Jump to content
dkrath

Flytte tilbage til DK

Recommended Posts

Hej sunddebat, Den 1. Januar 2009 flytter jeg tilbage til Danmark. Jeg bor idag hos mine forældre på Sundspromenaden i Malmö men skal altså flytte hjemmefra for første gang her til Januar, så jeg ved ikke hvordan procedurerne er med adresseændring mv. og da slet ikke når det er her i Sverige. Jeg skal registreres i det danske folkeregister igen, med min nye adresse i Danmark, men hvordan gør jeg helt præcist. Er der nogen der helt lavpraktisk skal fortælle mig hvordan jeg skal gøre og hvor jeg skal henvende mig nu jeg flytter tilbage til Danmark? Mvh Danny

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er København, du skal flytte til og med mindre det er lavet om, så ligger Folkeregisteret i Dahlerupsgade, tæt på hvor H.C. Andersens Blv. krydser søerne. Der tager du dit pas med ned og hvad du ellers har brug for af huskelapper, og så får du et skema, som du udfylder og afleverer igen og eventuelt vælger du læge med det samme. Så er du flyttet til Danmark. Hvis din post kommer til dine forældres adresse, så behøver du ikke tænke så meget på adresseændring, men der kan jo godt være en og anden, som kunne have glæde af at få ens nye adresse. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis det er København' date=' du skal flytte til og med mindre det er lavet om, så ligger Folkeregisteret i Dahlerupsgade, tæt på hvor H.C. Andersens Blv. krydser søerne. Der tager du dit pas med ned og hvad du ellers har brug for af huskelapper, og så får du et skema, som du udfylder og afleverer igen og eventuelt vælger du læge med det samme. Så er du flyttet til Danmark. Hvis din post kommer til dine forældres adresse, så behøver du ikke tænke så meget på adresseændring, men der kan jo godt være en og anden, som kunne have glæde af at få ens nye adresse. :)[/quote'] Tak. Naturligvis skal adressen ændres til min nye.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis det er København' date=' du skal flytte til og med mindre det er lavet om, så ligger Folkeregisteret i Dahlerupsgade, tæt på hvor H.C. Andersens Blv. krydser søerne. [/quote'] Københavns folkeregister er flyttet til Gyldenløvsgade 15

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Hej sunddebat, Den 1. Januar 2009 flytter jeg tilbage til Danmark. Jeg bor idag hos mine forældre på Sundspromenaden i Malmö men skal altså flytte hjemmefra for første gang her til Januar, så jeg ved ikke hvordan procedurerne er med adresseændring mv. og da slet ikke når det er her i Sverige. Jeg skal registreres i det danske folkeregister igen, med min nye adresse i Danmark, men hvordan gør jeg helt præcist. Er der nogen der helt lavpraktisk skal fortælle mig hvordan jeg skal gøre og hvor jeg skal henvende mig nu jeg flytter tilbage til Danmark? Mvh Danny
Så er det slut med lækre biler, villige blondiner og havudsigt:thumbdown (;))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så er det slut med lækre biler' date=' villige blondiner og havudsigt:thumbdown (;))[/quote'] Nej, det er det ikke :)... kun havudsigten, men de gamle rejser hele tiden så der er mulighed for at passe deres crib en gang imellem :D Jeg skrev 'flytte tilbage' og fik 0 hits.. der kan man bare se.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Desværre timer de forskellige serch-id's ud efter et stykke tid' date=' og kan derfor generelt ikke bruges til at videreformidle en søgning.[/quote']Nåh ok, det var jeg ikke lige klar over.. Så bare glem det..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hej Jeg er flyttet tilbage til DK og her meldt mig til borgerservice. Dem på kommunen sagde til mig at nu vil de sende min tilmeldning til folkeregister og de tager nogle dage, måske i næste uge, måske efter påsken, før jeg er registreret. Hvordan ved jeg er at jeg er registreret (hvilken dag) i folkeregister? Kan man se det online nogle steder? Skal man også henvende sig til skatteværket i SE for at udfylde "jeg rejser ud fra SE"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har udfyldt blanketten hos Borgerservice, så har du skrevet den dag du flyttede tilbage og det er den dag der gælder. Fraflytningslandet får automatisk besked fra tilflytningslandet (i hvert fald i Norden).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites