultater, men der findes mange flere rakketter i registeret, så derfor anbefales at anvende handelsnavn eller fremstillerens navn ved søgninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites