Jump to content
MC Manden

Danskerne er Europa's værste trafikanter

Recommended Posts

Hvor kan jeg signere mit navn under den overskrift? Jeg kunne ikke været mere enig, selvom jeg ikke har kørt bil i absolut hele verden endnu. Jeg er dog ikke enig i hele artikkelens tekst, da det ikke kun er "araberdrengerne i indregisterede mercedeser og bmwer" der problemet. Det er meget mere udbredt end det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må faktisk indrømme jeg synes svenskerne køre betydeligt pænere og mere fornuftigt end danskerne. Hvis vi ser bort fra broen om morgenen som er en god blanding af diverse nationaliteter, så synes jeg svenskerne viser meget mere hensyn og respekt for div regler end danskerne gør. Hvis man prøver at tøffe lidt nordpå sådan en start-feriedag hvor alle danskerne skal op til ødegården, så er det mere end én gang man bliver overhalet i en anselig hastighed af den middelaldrene passat, læsset op med hund, svigermor og resten af den pukkelryggede. Er det så samtidig et gammelt hus så er traileren spændt bagefter, for som alle ved er det faktisk umuligt at købe byggematerialer i sverige. De skal importeres fra silvan i gentofte i stedet for woody der ligger lige om hjørnet. Men de der runde skilte med nogle svenske tal i gælder jo kun for svenskere. På samme måde som samme skilte kun gælder for tyskere når man skal til østrig på skiferie. For alle ved jo at der er frie hastighedsgrænser igennem hele tyskland. Og det der "bei nasse" gælder jo kun ved oversvømmelse, for hotelværelset er jo ledigt fra klokken 11..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må nu også erklære mig enig i at rangere de danske bilister langt under de tyske og svenske - med tyskerne på en klar førsteplads. Tyskerne kører korrekt, rationelt i form af den hastighed der er tilladt og de viser hensyn. Svenskerne kører korrekt, viser hensyn, men nok i mange tilfælde hvad jeg vil kalde for overforsigtigt langsomt, og de er meget langsomt reagerende, fordi de er vant til at alle andre også er super langsomme. Dansk trafikkultur kan jeg bedst summere med følgende udtryk :"Det vil jeg sgu da skide på!". Især det med at vise hensyn til de andre - størstedelen er rene egoister. Dog skal det lige siges, at jeg har set værre trafikanter på Sardinien i Italien - her var en del af dem simpelthen uden for nogen sammenlignelig kategori heroppe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dog skal det lige siges, at jeg har set værre trafikanter på Sardinien i Italien - her var en del af dem simpelthen uden for nogen sammenlignelig kategori heroppe.
Hørt hørt. Tænker du specielt på ham gutten som bakkede med god hastighed op ad den lille tilkørselsrampe :laugh: - ja vi oplevede nogle specielle ting dernede rent trafikalt :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg må nu også erklære mig enig i at rangere de danske bilister langt under de tyske og svenske - med tyskerne på en klar førsteplads...osv.
Fuldstændig enig! (Dog er hele sydeuropa mere eller mindre uden for kategori) -og en til kunne svenskerne være bedre til -at blinke! Det kan godt være det ikke er lovpligtigt i en rundkørsel, men damn hvor kunne trafikken dog flyde bedre, hvis folk blinkede...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er mest træt af hensynsløse "kassevogne" som kører AF HELVEDE til.....Ser simpelthen så mange på specielt Amagermotorvejen som zigzagger i mega høj hastighed og specielt i dag på sommerdæk i mega snevejr!!! Disse "kassevognes" hensynsløse kørsel blev iøvrigt kommenteret i af Sorte Spejdere i P3 i dag!! TAG JER SAMMEN

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig i at vi danskere generelt er dårligere i trafikken, end de omkringliggende lande som vi sammenligner os med! Hvor mange af os kan køre en tur til og fra arbejde, uden på noget tidspunkt at blive irriteret over et eller andet? Danskere bliver lettere irriterede og viser nærmest ingen hensyn i trafikken, og lader f.eks aldrig en anden bil komme ind foran, nej så er det bedre lige at lukke hullet foran sig mens man inderst inde ryster på hovedet af den anden bil. Bl.a derfor er danskere også europamestre i at trække ind foran en anden bil, selv om der ikke er plads, så flere biler således må op og stå på bremsen. Man er vel sig selv nærmest... Svenskere viser klart mere forståelse og hensyn i trafikken, og det er vi jo som danskere ikke vant til, og så bliver vi irriterede på svenskerne... Det eneste som svenskere i særklasse er dårligst til af alle omkringliggende nationer, det er at bruge deres blinklys! Hold kæft hvor er jeg træt af at folk her ikke lige gider løfte pegefingeren og slå blinklyset til! Og hvis de så gør det, ja så sker det først i samme moment som de begynder at dreje på rattet, og så er det alligevel for sent for en selv at svinge ud på vejen, for ham der kører bag svenskeren skal lige ud... Desuden må der være en uskreven svensk lov der siger, at svenskere ikke må bruge blinklyset i en rundkørsel, med mindre de skal hele vejen rundt :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fuldstændig enig! (Dog er hele sydeuropa mere eller mindre uden for kategori) -og en til kunne svenskerne være bedre til -at blinke! Det kan godt være det ikke er lovpligtigt i en rundkørsel' date=' men damn hvor kunne trafikken dog flyde bedre, hvis folk blinkede...[/quote'] :confused:Min oplevelse er, at svenskerne er bedre til at blinke af end danskerne i de fleste trafiksammenhænge (specielt i rundkørsler). Faktisk synes jeg indimellem, at de på motorvejen blinker af overdrevet længe, inden de svinger af (gerne 800 meter før såmænd).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:confused:Min oplevelse er' date= at svenskerne er bedre til at blinke af end danskerne i de fleste trafiksammenhænge (specielt i rundkørsler). Faktisk synes jeg indimellem, at de på motorvejen blinker af overdrevet længe, inden de svinger af (gerne 800 meter før såmænd).
WHAT! Har jeg aldrig oplevet! desvärre:( men godt at de tilsyneladende findes...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:confused:Min oplevelse er' date= at svenskerne er bedre til at blinke af end danskerne i de fleste trafiksammenhænge (specielt i rundkørsler).:rolleyes: Ja de eksempler ser jeg jævnligt på E65, især ved Svedala afkørslerne. Folk blinker til højre i op til en kilometer inden afkørslen kommer, hvorfor har jeg aldrig fattet :confused: Om dét er at vise hensyn i trafikken, det kan vist diskuteres...
Ok, det er godt nok stik mod mine oplevelser! Svenskere blinker udelukkende kun i en rundkørsel hvis de skal til højre ad første vej, eller evt hvis de skal hele vejen rundt og ud ad sidste mulighed, men du kan ikke være sikker på de gør det hver gang. Skal de ud af rundkørselen via en 3. eller 4. muliughed, så blinkes der ikke af. Danskere er generelt bedre til at vise andre trafikanter at de har til hensigt at forlade en rundkørsel. Problemet med danskere i en rundkørsel er bare, at danskere simpelthen ikke kan finde ud af at bruge inderste vognbane i en rundkørsel, nej man skal ALTID bruge yderste vognbane for så er det nemmere at komme ud af rundkørselen igen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja de eksempler ser jeg jævnligt på E65' date=' især ved Svedala afkørslerne. Folk blinker til højre i op til en kilometer inden afkørslen kommer, hvorfor har jeg aldrig fattet :confused: Om dét er at vise hensyn i trafikken, det kan vist diskuteres...[/quote'] Ja den med Svedala på E65 nordgående ser jeg også ofte, men jeg formoder det er fordi der er et skilt 1 km ude, der fortæller at afdrejningen kommer :laugh: Og sydgående er de også så ivrige at jeg ofte ser nogle (især efter mørkets frembrud) køre ind på busholdepladsen 500 m før den 'rigtige' afkørsel :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja de eksempler ser jeg jævnligt på E65, især ved Svedala afkørslerne. Folk blinker til højre i op til en kilometer inden afkørslen kommer, hvorfor har jeg aldrig fattet :confused: Om dét er at vise hensyn i trafikken, det kan vist diskuteres...
Hvis man tænker lidt over det, kan man vel sidesætte det med at de nok ikke har til hensigt at overhale fordi de skal af ved næste afkørsel, jeg gør det også tit, hvis jeg kan se folk der kommer op bag ved en og måske venter på man trækker ud for at overhale, ja for at vise at det har man ikke til hensigt så de sagtens kan trække ud :) dog kun med de 3 blink som robotten giver af sig selv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis man tænker lidt over det' date=' kan man vel sidesætte det med at de nok ikke har til hensigt at overhale fordi de skal af ved næste afkørsel, jeg gør det også tit, hvis jeg kan se folk der kommer op bag ved en og måske venter på man trækker ud for at overhale, ja for at vise at det har man ikke til hensigt så de sagtens kan trække ud :) dog kun med de 3 blink som robotten giver af sig selv[/quote'] Fair nok. Kan selv finde paa at goere det samme. Men det ses ogsaa ganske ofte, at bilister uden andre i sin naerhed giver sig til at blinke 1 km inden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites