Kim Andersen 10 Anmeld indhold Skrevet December 2, 2008 Oxie er en attraktiv tilflytter by for mange der arbejder i Danmark, der er ca. 2500 pendler til og fra København hver dag. Lad os nu få DSB til at stoppe i OXIE der er mange penge at spare for den enkelte familie. og en del at tjene for DSB. Vi må gøre DSB opmærksom på behovet igennem denne debat og mails Jeg har her prøvet at lave et lille hurtig ca. regnskab det er mulig det ikke holder vand. så det må i ikke hænge mig op på. Pendlerkort 1600,00 DK ifl. DSB G-snit afdrag på en bil 3200,00 SKR Broafgift 3600,00 SKR Forsikringer 350,00 SKR Vejværket 200,00 SKR Benzin 2000,00 DK I alt 6442,00 DK Besparelse pr. mdr. hvis der køres med DSB 4842,00 DK Tja det er 58.104,00 på et år det er jo også en slat penge Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2008 Men hvad forslår du af løsninger ? Jeg kender ikke oxie, men går der togbane igennem og kører der tog på den strækning ? hvordan ville du se at øresundstoget tog turen mellem kbh og malmø stoppede i oxie ? hvis de skal lægge nye spor samt tiden alle andre pendlere får forlænget deres ture vil de 58K årligt du skriver om slet ikke være specielt meget og ud af de 2500 pendlere som du skriver bor i oxie, hvor mange ville benytte toget, hvis muligheden var der, som ikke gør det idag ? går der ingen busser til svagertorp ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2008 Men hvad forslår du af løsninger ? Jeg kender ikke oxie, men går der togbane igennem og kører der tog på den strækning ? hvordan ville du se at øresundstoget tog turen mellem kbh og malmø stoppede i oxie ? hvis de skal lægge nye spor samt tiden alle andre pendlere får forlænget deres ture vil de 58K årligt du skriver om slet ikke være specielt meget og ud af de 2500 pendlere som du skriver bor i oxie, hvor mange ville benytte toget, hvis muligheden var der, som ikke gør det idag ? går der ingen busser til svagertorp ? Hej med dig Bornholmer toget køre lige forbi Oxie ST Nej der er ingen busser til Svagertorp Jeg tror det drejer sig om ca. 35 % pendler Danske/svenske Hilsen Kim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Søssan 10 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2008 Hej med dig Bornholmer toget køre lige forbi Oxie ST Nej der er ingen busser til Svagertorp Jeg tror det drejer sig om ca. 35 % pendler Danske/svenske Hilsen Kim Hej Kim Der er bare lige den lille ting med bornholmertoget, at det følger færgen. Dvs. at hvis færgen ikke kan sejle pga. vejret eller den er på værft, ja så er der busser i stedet for tog (og i vinterhalvåret så er det sjældent at der driftsforstyrrelser på færgetrafikken). Mvh Søssan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2008 Så vidt jeg kan læse kører bornholmertoget kun 4 gange om dagen, mens i (oxieindbyggere) kan tage toget ind til malmø og tage toget til kbh derfra... eller tage fra oxie til svedala hvor toget stopper, det er en tur på 8 min. reelt er i vel i samme "båd" som alle andre der må tage offentlig transport til øresundstoget 2500 pendlere lyder som en del, da oxie har et befolkningstal på ca. 11000 personer, det er så en 1/4 del pendler til kbh dagligt bornholmertoget kører: 6.39 og 17.07 fra kbh til ystad 8.14 og 18.45 fra ystad til kbh hvor det er i kbh kl 9.33 med de afgangstider tror jeg ikke det vil være så attraktivt at det stopper i oxie DSB skal jo lave en analayse hvor det skal være personer der pendler, som ikke allerede gør det via toget og som møder efter 9.33 i kbh dem tror jeg altså ikke er så mange af..... det ville da være mere interessant at få en fælles bus så hvis alternativet er en tog der kører til bornholm 4 gange om dagen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2008 Oxie er en attraktiv tilflytter by for mange der arbejder i Danmark, der er ca. 2500 pendler til og fra København hver dag. Lad os nu få DSB til at stoppe i OXIE der er mange penge at spare for den enkelte familie. og en del at tjene for DSB. Vi må gøre DSB opmærksom på behovet igennem denne debat og mails Jeg har her prøvet at lave et lille hurtig ca. regnskab det er mulig det ikke holder vand. så det må i ikke hænge mig op på. Pendlerkort 1600,00 DK ifl. DSB G-snit afdrag på en bil 3200,00 SKR Broafgift 3600,00 SKR Forsikringer 350,00 SKR Vejværket 200,00 SKR Benzin 2000,00 DK I alt 6442,00 DK Besparelse pr. mdr. hvis der køres med DSB 4842,00 DK Tja det er 58.104,00 på et år det er jo også en slat penge Jeg antager at du ikke afskaffer bilen selv om der gik tog igennem Oxie, så HVIS du kan få et parkeringskort til Svågertorp så koster det mellem 500 og 800 SEK (afhængigt af hvor du parkerer). Ved den model sparer du + Broafgift 3600,00 SKK (Ca. 2600 DKK pt.) + Benzin 2000,00 DKK - Pendlerkort 1600,00 DKK - Parkering 600 DKK = ca. 3400 DKK om måneden eller 40.800 DKK om året, hvilket ca. svarer til min nuværende årsindtægt ;) Dog mangler denne model også fradraget for broen for både bil og tog. Yderligere besparelse kan gøres ved at erhverve en scooter i stedet for bil nr. 2 (pendler bilen) eller en af de der smarte lukkede cykler ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas24 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2008 Lettere når citytunneln åbner Når citytunneln åbner kommer der vel til at køre tog Oxie-Svågertorp-Hyllie-Malmö C og så må der alt andet lige blive en del tid at spare på at skifte til øresundstog på Hyllie eller Svågertorp... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2008 Der kommer ingen Øresundstog til Svågertorp i fremtiden, kun til Hyllie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas24 10 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2008 Måske gør der - på længere sigt Jeg har læst, i Sydsvenskan tror jeg det var, at man overvejer at bruge kontinentalbanen og dermed Svågertorp til øresundstog når citytunnelen når sin kapacitetsgrænse. Hvis det bliver skulle det vist være øresundstog der kommer længere nord fra, som så skulle undlade at køre ind på Malmö C. Om det sker og i så fald hvornår vides dog ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Per Birk 10 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2008 En bus er bedre.. Jeg pendler mellem Oxie og KBH hver dag og anvender toget. Jeg har overvejet at tage bilen, men pga. de høje udgifter til transport har jeg fravalgt det og lever med toget, da parkeringen i København vil koste mig omkring dkr. 2000 om måneden. Mit Øresundskort koster skr. 1730,00 og dækker indtil Zone 1 i København dvs. f.eks. til Østerport St. Jeg tror ikke på man kan formå DSB til at standse Bornholmertoget i Oxie og jeg tror ikke der er mange der vil benytte den eventuelle afgang, da toget simpelhen kører for sent i forhold til pendlernes mødetider i københavnsområdet pga. afgangstiden i Ystad, som afpasses med færgens ankomst. Samtidig holder toget ofte 15-20 min. og venter på frie spor mellem Skurup og Svedala - min kollega bor på Bornholm og pendler 2-3 gange om ugen. Derimod tror jeg på man ved påvirkning af Malmö Kommune kan formå dem til at indsætte en bus mellem Oxie og Svågertorp. Det vil spare pendlerne for turen fra Oxie Station med Pågatoget til Malmö Central og dermed ca. 45 min hver vej i transporttid. Pågatoget kan være forsinket, og dermed når man ikke det forventede Øresundstog på Centralen = 20 min ventetid... Øresundstoget kan også godt være forsinket fra Kbh, hvilket betyder op til 30 minutters forsinkelse, da Pågatoget kun kører hver 1/2 time mod Ystad/Simrishamn. Nu er det ikke hver dag jeg tager ind over Centralen, men måske hver 2-3. dag, da jeg ellers kan formå en venlig sjæl til at droppe mig af ved Svågertorp. Køreturen fra Oxie til Svågertorp er ca. 8 minutter - 6,5 km. Jeg kunne vælge at cykle til Svågertorp, men det tager 20 min og man er rimelig svedig efter turen grundet et par bakker undervejs !!! I øvrigt kører Øresundstoget mellem kl. 07 og kl. 08 hvert 10. minut og det tager kun ca. 24 minutter til Hovedbanegården. De bedste tog at køre med er 0701, 0721 og 0751, da disse afgange starter på Svågertorp og dermed ikke er overfyldte. Parkeringen ved Svågertorp koster på sydsiden skr. 460 om måneden og er fuldt booket = ingen ledige p-pladser. Man kan komme på en venteliste såvidt vides. Parkering Malmö har dog lukket op for pendlere på den vestlige parkering pr. 1. december. Prisen for parkering her er skr. 500 pr. måned. Jeg er vant til at køre med toget og nyder turen og tiden til at læse avis, checke mails osv. Jeg foreslår derfor vi sætter kræfterne ind på at få en busforbindelse fra Oxie til Svågertorp mellem f.eks. kl. 0600-0800 og kl. 16-18. Ja, det var så mit første indlæg på Øresundsdebatten - jeg håber ikke det blev for langt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2008 orker ikke lige at læse det hele men manden tager det offentlige. han tager bus 1 til jägersro og skifter til bus 33 til svågertorp. derfra tager han så toget. medmindre han kan få det til at passe med toget om morgenen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2008 øøøhhhh.... Jeg formoder at du vidste, at Øresundstoget IKKE har stop i Oxie, FØR du flyttede over. På baggrund af ovenstående, opfører du dig lidt ligesom en forkælet Københavner der flytter på landet og ikke kan klare lugten af gylle Det vil spare pendlerne for turen fra Oxie Station med Pågatoget til Malmö Central og dermed ca. 45 min hver vej i transporttid. Medmindre Oxie er flyttet, er der sgu noget galt dér Per, du skal ihvertfald ønskes velkommen til, og jeg håber, at du får held med dit projekt *Øresundstog i Oxie*. Glædelig jul ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Per Birk 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2008 Jeg formoder at du vidste, at Øresundstoget IKKE har stop i Oxie, FØR du flyttede over. Ja, naturligvis var det undersøgt på forhånd :) Det vil spare pendlerne for turen fra Oxie Station med Pågatoget til Malmö Central og dermed ca. 45 min hver vej i transporttid. Medmindre Oxie er flyttet, er der sgu noget galt dér. Pågatoget kører på minuttal 15 og 45 fra Centralen, så afhængig af hvornår man lander på Centralen med toget fra Kbh (der ofte kan være forsinket...) så må man jo vente på Pågatoget og dermed kommer man op på ca. 45. min transporttid fra Svågertorp via Centralen til Oxie Station. Per, du skal ihvertfald ønskes velkommen til, og jeg håber, at du får held med dit projekt *Øresundstog i Oxie*. Tråden er ikke startet af mig jeg har blot kommenteret på den, og slår på tromme for at togpendlerne fra Oxie på en eller anden måde skal påvirke kommunen til at oprette en direkte busforbindelse til Svågertorp. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
L_B_P 11 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2009 Lyder godt hvis der kommer en busforbindelse fra Oxie til Svågertorp. Har allerede en kollega der tager bil til togstationen. Flytter selv til Oxie den 6 januar og gør det samme fra mandag den 12 januar 2009. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2009 Vi flytter til Oxie til februar, men vi regner dog ikke med at tage tog. Vi skal ikke til København, men til hhv. Glostrup og Herlev, så vi tager bilen. Vi er jo også to i den. Tog og bus bliver lidt for meget... så vidt jeg kan regne ud ville det for mit vedkommende blive 3 busser og 2 tog, hver vej. Glæder os til at møde jer - men det bliver nok ikke i toget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rita 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2009 Jeg har kun et at tilføje!!! Tag dog bus 999 fra Södervärn. Den kører direkte via Bunkeflo Strand til lufthavnen, sydhavnen, hovedbanen, ksg. nytorv, nørreport, rådhuspladsen og så ellers direkte til Malmö igen... Dog kun 1 gang i timen, men det er billigt med rabatkort SOM IKKE ER PERSONLIGT SOM DSBs MÅNEDSKORT!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2009 Jeg har kun et at tilføje!!! Tag dog bus 999 fra Södervärn. Den kører direkte via Bunkeflo Strand til lufthavnen, sydhavnen, hovedbanen, ksg. nytorv, nørreport, rådhuspladsen og så ellers direkte til Malmö igen... Dog kun 1 gang i timen, men det er billigt med rabatkort SOM IKKE ER PERSONLIGT SOM DSBs MÅNEDSKORT!!! Er det Swebus? Skånetrafikken? Det kunne da være meget fedt i weekenderne. Hvad koster en enkelttur så? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2009 Skånetrafikens månedskort er i øvrigt upersonlige i modsætning til DSB's. 999-bussens priser og køreplaner findes her http://www.graahundbus.dk/index999.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites