Jump to content
nord

Pengeoverførsel fra DK til SE NU til køb af hus ?

Recommended Posts

Hej, Jeg må tilstå, at jeg ikke har meget indsigt i de mekanismer, der bestemmer vekselkursen fra DK til SE, så derfor spørger jeg her på forummet, i håb om at nogle af jer der har forstand på de dele vil se i jeres krystalkugle og give mig et råd. Sagen er den, at jeg har fundet mig et lille hus i Småland, som jeg gerne vil købe. Jeg har pengene til at købe huset kontant (ca. 500.000 SEK ). Spørgsmålet er, skal jeg skynde mig at overføre pengene NU, før kursen evt. bliver dårligere for mig, eller skal jeg vente lidt, for, hvad vil der ske med kursen ? ( vi er ikke færdige med at forhandle pris m.m. ) Mvh. Nord

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er der jo ikke mange der kan forudse (specielt ikke patbateman :p) Jo større rentespænd der er mellem Danmark og Sverige jo lavere SEK-kurs burde der forventes, jf. traditionel nationaløkonomisk teori (så vidt jeg husker). De fleste forventer Nationalbanken også sænker renten i dag pga valutabeholdningen er fyldt op igen og så er spørgsmålet blot hvor meget den bliver sænket. Personligt tror jeg ikke kursen bliver meget lavere end den er nu, men det er umuligt at forudsige. Hvis Nationalbanken blot følger ECBs udmelding i dag, så ryger kursen måske længere ned, men hvis de fjerner noget af det høje spænd der er mellem euro-renten og den danske, så forbliver den nok hvor den er nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites