PJKB 10 Anmeld indhold Skrevet December 17, 2008 Hvis man bor i Sverige og arbejder i DK er det som jeg ser det, uinteressant at importerer biler fra Tyskland med den pt. uhyggelig lave svenske kurs!? 1: Der er ingen idé at købe biler i Tyskland i Euro med dansk tjente penge. 2: Og komplet uinteressant at købe i euro med penge fra en svensk konto!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2008 men du skal stædigvæk tænke på udstyr. der er som regl mere udstyr i de tyske selvom bilerne er blevet billiger i sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2008 Seriøst, så tror jeg der står så mange biler rundt omkring at man altid kan finde en der matcher.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2008 Hvis den bil du gerne vil have jvf. model, udstyr osv. ikke er til salg i SE men i DE er det da lige så interessant som det altid har været, kursforskelle eller ej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2008 Der skal jo også være fornuft i det.... Det kan tit betale sig at eftermontere udstyret i SE, såfremt selve bilen er væsentligt billigere.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2008 men du skal stædigvæk tænke på udstyr. der er som regl mere udstyr i de tyske selvom bilerne er blevet billiger i sverige. Selvklart, men har efterhånden tjekket priser/udstyr på en del biler i 4-600.000sek klasen og der er umiddelbart intet at hente. Desuden er der ingen financieringsmuligheder, andet end egen bank eller igennem et fordyrende mellemled i Sverige! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
REMS 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2008 Jeg vil sku næsten gå så langt som til at sige at for visse biler er det begyndt at blive attraktivt for tyskere at købe bil i Sverige.. Jeg fik ikke solgt egen importerede tyske bil i sverige - den gik tilbage til tyskland og til en langt højere pris end jeg kunne have fået her i sverige. samme tror jeg også er gældende for min nuværende bil. ja der er stort udvalg i tyskland men der er også mange købere og ikke kun tyske købere... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret December 29, 2008 Man kan vel bare overføre sine DKK til Sverige og score kursgevinsten og derefter betale Europrisen for sine SEK!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2008 Nej....For sammenligner du med de priser der allerede eksisterer i SE, så vil du tage et stort værditab på den. Se bare på din egen E350'er.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DoJo 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2008 Man kan vel bare overføre sine DKK til Sverige og score kursgevinsten og derefter betale Europrisen for sine SEK!! Ha Ha lyder som en god forretning Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret December 29, 2008 Ha Ha lyder som en god forretning Ved nærmere udregning, holder den vist ikke for omregningskursen fra SEK til EURO er også steget meget!! http://www.seb.se/pow/apps/Valutaraknare/ValutaRaknare.asp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2008 Sig mig lige.....Er du spritstiv???? Regner du med at SEK KUN falder overfor DKK og IKKE overfor EURO???? :D For satan Peter....... Har det været en hård jul????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret December 29, 2008 Sig mig lige.....Er du spritstiv???? Regner du med at SEK KUN falder overfor DKK og IKKE overfor EURO???? :D For satan Peter....... Har det været en hård jul????? OVERHOVED Ikke, faktisk er det mest DKK som har distanceret sig i forhold til Euro, Pund, SEK.......... Meen.....rigtig nok var lige lidt hurtig på fingerne;)........... Såååå - Jeg skal ikke til Tyskland når W211éren er solgt:thumbup: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret December 29, 2008 1+3 =4-1=2 OVERHOVED Ikke, faktisk er det mest DKK som har distanceret sig i forhold til Euro, Pund, SEK.......... Meen.....rigtig nok var lige lidt hurtig på fingerne;)........... Såååå - Jeg skal ikke til Tyskland når W211éren er solgt:thumbup: Næste gang jeg skal sælge noget som helst, så bliver du den første jeg spørger, hehe, du ska l få en fin pris lige i den valuta du vil ha' ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret December 30, 2008 Næste gang jeg skal sælge noget som helst' date=' så bliver du den første jeg spørger, hehe, du ska l få en fin pris lige i den valuta du vil ha' ;)[/quote'] Fair nok, men til mit forsvar skal det siges at de 4-5 "relevante verdens-valutaer" der findes sagtens kan stige/falde uafhængigt af hinanden!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kram78 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2009 Svenskere ikke vilde med tyske importeret biler? Glemmer i ikke i hele den diskussion, at svenskerne er meget mere skeptiske over for tysk importeret biler end biler der er "svensk såld". Jeg ved flere har svært ved at få en ordentlig pris for deres bil i Sverige, når de er importeret fra tyskland. Mark Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2009 Mnarh... det kommer selvfølgelig an på, hvilken bil det er. En "svensksåld" VW Passat er givetvis nemmere at sælge end en import, men er vi oppe i de tunge klasser, så er det mere et spørgsmål om efterspørgsel - import eller ej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Hej Jeg har præcist købt en Mercedes R320 CDI i den lange udgave med 6 sæder, stor navi, xenon, 2 soltage, læder, elstole med memory og alt muligt andet udstyr (inkl. fabriksmonteret elektrisk anhængertræk *GGGG*). Selvom jeg har checke det svenske internet for biler til salg med en lusekam, så har jeg ikke fundet nogle biler med så meget udstyr til de 410.000 SEK som jeg giver. Bilen er fra september 2007 og er generelt én årsmodel nyere eller 100.000 SEK billigere i forhold til hvad der kan købes i Sverige. Jeg har forsøgt at presse de svenske forhandlere, men en del af dem tager allerede større tab på denne model, fordi det er ikke lige den model der sælges flest af i øjeblikket. Det gjorde gav mig selvfølgelig også muligheden for at presse den Tyske forhandler en hel del. Der er stadig ½ års fabriksgaranti på bilen og det betyder at er der nogen fejl på den, når jeg har hentet den så smutter jeg ud til MB i Malmö og de fikser det gratis (imens jeg får mig en kop kaffe). MEN jeg ved jo kun om det er et godt køb, når jeg sætter den til salg igen, for så ved jeg hvor stort værditabet reelt har været:-) Så svaret på om der er fordele ved at købe en bil i Tyskland nu, kommer meget an på hvilken model det er, hvad der kan købes i Sverige og hvor meget man kan presse den tyske forhandler (de har også krise i Tyskland). Ja Euro kursen spiller selvfølgelig ind og påvirker prisen når den svenske krone er svag, men når jeg så ser hvilken rente jeg har lånt pengene til i banken, så smiler jeg alligevel:-) Mvh Kim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 16, 2009 Så svaret på om der er fordele ved at købe en bil i Tyskland nu, kommer meget an på hvilken model det er, hvad der kan købes i Sverige og hvor meget man kan presse den tyske forhandler (de har også krise i Tyskland). I Porsche-klubben nævnes det, at selv Porsche-forhandlerne er begyndt at hente Porscher i Sverige - hvor det før var omvendt. Tillykke med dit "monster" iøvrigt... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites