larsk 14 Anmeld indhold Skrevet December 13, 2008 Jeg ville høre om der var nogen der havde prøvet disse produkter og om de virker efter hensigten? http://www.kjell.com/?item=30535&path=636500000,662500000,663010000 Jeg er _spejlblank_ om digitale kort etc, men har et svensk canal digital abonnement, og er træt af at jeg ikke kan se parabolkanalerne på mit soveværelses-tv (ikke uden at betale extra 2-300 sek/md), når jeg faktisk har slukket på mit stue-tv, hvor parabol-boksen står. Det virker som lidt af en rip-off. En engangsinverstering på 1300 sek lyder okay, hvis jeg kan se mit tv med mit abonnement, hvor jeg ønsker i mit hus (jeg har fattet at jeg også skal købe noget boks og føre kablet frem fra parabolen). Men virker det? Og skal kortet ikke sidde i en boks for at blive opdateret etc? Og er det nok med 1 LNB-hoved hvis man har flere bokse? ja spørgsmålene er mange :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2008 Hejsa LarsK, Jeg har nu kigget på det lidt og jeg har tidligere rodet en del med det, så her kommer mine tanker omkring det: 1) Ved kabel tv behøver du en eller anden form for digital boks, dette kan være en digital tuner med CA-modul i dit tv eller en rigtig boks. Deri isættes denne kort modtager og så afkoder den kanalerne da man jo via kabel tv har alle kanalerne i alle de stik du har.. 2) Ved Parabol er mit bud at du har ret i, at man skal have flere LNB hoveder da den ikke kan skifte flere kanaler imellem flere bokse.. og her gælder selvfølgelig det samme og det gør det også med Boxer. Dette er mine tanker og forståelse for hvordan denne skulle fungere, men jeg kan godt lide ideen :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2008 Howdy, har også fedtet en del med "konceptet", men ikke lige med wifi cardsplittere ;o) Du skal være opmærksom på hvilket krypteringssystem som den satellitkanal udbyder du kører med benytter...nogle systemer (NDS) knytter kortet til satellit boksen, og så vil det ikke fungere for dig...så skal du istedet nok kigge nærmere på Dreambox sat modtagere ;) NDS bruges af f.eks. Viaskvat - mens Canal Digital benytter sig af Conax. BoxerTv bruger Viaccess... Summasummarum - det burde fungere med Canal Digital og BoxerTv...har dog ingen erfaring med hvor godt sådanne løsninger rækker gennem vægge,. m.m. MVh Alex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2008 Howdy, har også fedtet en del med "konceptet", men ikke lige med wifi cardsplittere ;o) Du skal være opmærksom på hvilket krypteringssystem som den satellitkanal udbyder du kører med benytter...nogle systemer (NDS) knytter kortet til satellit boksen, og så vil det ikke fungere for dig...så skal du istedet nok kigge nærmere på Dreambox sat modtagere ;) NDS bruges af f.eks. Viaskvat - mens Canal Digital benytter sig af Conax. BoxerTv bruger Viaccess... Summasummarum - det burde fungere med Canal Digital og BoxerTv...har dog ingen erfaring med hvor godt sådanne løsninger rækker gennem vægge,. m.m. MVh Alex Vil det sige at hvis man eksempelvis køber en sådan dreambox modtager kan man sætte flere modtagere i huset til viasat på kun et abb. kort??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Bare kort: Det fungerer fint med CD. Kræver Twin/Quad LNB (1 tilslutning pr. boks), og jeg har sat CA moduler i boksene, da det åbenbart 'ophæver' kort-til-boks bindingen. Så udover splitteren, så kræves et LNB og en boks, og jeg har så også brugt 2 CAM'er, for at få extra tv'et på med eget frit kanalvalg :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Uden at have forstand på det, kan den her så ikke klare det: http://www.kjell.com/?item=30535&path=636500000,662500000,663010000 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Ja - du skal så have dem koblet sammen via LAN/WLAN derhjemme... men det kræver en LNB med flere udgange (én udgang per dreambox/fjernsyn)... Vil det sige at hvis man eksempelvis køber en sådan dreambox modtager kan man sætte flere modtagere i huset til viasat på kun et abb. kort??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 CD / Conax kører da ikke med kortbinding ? Bare kort: Det fungerer fint med CD. Kræver Twin/Quad LNB (1 tilslutning pr. boks), og jeg har sat CA moduler i boksene, da det åbenbart 'ophæver' kort-til-boks bindingen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Uden at have forstand på det' date=' kan den her så ikke klare det: [url']http://www.kjell.com/?item=30535&path=636500000,662500000,663010000 Du læste det første indlæg i tråden ikke? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 CD / Conax kører da ikke med kortbinding ? CD's box binder sig til kortet og vil ikke acceptere splitterens kort, medmindre den er 'gemt' i en CAM. Og den anden boks jeg købte var CAM-baseret, så......:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Du læste det første indlæg i tråden ikke? Jo du vil gerne kunne se dine kanaler fra din satboks på fjernsynet i dit soveværelse? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Jo du vil gerne kunne se dine kanaler fra din satboks på fjernsynet i dit soveværelse? Du svarede med det link jeg indledte tråden med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Du svarede med det link jeg indledte tråden med. Det var da mystisk, men det var det her jeg mente :-) http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=57092&path=636500000,682000000 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Ahh okay - så CD kortet faktisk ikke bundet, hos Viaskvat er det selve kortet som bindes til boksen...CD's box binder sig til kortet og vil ikke acceptere splitterens kort' date=' medmindre den er 'gemt' i en CAM. Og den anden boks jeg købte var CAM-baseret, så......:)[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Ahh okay - så CD kortet faktisk ikke bundet' date=' hos Viaskvat er det selve kortet som bindes til boksen...[/quote'] Kortet virker uden hindringer i den anden boks. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Hey, Din løsning er ganske fin hvis man kun skal kunne se samme kanal på begge tv. Hvis man gerne vil kunne se to forskellige kanaler på samme tid, så skal man over i en løsnings type som enten benytter f.eks en wii cardsplitter løsning eller benytte et etup baseret på f.eks dreambox eller andre linux baserede digital bokse som understøtter cardsharing. Hvis man vælger sidste løsning skal man lige sikre at man får de rigtige model typer - (der findes til både DVB-S/C/T). Det var da mystisk, men det var det her jeg mente :-) http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=57092&path=636500000,682000000 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites