millis 10 Anmeld indhold Skrevet December 10, 2008 jeg har brugt søge funktionen, men fandt ikke det jeg søgte.. måske jeg bare ikke har skrevet det rigtige ord.. nå men mit spørgsmål lyder... i dk betaler man jo termin på huset... hvad med sverige? man betaler et beløb hver md (mener det er 500 kr) men er der intet der hedder termin? vi overvejer nemlig at købe hus, og ville lige vide hvad jeg skal tage højde for.... er førstegangs køber så ved jo ikke en disse om det... millis:confused: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2008 Har ikke været husejer i dk så min erfaring er kun fra SE. Vi betaler hver mdr på vores banklån og renterne derpå. Derudover kommer forbruget så. Det betales i forhold til den aftale man indgår. Hver mdr, hver 3 mdr, hvert år. Håber du kan bruge det til noget? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2008 Fandens fødselsdag hver måned Terminer er vel et udtryk fra gamle dage, hvor man betalte renter og afdrag til kreditforeningen to gange om året på fandens fødselsdag, terminsdagene - 11. juni og i dag 11. december, men det er der vel ingen, der gør mere. Jeg har altid betalt hvert kvartal - det kunne man måske godt kalde terminer, men det har jeg nu aldrig gjort. Mange i Danmark betaler månedsvis. I Sverige betaler man normalt ydelserne på sit boliglån hver måned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2008 ok tak skal i have. ;-) så er jeg lidt mere med... snakkede med nogle danske veninder, som alle er hus ejer der, og de ville høre forskellen på terminer i dk og se... lidt svært at forklare når man ikke ved hvad det indebærer.. men det er simpelthen renterne af lånet? og så vidt jeg kan se så er det noget der indgår i beregningerne når man kigger i en "boende kalkyl" for et hus herovre.. dvs md basis... ret mig gerne hvis jeg er gal på den... ;-) millis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2008 ok tak skal i have. ;-) så er jeg lidt mere med... snakkede med nogle danske veninder, som alle er hus ejer der, og de ville høre forskellen på terminer i dk og se... lidt svært at forklare når man ikke ved hvad det indebærer.. men det er simpelthen renterne af lånet? og så vidt jeg kan se så er det noget der indgår i beregningerne når man kigger i en "boende kalkyl" for et hus herovre.. dvs md basis... ret mig gerne hvis jeg er gal på den... ;-) millis Når du kigger på beregninger på hemnet fx under annoncerne er det ofte UDEN lån osv. Men kun strøm, varme, vand osv. Men hvis du specifikt vælger at gå ind under en bank (via annoncen) og få regnet ud osv. Ja så er det lånet alene man kigger på. Mht termin. Så er det BÅDE renter og afdrag på lånet :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2008 puhh.. så er jeg da ikke sikker på mine beregninger er helt iorden... nå men ihvertfald sidder vi for øjeblikket (bostadsrät) for omkring 15.000 om md. så mon ikke det kan gøres til det samme/billigere i et hus...? det er både med lån og husleje... kryds fingre for os.. vi har fremvisning idag... ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Schacke 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2008 puhh.. så er jeg da ikke sikker på mine beregninger er helt iorden... nå men ihvertfald sidder vi for øjeblikket (bostadsrät) for omkring 15.000 om md. så mon ikke det kan gøres til det samme/billigere i et hus...? det er både med lån og husleje... kryds fingre for os.. vi har fremvisning idag... ;-) Så krydser vi fingre.....:th2: I kan bare købe vores, der sidder I for samlet 9500 sek incl. afgift, lån, renter og afdrag, vand, varme tv og garage: http://www2.bjurfors.se/beskrivning.aspx?OBJGUID=3IAITSEQ6F6EC9IU&OBJTYPE=CMBoLgh 123 m2 og 5 værelser er vel plads nok til de fleste...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2008 Så krydser vi fingre.....:th2: I kan bare købe vores, der sidder I for samlet 9500 sek incl. afgift, lån, renter og afdrag, vand, varme tv og garage: http://www2.bjurfors.se/beskrivning.aspx?OBJGUID=3IAITSEQ6F6EC9IU&OBJTYPE=CMBoLgh 123 m2 og 5 værelser er vel plads nok til de fleste...... den var faktisk flot... vi har ellers fundet et hus, men det kunne jo være vi lige kunne finde på at se på jeres også... hvorfor skal i flytte om man må spørge? skal i bo i noget større/mindre eller flytter i bare fra sverige? vi venter barn nr 3 og vil gerne ned på jorden og bo... (bor på 1 sal) og så mangler vi jo lige nogle ekstra rum... og haven... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Schacke 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2008 den var faktisk flot... vi har ellers fundet et hus, men det kunne jo være vi lige kunne finde på at se på jeres også... hvorfor skal i flytte om man må spørge? skal i bo i noget større/mindre eller flytter i bare fra sverige? vi venter barn nr 3 og vil gerne ned på jorden og bo... (bor på 1 sal) og så mangler vi jo lige nogle ekstra rum... og haven... Takker for de pæne ord om vores lille hus..... Vi har valgt, grundet min job situation (lang rejsetid) at købe et hus på Amager, samme størrelse som det vi bor i idag..... Så skal I komme og se vores, det er 2 plan, 4 gode værelser og en stor stue. 2 nyrenoverede badeværelser og køkken med alt i hårde hvidevarer. Lækker lille/nem have, værksted og ekstra skur til cykler/redskaber, barnevogn osv. Giv mig et ring på 40966388 hvis du vil vide noget. De 9500 sek er incl. alt undtagen el..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2008 Takker for de pæne ord om vores lille hus..... Vi har valgt, grundet min job situation (lang rejsetid) at købe et hus på Amager, samme størrelse som det vi bor i idag..... Så skal I komme og se vores, det er 2 plan, 4 gode værelser og en stor stue. 2 nyrenoverede badeværelser og køkken med alt i hårde hvidevarer. Lækker lille/nem have, værksted og ekstra skur til cykler/redskaber, barnevogn osv. Giv mig et ring på 40966388 hvis du vil vide noget. De 9500 sek er incl. alt undtagen el..... jeg snakker lige med manden om det... vi kunne jo evt kigge uden om ejendoms mægler i første omgang? og så tage den derefter???? men det bliver nok på den anden side af weekenden... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Schacke 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2008 jeg snakker lige med manden om det... vi kunne jo evt kigge uden om ejendoms mægler i første omgang? og så tage den derefter???? men det bliver nok på den anden side af weekenden... Du har en PM..... :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites