credde 0 Anmeld indhold Skrevet December 3, 2008 Ifølge trafikken.dk: E20 Øresundsbroen er spærret i begge retninger pga. flere uheld. Politi og redning arbejder på stedet. Forventes genåbnet ca. kl. 11:00 Ifølge Oresundsbron: 1 personbil kört in i räcket. Kl. 08:57 Yderligere to bil mod DK derfor lukket Kl. 09.10: Beräknas öppna inom 45 minuter (Det er ikke mig der skriver så dårligt, det er kopieret) Fik sms kl. 0822!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Ok, nye toner mht information fra Øresundsbroens side Første bil kørte galt kl 8.57 - men du fik allerede sms info om dette kl 8.22 :th2: Det er sgu service! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Fik sms kl. 0822!! SMS'en tikkede foerst ind paa min mobil kl. 09.00. Well, jeg fik den da i det mindste. ;) Edit: Ah, det var jo egentligt hurtigt nok. Tidspunktet 08:22 er det, der staar angivet nederst i sms'en (hvor det saa end kommer fra ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Tidspunktet 08:22 er det' date=' der staar angivet nederst i sms'en (hvor det saa end kommer fra )[/quote'] Det er det, som hedder planlægning (nåede lige at vende hjem ved oxie, da jeg fik sms og hørte det i trafikradioen, som skiftevis siger oprydningen tager 2 timer, og er slut ved 10-tiden ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Jeg sad fast før betalings anlægget. Det er rigtigt nok sms'en var stamped ca. 8.30 men tikkede ind kl. 9. Lige et par minutter for sent. Så tak til Øresundsbron for at lade mig sidde og fryse 1 time inden jeg slap ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Broens egen side siger at trafikken korer igen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Broen skulle være åben igen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Det har sgu også været nogle irriterende dage at køre over broen omkring 0740 I mandags lukkede de et spor før broen så alle skulle flætte sammen, hvorefter de åbnede sporet igen for enden af tunnelen Igår og i dag har der været en lang stribe af bremsende biler i venstre spor pga lidt regn, kunne køre 90 hvis man var heldig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Broen skulle være åben igen! Og, 10 min. efter dit indlæg skriver EB at broen er lukket http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1093038.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 %¤(%¤(%(/¤)...*grrrr* Kold fornøjelse at hænge næsten fem kvarter på broen. Uheld på vej mod Sverige, ja - men så sandeelig også to biler der var knaldet op i hinanden på modsatte side kort efter. Det lignede klassikeren, med kiggekø - alternativt første bil overholdt skiltningen, og næste ignorerede den, og derfor knaldede op bagi. Igen...jeg ved det ikke - det er kun et gæt. Jeg kom til at hænge på Peberholm, da de valgte at lukke tunnellen midt i det hele, uden at afvikle den umiddelbare indslupne trafik. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Jeg vil lige sige jeg var en af de sidste der kom over omkring 8.25, og der var big time glat på højbroen. Vil nærmest betegne det som et lokalt snevejr hvor der var slud/sne på selve broen. Skiftede indenfor få 100 meter. Jeg så 3 uafhængige ulykker i begge retninger incl ambulancer og brandbiler. Var noget forundret over trafikken stadig gled afsted på det tidspunkt.... En af dem var en sort Audi Cab i retning mod DK på noget der lignede 20" fælge....jeg tør kun gætte på det var sommerdæk:thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Jeg vil lige sige jeg var en af de sidste der kom over omkring 8.25' date=' og der var big time glat på højbroen. Vil nærmest betegne det som et lokalt snevejr hvor der var slud/sne på selve broen. Skiftede indenfor få 100 meter. Jeg så 3 uafhængige ulykker i begge retninger incl ambulancer og brandbiler. Var noget forundret over trafikken stadig gled afsted på det tidspunkt....[/quote']Ja...mener endda det var to Audi'er der var drønet sammen. Jeg lagde godt mærke til sne/slud-efterladenskaberne på vejen op ad højbroen samme tid som dig. Jeg oplevede dog ikke at det var glat. Måske mine dødsensfarlige pig-dæk havde noget at sige!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bozzen 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Måske mine dødsensfarlige pig-dæk havde noget at sige!? LOL godt gået mester! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 LOL godt gået mester! Man kan se Gio og hans gniste-haha-jeg-kører-på-PIG-dæk-helvede hele vejen ind over broen så snart mørket falder på....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Man kan se Gio og hans gniste-haha-jeg-kører-på-PIG-dæk-helvede hele vejen ind over broen så snart mørket falder på....... Sammen med alle de andre logisk tænkende bilister :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Jeg mangler min glorie smiley... Og så noget ajax jeg kan sende til Flyinge. Jeg opdagede heller ikke det var glat.... Og jeg har ikke dubbdæk. Men ulykken var sket før kl 8 og der holdte 3 biler i retning mod Dk ca 1000m ude på broen. Lige overfor i modsatte vejbane holdt yderligere én bil. Det var lige sket på det tidspunkt. Det var en ganske kraftig byge med sne og isslag, der gjorde vejbanen ganske smattet... Den var dog hurtigt væk igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Til dem der kom forsent Man kan jo takke alle spaderne der ikke satte farten ned. Ifölge min bedre halvdel körte folk som om det var en varm sommerdag. Ingen hensyn til vejret som de ellers advarede mod i trafikradioen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Jeg kørte over lige før broen lukkede - omkring 8.15 eller sådan. Det var godt nok noget af en overraskelse man fik med al den sne, der pludselig lå på vejbanen - det var trods alt plusgrader, og den indledende tur havde bare været almindeligt vand. Folk lå i kolonnekørsel inden - heldigvis satte ham foran mig advarselsblinket på meget hurtigt - jeg selv ligeså. Det har måske reddet er par stykker. Der blev pludselig bremset meget hårdt ned fra de 100. Der holdt adskillige biler med blink på i nødsporet - har ikke tal på hvor mange. Bagefter holdt folk sig klogeligt på en 50-70 stykker - det var nok som en reaktion på chokket. Skiltningen på Øresundsbroen gav vist nogen advarsler af en eller anden art inden - men de var ikke større end dem, som der plejede at være, og der var heller ikke nedsat hastighed før det var for sent. Det er Peter og Ulven problematikken som spøger - de advarer mere i utide end i tide om den ene eller den anden ligegyldige ting, så når det virkeligt gælder så fatter folk det ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Ca 200 meter senere var skiltningen 110 igen.....Så de fatter bare intet på den bro!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Ca 200 meter senere var skiltningen 110 igen.....Så de fatter bare intet på den bro!! hehe ja, intelligent trafikstyring kræver der er intelligens bag styringen af trafikken ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2008 Allerede da jeg kørte over kl. 7.35 var der møg smadtet på vejbanen - og et stykke inde på broen stod der 70 km/t - det havde jeg så kørt siden betalingsanlægget *glorie* Men der holdt allerede en i nødsporet med havariblink på - men damn der var flere der bare blæste igennem med høj fart. Og det på trods af man ikke kunne se ret langt frem, og det var meget kraftig slud der kom ned fra oven. Nu er jeg ingen helgen hvad angår fart når jeg kører, men jeg har satme respekt for den slags vejr vi har i øjeblikket. Man skal passe på sq. Især når man kører over en bro, hvor graderne falder hurtigt, og vandet trækket alt varmen ud af luften. Heldigvis advarer min kørecomputer mig imod hurtig faldende temperature, lige som alle andre med nye biler og udvendig temp målere. Fra midten og op til tunnelen var der ingen slud eller anden nedbør, og vejen så nærmest tør ud. EN meget atypisk køretur. På vej hjem havde folk dog fattet at vejret ikke var til racing over broen hehe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites