Lollikken 10 Anmeld indhold Skrevet November 30, 2008 Hejsa folkens Så blev det vist til en bil. Nu skal jeg bare ha' den på mine hænder. Vi laver købskontrakt og udfylder ejerskifte papirene. Så kommer spørgsmålet til forsikringen. Er det korrekt forstået at jeg kan køre på hans forsikring til bilen har skiftet ejer (de ca. 4 dage det tager?), såfremt der er betalt fordonsskat på bilen? Når jeg tegner en forsikring, kan jeg så tegne den fra dags dato, således at forsikringen gælder mens den bliver behandlet? F.eks. jeg køber bilen i morgen d. 1. dec og ansøger samme dag om at få en forsikring i bilen gældende fra d. 1. dec. Såfrem de siger ja, kan jeg så køre lovligt rundt i bilen? Hvis ikke .. hva' fa'en gør jeg så ? :D Cheers PS: Jeg håber det er den rigtige kategori. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2008 når du har fået nöglen ringer du bare til det forsikringsselskab du vil ha og siger du har köbt den og tegner en forsikring så gälder den for det öjeblik du lägger på uanset hvem der står som ejer på bilen ... Hejsa folkens Så blev det vist til en bil. Nu skal jeg bare ha' den på mine hænder. Vi laver købskontrakt og udfylder ejerskifte papirene. Så kommer spørgsmålet til forsikringen. Er det korrekt forstået at jeg kan køre på hans forsikring til bilen har skiftet ejer (de ca. 4 dage det tager?), såfremt der er betalt fordonsskat på bilen? Når jeg tegner en forsikring, kan jeg så tegne den fra dags dato, således at forsikringen gælder mens den bliver behandlet? F.eks. jeg køber bilen i morgen d. 1. dec og ansøger samme dag om at få en forsikring i bilen gældende fra d. 1. dec. Såfrem de siger ja, kan jeg så køre lovligt rundt i bilen? Hvis ikke .. hva' fa'en gør jeg så ? :D Cheers PS: Jeg håber det er den rigtige kategori. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2008 Så blev det vist til en bil. Nu skal jeg bare ha' den på mine hænder. Vi laver købskontrakt og udfylder ejerskifte papirene. Så kommer spørgsmålet til forsikringen. Tillykke med den!! :) Med sådan en Saab er man jo nærmest ægte svensk! ;) Er det korrekt forstået at jeg kan køre på hans forsikring til bilen har skiftet ejer (de ca. 4 dage det tager?), såfremt der er betalt fordonsskat på bilen? Når jeg tegner en forsikring, kan jeg så tegne den fra dags dato, således at forsikringen gælder mens den bliver behandlet? Du bør have forsikringen på plads fra dag-1. Ved du hvilket selskab det er, så kan de normalt lave den med det samme? De gange jeg har tegnet forsikring har jeg bare ringet - og haft reg nummeret samt hvilken dato det skulle være fra... Så er der ikke så meget mere i det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2008 Perfekt!! Jeg frygtede jeg skulle igennem et eller andet regelhelvede! :D Og jeps .. så er der dømt Jønsson Raket (tak for det geniale udtryk!) :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2008 Det ER bare let at handle bil i Sverige! Der er ét dokument der skal udfyldes, det er bagsiden af reg. attesten som så bare puttes i posten. That's it. Herefter kører du glad afsted i din nye Saab-o-racer... Efter nogen dage får du en ny reg. attest med posten som viser at det er dig, der ejer bilen. Vægtafgift opkræves når det engang er tid (dvs den afgift som den nuværende ejer har indbetalt får du faktisk foræret af ham sammen med at du køber bilen). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2008 Det ER bare let at handle bil i Sverige! Der er ét dokument der skal udfyldes, det er bagsiden af reg. attesten som så bare puttes i posten. That's it. Herefter kører du glad afsted i din nye Saab-o-racer... Efter nogen dage får du en ny reg. attest med posten som viser at det er dig, der ejer bilen. Jeps, det viser sig så at nogle forsikringsselskaber kan give tilbud via mail, mens andre ikke kan fordi jeg ikke er registreret i det "Svenska Bilregister". Hmm Vægtafgift opkræves når det engang er tid (dvs den afgift som den nuværende ejer har indbetalt får du faktisk foræret af ham sammen med at du køber bilen). Desværre så skulle dne betales d. 1. december, så han betaler den, men det bliver så også en tilsvarende dyrere bil ;) Men det er fint nok med mig, havde forestillet mig en form for udgift på bilen alligevel :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2008 Jeps' date=' det viser sig så at nogle forsikringsselskaber kan give tilbud via mail, mens andre ikke kan fordi jeg ikke er registreret i det "Svenska Bilregister". Hmm[/quote'] Og det kan du, så vidt jeg ved, få fikset ved at ringe til vägverket og bede dem om at oprette dig... Bare lige til info :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2008 Og det kan du' date=' så vidt jeg ved, få fikset ved at ringe til vägverket og bede dem om at oprette dig... Bare lige til info :)[/quote'] Hmm menes der her Trafikregisteret? http://www.vv.se/templates/page3____22519.aspx Jeg elsker når folk (læs her forsikringssælgeren) henviser til et arkaisk udtryk, og ikke et navn så man kan finde det ved en google søgning eller på VVs hjemmeside :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites