Jump to content
mrode

Riksbanken holder hastemøde om renten

Recommended Posts

Dermed kan vi næsten havne på en rente der ligger i omegnen af de 2' date='43% jeg betalte for mit lån, for 3 år siden.. Fint med mig :th2:[/quote']Ja, nul-rente ser vi jo nok ikke :p Hvis vi ryger derned, så skal der låses rente på et par lån prompte :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, nul-rente ser vi jo nok ikke :p Hvis vi ryger derned, så skal der låses rente på et par lån prompte :thumbup:
Husk nu at diversificere låneporteføljen, så ikke alt skal refinansieres på samme tid. Er renten steget på refinansieringstidspunktet, så kan det ramme ekstra mycket hårdt. :o. På den lange bane burde variable lån jo være billigst så... jeg ved ikke rigtig om jeg vil låse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Husk nu at diversificere låneporteføljen' date=' så ikke alt skal refinansieres på samme tid. Er renten steget på refinansieringstidspunktet, så kan det ramme ekstra mycket hårdt. :o. På den lange bane burde variable lån jo være billigst så... jeg ved ikke rigtig om jeg vil låse?[/quote'] Det giver tilgengæld en utrolig dårlig forhandlingssituation med banken da du så altid har lån der er låst. Hvis jeg skal låse, skal det være hele beløbet i lige lang tid, da man ellers bliver stavnsbundet til samme bank

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt ville jeg anbefale folk at låse i en god del af deres lån, hvis deres økonomi ikke kan holde til at renten stiger. Men lige nu vil jeg ikke anbefale nogen at låse noget som helst de næste par måneder. Der er stort set kun en vej for den korte rente lige p.t. - det er ned. I takt med at krisen trækker længere og længere ud vil centralbankerne sætte den korte rente ned til næsten 0% - det er den faktisk sat ned til i USA, hvor man nu kører med FED renter på 0% - 0,25%. Det er næsten kun et spørgsmål om tid før en ECB og Riksbanken følger med og sætter renten længere ned, så vi også begynder at nærme os de 0% i Europa.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er næsten kun et spørgsmål om tid før en ECB og Riksbanken følger med og sætter renten længere ned' date=' så vi også begynder at nærme os de 0% i Europa.[/quote']Det er jo...ja, vildt! :surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er næsten kun et spørgsmål om tid før en ECB og Riksbanken følger med og sætter renten længere ned, så vi også begynder at nærme os de 0% i Europa.
Boligejerne vil aldrig kunne få boliglån til centralbankskurser, da der altid vil være et spread. Lige nu ser det ikke ud til at bankerne overhovedet kan låne de mange penge som centralbankerne tilbyder, da der skal stilles sikkerhed. Det er ikke penge der er mangel på i disse tider - det er sikkerhed/pant.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites