Jump to content
malou

Politiet tog mit kort ;@( for rødt kryds hjælp

Recommended Posts

hej ige igen... når skriver fra min kærestes profil og jeg er dennis ;*G* min kæreste louise/malou har både det danske og svenske kørekort... rimeligt simpelt hun ringede til kørekort kontoret og spurgte om de kunne sende et bevis på hun var indehaver af et dansk kørekort til hendes svenske adresse det sendte de så og hun gik op til landsstyrelsen og aflevede blanketten og et billed af hende wupti så havede hun 2 kørekort så hvis det ene ryger kan hun køre på det andet da danmark og sverige ikke arbejder sammen om det in nu!!! så ryger det svenske må hun køre på det danske i sverige.. har vi hørt:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo
hej med jer alle sammen...min kæreste og jeg kørte her i aftes på vej til hopitalet og kom lidt for sent afsted til den aftalte tid... så min kæreste dennis snuppede den lige over for et rødt kryds og det så de desvære... så han fik en bøde på 3000 kr og de sage han måske ville få det tilbage efter 3 måneder og han ikke måtte køre efter 48 timer:sad: men nu har vi en nyfødt dreng og arbejder i kbh begge 2 men jeg går så i barsel her hjemme de næste 3 måneder så det er jo heldigt så jeg kan køre ham og bringe nogen gange... Men... er der nogen af jer der ved hvad der sker hvis man køre afligevel ved godt forsikring og alt det der ikke dækker men får man bare en bøde eller mister det i endnu længere tid vi er jo lidt på godt dansk på røven nu..og hvordan ved vi om man før det efter 3 måneder... mvh dennis ps møder kl 6 hver dag i brønshøj og bor ved ikea så er der nogen omkring der har lyst til en underholder siger jeg mange tak ;@)
Nå så du snuppede den lige over for rødt......... Du er en af de F...... i...... som før eller siden er skyld i at nogen bliver slået ihjel. Hvorfor fanden bekymrer du dig dog om en bagatel såsom et kørekort eller ej? Dit indlæg afslører en eklatant mangel på respekt for den mest basale lovgivning. Tag din straf som en mand og lad være med det klynk og lad være med at køre bil uden kort, der er intet der dækker, intet forvolder du en større skade så havner du i bundløs gæld.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jnu laver jeg ikke noget hasard kørsel... selv om den lige var grov nok den jeg lavede men sætte mit og andres liv på spil kunne jeg aldrig finde på...
öhm det er da så lige nöjagtig det du gör!! uanset hvor hurtigt du körer er det at köre overfor rödt da netop at sätte dit, din kones, dit barn og andre trafikanters liv på spil.. hvis du ikke engang selv kan se det er det da kun godt de har taget dit kort .. en sådan mangel på logik burde ha medfört at du aldrig havde fået kortet i förste omgang

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
så ryger det svenske må hun køre på det danske i sverige.. har vi hørt:laugh:
så har du hört helt forkert .. ryger det svenske kort udlöser det automatisk et körselsforbud i sverige det siger sguda sig selv.. MEN ryger det svenske kan du köre på det danske i danmark!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor morsomt Skrämmende at i er voksne nok til at få barn, men ikke voksne nok til at overholde landets love (Og endnu mindre respektere dem) Nej, du bragte ingen i fare :sick: Gu gjorde du det.

hej ige igen... når skriver fra min kærestes profil og jeg er dennis ;*G* min kæreste louise/malou har både det danske og svenske kørekort... rimeligt simpelt hun ringede til kørekort kontoret og spurgte om de kunne sende et bevis på hun var indehaver af et dansk kørekort til hendes svenske adresse det sendte de så og hun gik op til landsstyrelsen og aflevede blanketten og et billed af hende wupti så havede hun 2 kørekort så hvis det ene ryger kan hun køre på det andet da danmark og sverige ikke arbejder sammen om det in nu!!! så ryger det svenske må hun køre på det danske i sverige.. har vi hørt:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tag din straf som en mand og lad være med det klynk og lad være med at køre bil uden kort' date=' [i']der er intet der dækker, intet forvolder du en større skade så havner du i bundløs gæld.
Hvor er det lige du har det fra? I svensk forsikringsret opererer man med et såkaldt "aktsamhetskrav", som gør at der er en række forhold der kan gøre at du kan få nedsat erstatning, forhøjet selvrisiko eller ingen erstatning. Et af disse aktsamhetskrav er at bilen ikke føres af en person uden gyldigt kørekort. En anden er at bilen ikke må føres uforsvarligt, og en tredje er at føreren ikke må være beruset. (Der findes mange flere....) Et forsikringsselskab vil næppe få held med at nægte erstatning hvis blot ét af ovennævnte forhold gør sig gældende - og da slet ikke hvis føreren "blot" midlertidigt har fået frakendt førerretten. Kører du uforsvarligt, uden kørekort og plørefuld er historien nok en hel anden... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor er det lige du har det fra? I svensk forsikringsret opererer man med et såkaldt "aktsamhetskrav", som gør at der er en række forhold der kan gøre at du kan få nedsat erstatning, forhøjet selvrisiko eller ingen erstatning. Et af disse aktsamhetskrav er at bilen ikke føres af en person uden gyldigt kørekort. En anden er at bilen ikke må føres uforsvarligt, og en tredje er at føreren ikke må være beruset. (Der findes mange flere....) Et forsikringsselskab vil næppe få held med at nægte erstatning hvis blot ét af ovennævnte forhold gør sig gældende - og da slet ikke hvis føreren "blot" midlertidigt har fået frakendt førerretten. Kører du uforsvarligt, uden kørekort og plørefuld er historien nok en hel anden... :D
nu ved jeg ikke meget om svenske forsikringsregler men i dk däkker forsikringen ALTID i förste omgang at man så står og skylder bigtime bagefter er noget andet .. men er bilen forsikret må forsikringsselskabet ikke nägte at udbetale erstatning til dem du forvolder skade mod...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nu ved jeg ikke meget om svenske forsikringsregler men i dk däkker forsikringen ALTID i förste omgang at man så står og skylder bigtime bagefter er noget andet .. men er bilen forsikret må forsikringsselskabet ikke nägte at udbetale erstatning til dem du forvolder skade mod...
Du ved tydeligvis heller ikke ret meget om de danske forsikrings- og erstatningsregler :) Et forsikringsselskab skal dække en dækningsberettiget skade - thats it, over and out! Hvem der så i praksis udbetaler en evt. erstatning har intet at gøre med, hvorvidt skaden dækkes af forsikringen eller ej. Det kan godt være at nogle forsikringsselskaber pr. kulance udbetaler erstatning til en skadeforvoldt, men det er altså intet de er forpligtet til. Er du erstatningsansvarlig hænger DU på en evt. erstatning - og har du en forsikringsselskab som dækker dit erstatningsansvar (hvis du er dækningsberettiget), slipper du for at betale. Det er i bund og grund det en forsikring går ud på.. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det pinligt, at man gang på gang kan få smidt manualer i hovedet til, hvordan man lettest kommer udenom og hvor er det pinligt, at nogle danskere herovre opfatter sig som hævet over loven. Som sagt tidligere, du burde taget bussen - for evigt! De snuppede dit kort - med rigtig god grund!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du ved tydeligvis heller ikke ret meget om de danske forsikrings- og erstatningsregler :) Et forsikringsselskab skal dække en dækningsberettiget skade - thats it, over and out! Hvem der så i praksis udbetaler en evt. erstatning har intet at gøre med, hvorvidt skaden dækkes af forsikringen eller ej. Det kan godt være at nogle forsikringsselskaber pr. kulance udbetaler erstatning til en skadeforvoldt, men det er altså intet de er forpligtet til. Er du erstatningsansvarlig hænger DU på en evt. erstatning - og har du en forsikringsselskab som dækker dit erstatningsansvar (hvis du er dækningsberettiget), slipper du for at betale. Det er i bund og grund det en forsikring går ud på.. :thumbup:
forsikringsselskaberne SKAL udbetale erstatning og så kan de kräve den af dig bagefter .. ellers ville der jo väre mange som ikke fik erstatning .. for hvis jeg ikke har pengene kan de jo ikke få dem af mig.. men du har delvis ret .. de "däkker" det ikke de lägger bare ud for dig og så er du forgäldet resten af livet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja.....Men kun i Sverige. Så hold nu op med al det mmoralske pladder og hjælp vedkommende til at få en hverdag til at hænge sammen igen, så han ikke mister job osv.... Slaaap nu af for helvede da. Det er fredag og humøret er højt!!
ja han har jo ikke gjort noget ulovligt i dk han har ik köreforbud i dk så han gör intet ulovligt i at köre i dk utroligt det er så svärt at forstå for alle lommepolitimändende herinde .. dere r jo ingen der hjälper ham så han kan köre i sverige for der har han köreforbud uanset om han får et erstatningskörekort eller ej .. men han er i sin fulde ret til at köre i dk .. og dermed er folk i sin fulde ret til at fortälle ham hvordan han får et erstatningskort så han kan dette uden böder!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo
Jeg er da udemærket klar over at forsikringen "dækker", men du kan regne med at de vil gøre regres over for dig såfremt at du har opført dig ansvarspådragende og uforsvarligt. Jeg mener at der har været ført lign. sager i Danmark med et resultat at du selv kommer til at betale gildet. Personligt kender jeg til en sag hvor en bekendt smadrede sin bil og en stillestående bil og vedkommende var fradømt kørekortet; han kom selv til at betale hele gildet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja.....Men kun i Sverige. Så hold nu op med al det mmoralske pladder og hjælp vedkommende til at få en hverdag til at hænge sammen igen, så han ikke mister job osv.... Slaaap nu af for helvede da. Det er fredag og humøret er højt!!
Hørt ;) Ja og god weekend.....:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mistede mit kort for 3 mdr siden for at køre for stærkt. I forbindelse med at du modtager papirerne fra strissen og bødeforlægget medfølger der nogle papirer hvor der blandt andet står at du kan redegøre for hvordan din arbejdsgiver har brug for dig som "kørende" i Danmark. Jeg skrev et brev til strissen, underskrevet af min chef omkring mit behov for at køre i Danmark, printede min kalender fra arbejdet for en sikkerheds skyld, og sendte det af sted. Nogle dage efter modtog jeg mit kørekort retur, og skulle retunere en erklæring om at jeg var indforstået med at jeg havde køreforbud i Sverige i 3 mdr. Den returnerede jeg. Det betyder at jeg har mit danske kørekort fysisk hos mig, og ryger jeg i razziaer og ikke har sprit i blodet, har kørt ordentlig, ikke har ulovlige dæk osv. så bruger strissen ikke tid på at tjekke om det køre kort jeg viser frem nu også rent faktisk er et som jeg har. Kun hvis jeg kvajer mig tjekker de computeren og ser at jeg også har køreforbud og så falder hammeren. Så får din arbejdsgiver til at skrive en erklæring om at du anvender bilen på dit job i DK, og kør 100 % efter reglerne i de 3 mdr du har køreforbud og vis dit kørekort frem hvis du ryger i razzia. Og så luk af for alle moral prædikerne og de "forsikringskyndige" som lever det hellige liv i Sverige i fred og idyl og uden lovoverskridelser :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak rikke og dan får jeres forståelse og lille bagup... syntes det er dejligt man kan skrive og blive klog på en masse ting her inde og vi danskere kan snakke lidt... men dem der sider og sviner mig her inde,virker sku lidt som om de har mindre værkskomplekser... at side og sige uden de har set min situation ved krydset om der var biler eller ej ovs ovs og være så flabet at sige jeg ikke er moden nok til min søn.... kom og sig det til mit fjæs og se hvor store i slaget i så er her inde... utroligt nogen har brug for at side og være så skide bagkloge og så fornuftige at høre på er helt utroligt... det koster mig dyrt for min fejl tagelse og det kommer til at påvirke mange jeg ville høre hvordan jeg står og om jeg havede nogen muligheder... jeg skulle ikke høre om jeres mening og min fejl for jeg ved sku godt hvad den er og hammeren er faldet... så drop jeres pis nu...lad være med at svine folk jeg er sku et godt menneske men man skal ikke træde på mig... som jer hellige folk gør her inde.......slutter her inden jeg hidser mig alt for meget op...:mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites