Jump to content
PJKB

Tysk import uinteressant!!

Recommended Posts

Hvis man bor i Sverige og arbejder i DK er det som jeg ser det, uinteressant at importerer biler fra Tyskland med den pt. uhyggelig lave svenske kurs!? 1: Der er ingen idé at købe biler i Tyskland i Euro med dansk tjente penge. 2: Og komplet uinteressant at købe i euro med penge fra en svensk konto!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
men du skal stædigvæk tænke på udstyr. der er som regl mere udstyr i de tyske selvom bilerne er blevet billiger i sverige.
Selvklart, men har efterhånden tjekket priser/udstyr på en del biler i 4-600.000sek klasen og der er umiddelbart intet at hente. Desuden er der ingen financieringsmuligheder, andet end egen bank eller igennem et fordyrende mellemled i Sverige!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sku næsten gå så langt som til at sige at for visse biler er det begyndt at blive attraktivt for tyskere at købe bil i Sverige.. Jeg fik ikke solgt egen importerede tyske bil i sverige - den gik tilbage til tyskland og til en langt højere pris end jeg kunne have fået her i sverige. samme tror jeg også er gældende for min nuværende bil. ja der er stort udvalg i tyskland men der er også mange købere og ikke kun tyske købere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Sig mig lige.....Er du spritstiv???? Regner du med at SEK KUN falder overfor DKK og IKKE overfor EURO???? :D For satan Peter....... Har det været en hård jul?????
OVERHOVED Ikke, faktisk er det mest DKK som har distanceret sig i forhold til Euro, Pund, SEK.......... Meen.....rigtig nok var lige lidt hurtig på fingerne;)........... Såååå - Jeg skal ikke til Tyskland når W211éren er solgt:thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

1+3 =4-1=2

OVERHOVED Ikke, faktisk er det mest DKK som har distanceret sig i forhold til Euro, Pund, SEK.......... Meen.....rigtig nok var lige lidt hurtig på fingerne;)........... Såååå - Jeg skal ikke til Tyskland når W211éren er solgt:thumbup:
Næste gang jeg skal sælge noget som helst, så bliver du den første jeg spørger, hehe, du ska l få en fin pris lige i den valuta du vil ha' ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Næste gang jeg skal sælge noget som helst' date=' så bliver du den første jeg spørger, hehe, du ska l få en fin pris lige i den valuta du vil ha' ;)[/quote'] Fair nok, men til mit forsvar skal det siges at de 4-5 "relevante verdens-valutaer" der findes sagtens kan stige/falde uafhængigt af hinanden!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svenskere ikke vilde med tyske importeret biler? Glemmer i ikke i hele den diskussion, at svenskerne er meget mere skeptiske over for tysk importeret biler end biler der er "svensk såld". Jeg ved flere har svært ved at få en ordentlig pris for deres bil i Sverige, når de er importeret fra tyskland. Mark

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mnarh... det kommer selvfølgelig an på, hvilken bil det er. En "svensksåld" VW Passat er givetvis nemmere at sælge end en import, men er vi oppe i de tunge klasser, så er det mere et spørgsmål om efterspørgsel - import eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jeg har præcist købt en Mercedes R320 CDI i den lange udgave med 6 sæder, stor navi, xenon, 2 soltage, læder, elstole med memory og alt muligt andet udstyr (inkl. fabriksmonteret elektrisk anhængertræk *GGGG*). Selvom jeg har checke det svenske internet for biler til salg med en lusekam, så har jeg ikke fundet nogle biler med så meget udstyr til de 410.000 SEK som jeg giver. Bilen er fra september 2007 og er generelt én årsmodel nyere eller 100.000 SEK billigere i forhold til hvad der kan købes i Sverige. Jeg har forsøgt at presse de svenske forhandlere, men en del af dem tager allerede større tab på denne model, fordi det er ikke lige den model der sælges flest af i øjeblikket. Det gjorde gav mig selvfølgelig også muligheden for at presse den Tyske forhandler en hel del. Der er stadig ½ års fabriksgaranti på bilen og det betyder at er der nogen fejl på den, når jeg har hentet den så smutter jeg ud til MB i Malmö og de fikser det gratis (imens jeg får mig en kop kaffe). MEN jeg ved jo kun om det er et godt køb, når jeg sætter den til salg igen, for så ved jeg hvor stort værditabet reelt har været:-) Så svaret på om der er fordele ved at købe en bil i Tyskland nu, kommer meget an på hvilken model det er, hvad der kan købes i Sverige og hvor meget man kan presse den tyske forhandler (de har også krise i Tyskland). Ja Euro kursen spiller selvfølgelig ind og påvirker prisen når den svenske krone er svag, men når jeg så ser hvilken rente jeg har lånt pengene til i banken, så smiler jeg alligevel:-) Mvh Kim

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Så svaret på om der er fordele ved at købe en bil i Tyskland nu, kommer meget an på hvilken model det er, hvad der kan købes i Sverige og hvor meget man kan presse den tyske forhandler (de har også krise i Tyskland).
I Porsche-klubben nævnes det, at selv Porsche-forhandlerne er begyndt at hente Porscher i Sverige - hvor det før var omvendt. Tillykke med dit "monster" iøvrigt... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites