Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Epicenter lige udenfor Sjöbo...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CarTrends.dk 10 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 vildt at de har ku mærke det nede i rostock også så har der sku været smæk på Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 30 km væk...så tror faen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 30 km væk...så tror faen.Ja' date=' så forstår jeg bedre at danske medier kun skriver det varede 5 sek i KBH/Roskilde/Helsingør, her rystede huset [u']omkring 20 sek for sure!! Og grinede også over de der 10 min, som visse borgere i Malmö oplevede - fantastisk tidsfornemmelse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Efter at have gennemsøgt huset for tyveknægte slog jeg op på eb.dk for bare at se stein bagger skulle lande. Men på sydsvinsken stod der lidt mere. Lidt scary når man ikke har prøvet det før. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Venter lige på det lysner lidt, så jeg kan komme ud og tjekke for skader og sætninger i huset. Gad vide hvad forsikringen siger til jordskælvsskader!? *hmm* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Haha, jeg troede umiddelbart det var underboen der var gået i gang med noget der rystede, da hun hørte "lidt"radio... Jeg lå i sengen og vågnene ved det, men slog det efterfølgende hen som en vaskemaskine i kælderen, der var gået lidt amok... Det var først da det gik op for mig, at strømmen til vaskekælderen først tændes klokken 7, at jeg begyndte at undre mig... Og så kom der en sms fra en veninde, om vi også have mærket det :) Lidt sjov oplevelse - og godt der ikke skete nogen større ulykke eller store skader på folks huse eller lejligheder :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Mere teknisk info om skælvet: http://tsunami.geo.ed.ac.uk/local-bin/quakes/mapscript/show_map.pl?lon=13.6205&lat=55.6203&magn=4.7&mode=each_quake&layer=background&layer=plates Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 hehe,. kæresten skrev fra svedala at det hele rystet. var selv i kbh og har intet mærket.. Sage hun bare have drømt. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Var på vej mod broen i bilen, mærkede faktisk ingenting. Undrede mig også, da de begyndte at nævne det i radioen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 jordskælv Det var ikke jordskælv...... Det var den svenske krone der ramte bunden :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Troede sgu det var mine aktier.....:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CarTrends.dk 10 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 hvis du kørte i fiaten var du jo nok vant til alt rystede:laugh::laugh: Var på vej mod broen i bilen' date=' mærkede faktisk ingenting. Undrede mig også, da de begyndte at nævne det i radioen.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Oversigt over de seneste to ugers skælv. Det interessante hér, er jo at det er så usædvanligt med størrelsen på dagens skælv. Jeg indrømmer gerne, at jeg ser frem til den videnskabelige/tekniske udredning senere. Faens til nysgerrighed.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 hvis du kørte i fiaten var du jo nok vant til alt rystede:laugh::laugh: Hov hov mester Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Hmm, ved at slå koordinaterne ind, så kan jeg se at vores hus ligger 15½ km fra epicenter. Synes godt nok også det var lige spændende nok... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 De er en smule uenige om hvor præcist det indtraf henne??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Men dem der bor i Blentarp må da ha' kunnet mærke det ganske kraftigt.....??? De bor næsten ovenpå...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Det var 4,7 på Richter klokken 06:20 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Men dem der bor i Blentarp må da ha' kunnet mærke det ganske kraftigt.....??? De bor næsten ovenpå......Der var mere end rigelig knald på herude - og det er 24 km i lige linie til Blentarp, og cirka 30 til Toft i Skurup. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 De angivelser jeg har set er lige vest for sjöbo, med enkelte længere østpå ved tomelilla. Og så bor jeg sådan 25-30 km fra epicentret, og det var ganske rigeligt, tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Starkaste skalvet på över hundra år Jordskalvet som kändes över hela södra Sverige på tisdagsmorgonen är det starkaste på över 100 år. Och nu räknar experterna med efterskalv. - Men att människor ska komma till skada är osannolikt, säger Reynir Bödvarsson vid Seismologiska institutet. http://sydsvenskan.se/malmo/article399134/Starkaste-skalvet-pa-over-hundra-ar.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Der var mere end rigelig knald på herude - og det er 24 km i lige linie til Blentarp' date=' og cirka 30 til Toft i Skurup.[/quote']Ah what Det passer meget godt med 24 km til Flyinge fra Blentarp, hvis epicenteret nu er rykket derhen... Fra mit hus (som ikke er centrum af Skurup), og til centrum af Blentarp er der ved at måle på hitta.se under 12 km - og altså ikke 30 km. Der er åbenbart mange forskellige bud på epicenter på diverse sites, så lad os bare sige at det var SYGT tæt på for de fleste :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Her i det sydlige Malmö var der en buldren som når en kolonne af kampvogne kører forbi på vejen. Det varede i cirka fem sekunder og vinduerne rystede mens det stod på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Ah what Det passer meget godt med 24 km til Flyinge fra Blentarp, hvis epicenteret nu er rykket derhen... Fra mit hus (som ikke er centrum af Skurup), og til centrum af Blentarp er der ved at måle på hitta.se under 12 km - og altså ikke 30 km.Flyinge->Blentarp = ca. 24 km Flyinge->Skurup = ca. 30 km Altsammen bare hurtigt målt i fugleflugt via eniro.se/kartor. Vi skal ikke gå så meget op i det præcise epicenter, enig - men nok bare være meget enige om, at det var for tæt på til at være sjovt. Jeg har været ude og kigge mure og fundament igennem, og der lader ikke til at være noget at skrive hjem om. Et par gamle sprækker er løbet lidt...men det er jo hvad man kan forvente. Ja - der er mange "glæder" ved at bo i hus Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites