Jump to content
jolin

Frisktandvård?

Recommended Posts

Nogen der har erfaringer med Frisktandvård? Jeg har forholdsvis dårlige tænder, (får tit huller :cry: ) så det er muligvis noget der kan betale sig for mig. Jeg har været inde på deres side som fortæller lidt om præmiegrupper osv, men intet sted kan jeg se hvad det koster!? Jeg syntes det er lidt en tendens i det her land, at man ikke bare kan få oplyst en pris! Selvfølgelig beror min specifikke pris på hvilken præmiegruppe de vurderer mig til at være i, men der er 4 grupper, altså må der være 4 priser. Er det mig der er blind? http://www.folktandvarden.nu/ /Jolin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik en brochure, hvor der er "prisexempel för åldersgruppen 20-29" Premiegrupp 1 - 50/mdr - 600/år Premiegrupp 2 - 110/mdr - 1320/år Premiegrupp 3 - 250/mdr - 3000/år Premiegrupp 4 - 500/mdr - 6000/år Ellers må du ringe til dem og höre ad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget smart system, ser det ud til, men som jeg læser det, skal man først have afhjulpet alle de tandproblemer, man har, huller etc. - og det sker efter regning! Først derefter kan man blive indplaceret i en af præmiegrupperne. Så den eneste måde at få prisen på er at gå til tandlægen og blive undersøgt. Her er prislisten. Så vidt jeg kan se betaler man kun 50 procent af beløbet fra 3000 til 15.000 og kun 85 procent af alt over 15.000. Der er vist også lidt med nogle aldersgrænser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik at vide, at man godt kan have små-problemer (som ikke behöver at blive afhjulpet inden man kommer i en gruppe) - dog forudsat, at man selv holder det i skak. Hvis det så viser sig efter 7 mdr, at man skal have det lavet, så skal man ikke betale ekstra ud over det, man allerede betaler pr mdr. Jeg fik fortalt, at det er de färreste, der havder i gruppe 1 - og de fleste i gruppe 2.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg havnene - og er stadig - i gruppe 1. Er yderst tilfreds med programmet selvom jeg nok ikke har sparet det helt store. Men såfremt man for problemer så er man dækket ind - det er det som jeg ser som det største fordel ved programmet (uansat gruppe)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites