Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Hvis staten retter/skifter de sol-buede/frost-sprængte skinner ud, og får tog-parken til at fungere optimalt, samt gennem-optimerer resten af den offentlige transport-infrastruktur i byerne - SÅ kan vi begynde at snakke om afgifter for at tage bilen, da der så findes et reelt alternativ. Dette er IKKE tilfældet p.t. - og jeg tvivler, desværre, meget på at de afsatte milliarder kommer de rigtige steder hen, når Il Grande Plan sættes i omdrejninger. Jeg vil meget gerne spille min del i denne store symfoni - men så skal pauker og stortrommer fandme være spændt op og fungere, og ikke bestå af rustne tomme olietønder, påspændt Vita Wrap-folie fra IRMA. Jeg tror ikke på effekten i positiv retning, som oplægget (og tilstandene) er lige nu. Ikke så længe politikernes halve vinde blæser korthusene omkuld gang på gang, når de vender blikket mod nye mærkesager, som kan give dem omtale i pressen. Ministrene kunne starte med at skifte ministerbilerne ud med el-biler. Men nååårh nej...de kan jo ikke køre ret langt pr. opladning. Og så er de jo heller ikke luksuriøse og læderbeklædte. Åh nej...sikke noget, Hr. Minister. *pfft* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Hvis jeg ikke tager fejl, så betaler man (eller har gjort) for at køre på de tyske veje, så jeg kan ikke se nogen hindring for den danske stat ikke ville opkræve penge fra f.eks. pendlere på svenske plader. Jeg har da aldrig betalt for at køre på tyske motorveje. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Hvad med et system alá en skilift/stolelift. Man har samlingspunkter, hvor liften kører fra og til....Den kører hele tiden, er hævet over jorden, således at den ikke konflikter med stoplys og anden trafik og hastigheden er høj nok til at man føler man kommer nogen vegne. De fåes med låg, så de beskytter imod vejret. Ingen cykler osv der skal med og man kan stige af med mellemrum. Alle de handicappede der kræver særtransport, kan nu færdes på jorden uden at de travle mennesker er i nærheden....Del skidtet op i lag istedet for i bredden som i bredere veje. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Det er kun lastbiler' date=' som betaler for at køre på de tyske motorveje. Bilisterne (ihvertfald de udenlandsk indregistrerede) gør ikke.[/quote'] Min fejl, som Credde sagde så er det for tung trafik. Har MEGET sjældent kørt i bil dernede, men glemte af en eller anden mirakuløs grund at jeg da har været i Burg i et par gange uden at skulle betale :| Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Hvad med et system alá en skilift/stolelift. Man har samlingspunkter, hvor liften kører fra og til....Den kører hele tiden, er hævet over jorden, således at den ikke konflikter med stoplys og anden trafik og hastigheden er høj nok til at man føler man kommer nogen vegne. De fåes med låg, så de beskytter imod vejret. Ingen cykler osv der skal med og man kan stige af med mellemrum. Alle de handicappede der kræver særtransport, kan nu færdes på jorden uden at de travle mennesker er i nærheden....Del skidtet op i lag istedet for i bredden som i bredere veje. Det næste er snart at du begynder at sige RUF :) (Transport systemet, ikke dem der geiler biler). Hvis der skal ske noget interessant på transportområdet nu, så skal det benytte den eksisterende infrastruktur. Vi har dårligt råd til at vedlige den nuværende, så investeringer i noget nyt og futurisk sker sku ik'. Jeg er sikker på at der er nogen på kommunal planlægningen der burde give en kvajebajer for at nedlægge sporvognen i sin tid :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Problemet er at en skilift er langt mere effektiv end de transportformer vi har nu.... En enkelt 8 stolelift kan håndtere næsten 3000 mennesker i timen..... Det kan busserne ikke håndtere indad Amagerbrogade. Det forurener ikke og kan køre på vindmøllestrøm... Så hvorfor ikke satse 110% på sådan noget istedet for at lave andet infrastruktur der har bevist sin utilstrækkelighed. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Kære venner Realiteterne er følgende. Fra 2011 indføres vejafgift for udenlandske lastbiler, som benytter motorvejene (ligesom i tyskland)= varerne bliver dyrre, for nogen skal deække de ekstra omkostninger. Fra 2015 indføres roadpricing for ALLE (inc. turister). Priserne vil være afhængige hvor man kører og på hvilket tidspunkt af døgnet. Der har sågar været tale om at indfør vignette for brug af motorveje for alle personbiler, startende fra 2010 (i lighed med den østrigske model)=at i det øjeblik man passerer grænsen SE/DK, så skal man have en mærkat i ruden. Dette er selvom man har betalt for at benytte broen og en del af landanlæg ligeledes ejs af broen og betales af pendlerne. Altså der skal betales 2 gange for den samme vare. En anden "nyhed" er at afbetalingstiden for øresundsbroen VIL blive forlænget (ligesom det er sket med storebælt), for nogen skal betale de 150 milliarder kroner, som skal bruges til 2020 på trafikforliget. Så glem alt om at broen bliver billigere. Boykot lortet og tag toget, så kan mågerne benytte vogndækket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Almost time to leave the western hemisphere for good! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Ja......Nu er vi nået til et punkt, hvor det bare handler om at blive plukket i hoved og røv, uden mulighed for at ha det sjovt og bevæge sig frit som et menneske..... Nu skal vi overvåges 24 timer i døgnet, så de altid har styr på os. Godt jeg ikke er mine børns børn....Fy for helvede en verden til den tid!! :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Det beviser i mine øjne, bare at feudalsamfundet fra middelalderen med herremændene på borgen aldrig er blevet forandret, kun pyntet med fine betegnelser.. Det værste er at ingen rigtigt si´r eller gør noget men stiltiende bare accepterer alt hvad de "fine" finder på, bare der kommer "vild med dans", noget royalt bs eller "hvad er det værd" i kukkassen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Hvad foreslår du så vi skal gøre??? Melde os ind i enhedslisten??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Starte med et job i S måske! ;) Selvom det er en hård én, den der med at undvære ens høje dk-løn.. F..K Danmark ærligt talt! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Man skal i hvert fald IKKE melde sig ind i enhedslisten. Det eneste parti som er negativ overfor vejafgifter er ny alliance(har de skiftet navn??) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Starte med et job i S måske! ;) Selvom det er en hård én, den der med at undvære ens høje dk-løn.. F..K Danmark ærligt talt! :) Man kan altså sagtens få fornuftig løn i SE :th2:. Og, bare det at spare transportudgifterne er intet mindre end formidabelt ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Når vi nu er ved det filosofiske ka' I lige få et par kommentarer med fra den kære (afdøde) Frank Herbert "Empires (eller regeringer) do not suffer emptiness of purpose at the time of their creation. It is when they have become established that aims are lost and replaced by vague ritual." - Dune Messiah "Governments, if they endure, always tend increasingly toward aristocratic forms. No government in history has been known to evade this pattern. And as the aristocracy develops, government tends more and more to act exclusively in the interests of the ruling class -- whether that class be hereditary royalty, oligarchs of financial empires, or entrenched bureaucracy." — Children of Dune Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2008 Fra 2015 indføres roadpricing for ALLE (inc. turister). Priserne vil være afhængige hvor man kører og på hvilket tidspunkt af døgnet. Det var så der, at Danmark mister størstedelen af turisterne, ihvertfald langt de fleste af dem, der tager til Danmark med bil. Gad vide, hvor mange af virksomhederne som flytter ud fra de store byer? En anden ting er, hvordan har de tænkt sig, at det skal fungere for turister? Skal de købe en roadpricing GPS, hvordan bliver de faktureret, hvordan får man hele tiden prisen at vide på den strækning man kører osv. En anden "nyhed" er at afbetalingstiden for øresundsbroen VIL blive forlænget (ligesom det er sket med storebælt), for nogen skal betale de 150 milliarder kroner, som skal bruges til 2020 på trafikforliget. Så glem alt om at broen bliver billigere. Boykot lortet og tag toget, så kan mågerne benytte vogndækket. Hvordan harmonerer ovenstående med, at den svenske stat ejer halvdelen af Øresundsbron. Jeg går ikke ud fra, at de synes det er så god en idé, at de skal finansierer trafik udbygningen i Danmark! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2008 Hvordan harmonerer ovenstående med' date=' at den svenske stat ejer halvdelen af Øresundsbron. Jeg går ikke ud fra, at de synes det er så god en idé, at de skal finansierer trafik udbygningen i Danmark![/quote'] Mon ikke den svenske stat også kunne finde på et projekt at bruge nogle penge på? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2008 Fucked up er det......:@ Hvordan vil de forhindre at folk ikke piller GPS'en fra??? Eller den går i stykker.....:D Så nu kan folk også begynde at få bøder tilsendt helt uden noget, da de jo har en udskrift over din hastighed og hvorhenne du kørte. Så laver de bare en lov om at det altid er bilens ejer der får bøden tilsendt og det så er op til ham at kradse den ind. Skide godt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2008 Hvordan kan man hindre at folk piller ved GPS'en? Man kan ikke hindre det 100 %, men man kan sætte bøden så høj, så man ikke tør gør det. kameraer sættes op og hvis de kan se du har været i KBH, men ikke betalt for det, så kunne politiet banke på din dør. Husk fra (mener) næste år vil der i EU være et direktiv som giver alle EU lande ret til at inddrive bøder i andre EU lande. Dvs. du kører for stærkt i polen, bliver blitzet og bøden sendes til dit lokale politikontor, som viderbringer den til dig. I forbindelse med indførslen af vignetten i dk, taler man om en bødestørelse på 5000-10000 kr, såfremt man ikke har sådan en påklistret forruden og man kører på motorvejen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2008 Det er absurdt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites