Jump to content
MC Manden

Hvem kan bytte dæk ?

Recommended Posts

Jeg får byttet hjul (dog ikke dæk) for 200 SEK hos det værksted der ligger lige inde bag ÖB's på Ystedvägen. Ved ikke hvad de tager for at skifte på fælgene, men de er søde, har ingen ventetid og er kvikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

CityDäck Norra Grängesbergsgatan 14! Jeg ga´ 300 Skr for alle 4, for at få afmonteret de gamle dæk, monteret og afbalanceret de nye samt påsætning.. En del ventetid men sk*debilligt og ok arbejde! Det er 75 Skr pr. hjul!!! :th2: :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CityDäck Norra Grängesbergsgatan 14! Jeg ga´ 300 Skr for alle 4, for at få afmonteret de gamle dæk, monteret og afbalanceret de nye samt påsætning.. En del ventetid men sk*debilligt og ok arbejde! Det er 75 Skr pr. hjul!!! :th2: :lol:
Däckia i Arlöv vil have 1660 sek. for det (4 vinter dæk)!!! Hvor kan man få det billigere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Däckia i Arlöv vil have 1660 sek. for det (4 vinter dæk)!!! Hvor kan man få det billigere?
Mere eller mindre alle steder! :surprise: Sikker på der ikke var mere end dækskifte inkluderet i den pris!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sikker på der ikke var mere end dækskifte inkluderet i den pris!?
Monteringskostnaden inkluderar avtagande av det gamla däcket, montering och balansering av det nya däcket. For 4 dæk pris 1660 sek.
Det er jo komplet latterligt! Eller var det specielle dæk?
Stålfælge med vinterdæk, 4 stk. 205 55 r16 som jeg selv køber på http://www.dackonline.se/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

På deres hjemmeside (http://www.dackia.se) står der: Monterat på dina fälgar och klart på bilen 1 160:- Prisförslag - Däck som jeg fik udskrevet på papir Rockstone 205/55R 16 91H S110 5100 sek På http://www.dackia.se 4600 sek. Hvis jeg kommer med mine dæk: Monterat på dina fälgar och klart på bilen 1 660 sek.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tosset pris! Selv Euromaster er billigere :) Må jeg spørge hvorfor du kaster penge efter et discount-vinterdæk? Rockstone er et af T Hansen's foretrukne, og desværre ikke et dæk der får ret mange gode ord med på vejen. Det er jo, trods alt, din egen og din families sikkerhed det handler om. Så min kritik er ganske velment :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tosset pris! Selv Euromaster er billigere :) Må jeg spørge hvorfor du kaster penge efter et discount-vinterdæk? Rockstone er et af T Hansen's foretrukne, og desværre ikke et dæk der får ret mange gode ord med på vejen. Det er jo, trods alt, din egen og din families sikkerhed det handler om. Så min kritik er ganske velment :)
Det var ham i däckia Arlöv der forslog dem, Rockstone. Dem køber jeg ikke...:D Kigger selv på nogle Pirelli (3 stjerner). Test fra 2009: http://www.fdm.dk/test-teknik/daektest-vinter-2009-20555-r16 Avon Ice Touring ST er billige, men jeg ved ikke om de er lidt for dårlige (kun 2 stjerner).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var ham i däckia Arlöv der forslog dem' date=' Rockstone. Dem køber jeg ikke...:D[/quote']Godt så! :) Jeg havde selv bestilt Nokian Hakkapeliitta 5 ved däckonline.se for lidt tid siden - men de havde ikke flere på lager, og kunne ikke sige hvornår de ville komme ind igen. Jeg shoppede så videre - og har nu givet www.nordendaek.dk en chance (findes også i Sverige) - og nappet 4 styk Gislaved Nordfrost 5. Afventer modtagelse i starten af næste uge. Samme størrelse som dem du er på udkig efter, by the way :) Montering - tja, däckonline har masser af partners rundt omkring. Så det er bare at vælge hvad der passer (og til ganske andre priser end dem du tidligere har fået ;))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opfølgning på #16: Dækkene er modtaget, og alt ser ud til at være som det skal. Dog blev de sendt af to omgange, da de åbenbart ikke havde fire på lager samme sted. Modtaget med to dages mellemrum - det ene sæt afsendt fra DK og det andet fra S. DOT-mærket 2011 - så det er friske varer. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mangler 2 stk. sommerdæk når jeg alligevel får sat vinterfælge på, tænkte jeg på at få dem sat på Eller... mine bagdæk er slidt op og der skal nye på, det er vel ok at putte 2 nye på og ikke skifte dem alle 4? Dem foran er helt fine, så tænkte på kun at skifte de 2 bag Nogen der lige kan sige om jeg skal købe 245/45 20 eller 275/40 20 til en 20"/8.5 fælg? Er lidt i tvivl om 275 kan sidde på fælgen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eller... mine bagdæk er slidt op og der skal nye på, det er vel ok at putte 2 nye på og ikke skifte dem alle 4? Dem foran er helt fine, så tænkte på kun at skifte de 2 bag
Jep - det er helt okay, og jég agter at gøre præcis det samme på min BMW ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For jer der ofte er i DK og ikke har hænderne skruet omvendt på så koster det kun 35kr at låne dækmaskinen og afballancering hos Gør Det Selv i sydhavnen. Hvis man har fælgene med løst og dermed ikke skal låne en bås så er det sgu billigt. Jeg plejer dog at time det med et service også så for ca 150kr har jeg en time på liften og jeg skifter 4 dæk og afbalancerer hjulene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites