Jump to content
malou

projekt bmw e30 skal have den store tur ;@)

Recommended Posts

Er det Schmiedmann i ishøj du vil sende den til? Eller er det Odense eller Nordborg du skal bruge. For umiddelbart har ishøj afdelingen ikke verdens bedste rygte, hvorimod Odense og Nordborg skulle være top-klasse...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det Schmiedmann i ishøj du vil sende den til? Eller er det Odense eller Nordborg du skal bruge. For umiddelbart har ishøj afdelingen ikke verdens bedste rygte, hvorimod Odense og Nordborg skulle være top-klasse...
Lige præcis. Schmiedmann i greve er rigtig dårlige både til deres arbejde rent mekanisk og deres kundeservice er virkeligt ringe. Jeg ville bruge Koed i Århus istedet hvis det var mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja-ja da, nogle mennesker har bare for mange penge...! Jeg medgiver at E30 modelrækken faktisk er ret fed og at bilen var en trendsetter i sin tid (læs igen: i sin tid!!!) Men dem der reelt virkede og var rigtig gode var M3'erne og gode eksemplare af dem, koster spidsen af en jetjager. 316 til 325i er nogle triste rustbunker der koster en krig at holde på gaden og hvis man, som dig, ikke vil lave det selv men må betale sig fra det, ved man hvad ens pensionsopsparing skal bruges på. Bilerne er ganske ordinærer. Ud over 325i er motorkraften faktisk ikke noget der løfter øjenbryn og de er notorisk kendt for svage undervogne, differentaler og gearkasser. Motorene er kendt for deres silkebløde tomgang men også for deres evne til at smadre topstykker. Rust er ikke noget man behøver at kigge efter, det er der bare! Du finder nok ikke en bil hvor kabinen ikke bærer præg af at være 20 år gammel. Vinylen på instrumentbordet er slidt og slår synlige og usynlige revner som hyler, skriger og knager når du kører. Sæderne skal ombetrækkes, du skal skifte gulvtæppe (som BMW ikke længere har på lager) og det skal specialfremstilles og du skal nok have en frisk himmel og den skal saddel- og karétmageren også lave specielt til din bil. Du bør søge i Sydtyskland efter en bil til dit projekt og søg efter den bedste du overhovedet kan komme i nærheden af. På den måde kan du undgå rustfælder. Du kommer dog nok ikke uden om at der skal svejses i bilen alligevel. En 20-25 år gammel bil er MEGET "træt" der hvor forbro og bagaksel er monteret til karroseriet og støddæmpertårnene er svage punkter. For fanden mand! Du bevæger dig ud i et forfærdeligt kostbart projekt og det stopper aldrig. Hvis du kan finde en frisk og ubrugt karrosse, kan du undgå rust de første 4-6 år. Du kan, hvis projektet skal være rigtig gennemført, regne med langt over 200 kilo. Alene komplet motorrenovering koster mindst 50.000 kr og så er der ikke lavet gearkasse eller diff. Ja, du har gættet rigtigt. Jeg vil gøre meget for at tale dig fra et charmerende men ret dumt og kostbart projekt. Du er velkommen til at stille uddybende spørgsmål til dit projekt, for det er sgu da spændende hvis du alligevel trodser enhver sund fornuft og fortsætter dit umulige forehavende. Mit sidste pip er at Schmidmann i Greve absolut ikke er stedet for dig. De har, blandt medlemmer i BMW-club danmark, et ret skidt ry og mine erfaringer med stedet er ikke for gode. De er noget bedre i Odense og Norborg men der kommer man jo ikke så ofte. MVH. Lars H

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hej lars.. Ja den der besked 2 sku da lige pusten fra mig.. nu sider konen på nakken af mig og siger du bruger fanderme ikke 200 kilo på det projekt om du så gør det over 40 år :laugh: Men jeg er typen der trodser alt fornuft som regel.. men det lyder som om du er en der ved hvad han snakker om.. så måske jeg skulle skyde det hele i sænk og tage på en fed ferie istedet;) Må indrømme at havede jeg pengene ville jeg være lige glad så måtte det koste de 200 kilo og mere til da sådan en bil vil betyde meget for mig, og som jeg vil beholde indtil min søn fik kørekort, så jeg kunne sige værsgod min søn det var sådan en far også havede første gang han kørte bil bare en 316i :flov: jeg kigger og kigger i tyskland men så er vi oppe på 8 til 15000 euro for en m3 og det var ikke lige hvad jeg havede regnet med til start skuddet... men så igen tænker jeg jo igen, tager du det for bogstavligt eller har jeg formuleret mig forkert, da jeg sage vmax bil og renovere den fra a til z.. det ved jeg ikke.. Men drømmen var jo jeg fik den gamle e30 som skulle se fed ud være hurtig ja i hele taget skulle jeg bare være og blive glad for den som man nu er for bmw... ville ønske jeg kunne lave mere selv og havede fasiliteterne til det... jeg er slagter ikke mekanikker men købte hus her overe og har aldrig lavet noget men renoveret så huset afligevel og klaret det godt..;) men det skal jo heller ikke løftes op og så videre... jeg må tænke over det her lidt mere, kan jeg høre, men mange tak for opmærksomheden måske jeg lige har sparet en masse besværg og penge måske jeg ville fortryde det hele efter en kort start, eller også mister jeg min drøm istedet... fuck det jeg må ud og kigge på en e30 uanset hvad stand den står i og se hvad maven siger så må jeg tage den med konen bagefter og alle jer der har frarådet mig dette projekt haha...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

eller brug pengene på en langt sjovere bil... köb dig en lancia delta hf integrale i god stand og så gå og byg på den ... det vil du blive langt gladere for... og en godt pumpet delta tager pustet fra de fleste pumpede e30´ere

hej lars.. Ja den der besked 2 sku da lige pusten fra mig.. nu sider konen på nakken af mig og siger du bruger fanderme ikke 200 kilo på det projekt om du så gør det over 40 år :laugh: Men jeg er typen der trodser alt fornuft som regel.. men det lyder som om du er en der ved hvad han snakker om.. så måske jeg skulle skyde det hele i sænk og tage på en fed ferie istedet;) Må indrømme at havede jeg pengene ville jeg være lige glad så måtte det koste de 200 kilo og mere til da sådan en bil vil betyde meget for mig, og som jeg vil beholde indtil min søn fik kørekort, så jeg kunne sige værsgod min søn det var sådan en far også havede første gang han kørte bil bare en 316i :flov: jeg kigger og kigger i tyskland men så er vi oppe på 8 til 15000 euro for en m3 og det var ikke lige hvad jeg havede regnet med til start skuddet... men så igen tænker jeg jo igen, tager du det for bogstavligt eller har jeg formuleret mig forkert, da jeg sage vmax bil og renovere den fra a til z.. det ved jeg ikke.. Men drømmen var jo jeg fik den gamle e30 som skulle se fed ud være hurtig ja i hele taget skulle jeg bare være og blive glad for den som man nu er for bmw... ville ønske jeg kunne lave mere selv og havede fasiliteterne til det... jeg er slagter ikke mekanikker men købte hus her overe og har aldrig lavet noget men renoveret så huset afligevel og klaret det godt..;) men det skal jo heller ikke løftes op og så videre... jeg må tænke over det her lidt mere, kan jeg høre, men mange tak for opmærksomheden måske jeg lige har sparet en masse besværg og penge måske jeg ville fortryde det hele efter en kort start, eller også mister jeg min drøm istedet... fuck det jeg må ud og kigge på en e30 uanset hvad stand den står i og se hvad maven siger så må jeg tage den med konen bagefter og alle jer der har frarådet mig dette projekt haha...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bilerne er ganske ordinærer. Ud over 325i er motorkraften faktisk ikke noget der løfter øjenbryn og de er notorisk kendt for svage undervogne, differentaler og gearkasser. Motorene er kendt for deres silkebløde tomgang men også for deres evne til at smadre topstykker. Rust er ikke noget man behøver at kigge efter, det er der bare! Du finder nok ikke en bil hvor kabinen ikke bærer præg af at være 20 år gammel. Vinylen på instrumentbordet er slidt og slår synlige og usynlige revner som hyler, skriger og knager når du kører. Sæderne skal ombetrækkes, du skal skifte gulvtæppe (som BMW ikke længere har på lager) og det skal specialfremstilles og du skal nok have en frisk himmel og den skal saddel- og karétmageren også lave specielt til din bil.
:rolleye::rolleye::rolleye:
eller brug pengene på en langt sjovere bil... köb dig en lancia delta hf integrale i god stand og så gå og byg på den ... det vil du blive langt gladere for... og en godt pumpet delta tager pustet fra de fleste pumpede e30´ere
Lancia Delta HF Integrale har 1 problem... den går hele tiden i stykker. Det er heller ingen BMW

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:rolleye::rolleye::rolleye: Lancia Delta HF Integrale har 1 problem... den går hele tiden i stykker. Det er heller ingen BMW
og det gör en e30 ikke? ligemeget hvilken bil du tager hvis den skal tunes og ha turbo osv så vil en så gammel bil uanset fabrikat skulle fixes ret ofte ... og jeg har både haft en 325 fra 90 og en delta fra 90 begge standard begge ca samme miltal osv og deltaen havde langt färre problemer og sparkede stadig röv på bmw´en hehe at den ikke er en bmw er jo ikke et problem .. snarere en fordel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det er lang fra min drøm og den er også pisse grim:laugh: bmw er mig... måske jeg også bare skulle smide pengene i min mercedes e200 sport kompresser så den rygger lidt mere...tænke tænke
det er jo en smagssag jeg synes den er mindst ligeså kön som en e30(begge ikke de könneste biler) og så har den ikke ögenavnet "3-tyrker-i" :) men klart vil man ha en bmw så.... det var bare et bud på en langt sjovere bil for pengene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Rolig nu !!! Hvis du vi have en E30 skal du købe en E30, no more no less. En mand med en passion der ikke ikke bliver opfyld bliver frustreret og ender måske med at gøre (mere) åndsvage og tåbelige ting end at købe en gammel bil.:sad: Der er en del mennesker herinde som kom med forslag om biler fra forskelige sider på nettet og det er måske ikke helt tosset. Du skal blive ved med at kigge. En dag dukker der et supertilbud op. Mange svenskere er DYBT på røven i denne tid og har meget fine biler til salg. Biler de selv har lavet i stand og som er lavet rigtig godt.(Hvad fanden skal de ellers lave i nordsverige i de 4 måneder om året hvor det er mørkt og der er så meget sne et en baghjulstrukket E30 slet ikke kan køre) :tongue2: Bliv ved med at kigge og vær kirtisk. Find det flotteste eksemplar du kan og et der er svejst mindst muligt for når man først begynder at svejse kan man blive ved. Personligt ville jeg kigge i sydtyskland eller Schweitz. Der er udvalget større og der er ingen rust. Samtidig er bilerne født med noget af alt det ekstraudstyr som du ellers selv skal ud og finde og monterer. Ekstraudstyr bør være monterert abb fabrik. Så er det gjort korrekt. Hvor gammel er din søn og tror du overhovedet at han, når han når kørekortalderen, gider at køre i en gammel udbanket BMW i et land hvor biler, trods alt, er så billige som her? :confused: Til sidst har jeg 2 ting at sige til dig. Hvis din kone allerede nu har det syn på dit projekt, er mit råd, at du dropper det! Det er et potenielt "marridge-breaker"-forehavende du går i krig med og du kan ikke engang gå ud i garragen og skrue bil når stemning er væk og hun er kold som en brøndgravers røv...:flov: Og gå STADIG efter en M3 (de sidste 2 årgange) eller en 325i. De har motorkraft så man ikke behøver at tune vildt på dem og samtidig er de topmodeller og derfor født med meget af det fede udstyr... :rolleye: MVH. Lars PS: Hvis der er een herinde der har haft både en Lancia HF Integrale og en E30 og har har haft mindre problemer med lanciaen end BMWen, har han haft en UALMINDELIG god Lancia og VILDT fejlbehæftet BMW !!! Lanciaen var en meget succesfuld rallybil der var kendt for sin stabilitet og udholdenhed. Det tror da fanden. Hver gang den havde kørt en etappe af det korsikanske eller cypriotiske rally, stod en hær af mekanikkere klar til at splitte lortet ad og alt (jeg gentager: ALT) blev skiftet. Enhver lille sliddel røg ud og nyt blev sat på. Samtidig var det elektriske system i bilen eftermonteret fordi det som fabrikken havde lavet ALTID brød sammen...!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
okay har fundet denne fine bmw 325 ca 4 timer nede itykland ved ikke om de ikke salter der nede eller om jeg skal længere ned... men fin ser den ud på billederne....sig den ser sud ud og jeg køre nu haha
Jeg ville ikke købe den hvis det var mig. Jeg ville gå efter en standard i ordentlig stand, som DoLa beskriver det! 325i eller 325e.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

i er kraftedme svære at gøre tilfredse ;) på mobile.de er der ikke nogen orginale bmw som er cupe pt... jeg tænker jo også på det i skrev med at man ikke kan få nyt gulvtæppe i dem mere og loft og en af dem jeg så som godt nok var en cap havede sort gulvtæppe inden i hvilket passer godt med min hvide læder stue som jeg vil have i...jeg søger videre så

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
i er kraftedme svære at gøre tilfredse ;) på mobile.de er der ikke nogen orginale bmw som er cupe pt... jeg tænker jo også på det i skrev med at man ikke kan få nyt gulvtæppe i dem mere og loft og en af dem jeg så som godt nok var en cap havede sort gulvtæppe inden i hvilket passer godt med min hvide læder stue som jeg vil have i...jeg søger videre så
Altså hvis du kigger på indlæg nr32 (mit) så er der linket til 2 stk. De er fandme da originale......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg fatter ikke du har så store problemer med at finde en fin coupe... der er en del både på blocket og autopower... endda flere til under 20k som er renoverede og trimmede... eller hvis den skal väre i superstand så er der biler som denne http://autopower.se/?oppna=/powerborsen/bmw.asp?id=76845 80k er måske i overkanten men det kan da helt sikkert pruttes ned!! har set den til salg et andet sted motoren er også nyrenoveret og trimmet til 290 heste eller som startbil denne http://autopower.se/?oppna=/powerborsen/bmw.asp?id=77670 eller http://autopower.se/?oppna=/powerborsen/bmw.asp?id=77569

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
or det første er den ene af dem med automat gear.. de 2 andre er meget fine bare lidt dyre især i forehold til den standard jeg har set på i tyskland Men jeg klare den her fra...
öhm alle 3 er med man. gear!! det er klart at läser man ikke engang anoncerne så finder man nok intet der kan bruges

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
så syntes jeg du skal fjerne leverpostejen fra de briller der og se efter på den bil han snakker om i indlæg 32 og se de billedere der er der
du skriver lige efter mit indläg uden at quote et indläg som er 35 posts gammel... så er det da en selvfölge at jeg tror svaret er til mig omkring de 3 biler jeg i posten lige inden din har nävnt!! så måske du skulle läre at präcisere dine svar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hans indlæg var lige over dig svarede på 2 indlæg på samme tid og nej e30 serien er ikke kun med manuel så har vi det på det rene... men som sagt så klare jeg den her fra jeg har fundet min bil...
ja så quoter man netop det man svarer på når det ikke e rindlägget för ens eget man svarer på!! og når han i #32 kun linker til 2 biler giver det ingen mening at dit svar skulle väre til ham!! og hvem har sagt at den kun findes med manuelt gear? du svarer i öst når andre spörger i vest .. usammenhängende og agerer småfornärmet når folk pröver at gi dig et svar ... flot :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

öhm alle 3 er med man. gear!! det var sådan du skrev så troede du mente at de kun fandtes med manuel... sig min en gang vil du gerne diskutere med mig eller hvad jeg vil have lidt hjælp og har fået den hjælp jeg behøver og har sagt jeh klare den her fra så drop dit ord kløverig over for mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites