Jump to content
malou

Politiet tog mit kort ;@( for rødt kryds hjælp

Recommended Posts

hej med jer alle sammen...min kæreste og jeg kørte her i aftes på vej til hopitalet og kom lidt for sent afsted til den aftalte tid... så min kæreste dennis snuppede den lige over for et rødt kryds og det så de desvære... så han fik en bøde på 3000 kr og de sage han måske ville få det tilbage efter 3 måneder og han ikke måtte køre efter 48 timer:sad: men nu har vi en nyfødt dreng og arbejder i kbh begge 2 men jeg går så i barsel her hjemme de næste 3 måneder så det er jo heldigt så jeg kan køre ham og bringe nogen gange... Men... er der nogen af jer der ved hvad der sker hvis man køre afligevel ved godt forsikring og alt det der ikke dækker men får man bare en bøde eller mister det i endnu længere tid vi er jo lidt på godt dansk på røven nu..og hvordan ved vi om man før det efter 3 måneder... mvh dennis ps møder kl 6 hver dag i brønshøj og bor ved ikea så er der nogen omkring der har lyst til en underholder siger jeg mange tak ;@)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad der sker, hvis du bliver taget uden kørekort i Sverige, men det lyder som om det er en god ide for dig at tage bussen de næste 3 måneder, hvis du kører over for rødt - endda med din kæreste og jeres nyfødte i bilen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det var mit danske kort.. har hørt man kunne have begge kort så man havede det ene tilbage da sverige og danmark ikke samarbejder på det plan endnu.. men har ikke noget svensk desvære ;@)
Så har du hørt forkert, du skal indlevere det danske for at kunne få det svenske! Men hvis det var din kæreste der kørte hvorfor tog de så dit kort?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får bare et brev med en bedømmelse og den kan du gøre indsigelse imod. De sender dig dit kørekort, når straffen er udstået...

en anden ting også hvordan får jeg så mit danske kort tilbage fordi de 2 det jo.. og sage det var landstyrelsen der bestemte hvornår jeg får det tilbage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Han går bare op på en dansk politistation og be'r om et midlertidigt kørekort Når tiden udløber, så får han bare et erstatningskort. De må ikke inddrage det i 3 måneder. Det er jo kun i Sverige du har fået forbud imod at køre....
det får han sku ikke noget ud af, det er borgerservice i dag der står for det:thumbup: Så op på kommunen. Og eftersom du bor i sverige kan du sikkert ikke få det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi tager én mere... § 61. Bortkommer et kørekort, eller bliver det beskadiget eller slidt i et sådant omfang, at tekst, nummer, stempler, foto eller lignende ikke kan kontrolleres på stedet, eller beskadiges kørekortet i øvrigt, skal indehaveren anmode om at få udstedt duplikatkørekort, såfremt der fortsat skal gøres brug af førerretten. Dette gælder dog ikke ved navneændringer. Stk. 2. Ansøgning om duplikatkørekort indleveres til kommunen. Ansøgningen kan indleveres til enhver kommune, uanset hvor ansøgeren har bopæl. Ansøgeren skal hos kommunen udfylde underskriftsrubrikken i et stamkort. Stk. 3. Ansøgningen skal vedlægges et fotografi, jf. § 3, stk. 2. Ansøgeren skal endvidere godtgøre sin identitet, jf. § 4, stk. 1-5. Bestemmelserne i § 3, stk. 3, og stk. 5, 1. pkt., samt § 5 finder tilsvarende anvendelse. Er kørekortet bortkommet, afgiver ansøgeren ved sin underskrift på ansøgningsblanketten under strafansvar efter straffelovens § 163 erklæring herom. Beskadigede kørekort, der skal erstattes af duplikatkørekort, skal afleveres til kommunen. Stk. 4. Personer, der har sædvanlig bopæl i Danmark, og som er indehavere af et kørekort udstedt i en stat, der er medlem af Den Europæiske Union, eller i et land, der efter aftale med EF har gennemført Rådets direktiv 91/439/EØF om kørekort, kan efter denne bestemmelse få udstedt duplikatkørekort. Bestemmelsen i § 3, stk. 5, 2. pkt., finder i disse tilfælde tilsvarende anvendelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stk. 4. Personer, der har sædvanlig bopæl i Danmark, og som er indehavere af et kørekort udstedt i en stat, der er medlem af Den Europæiske Union, eller i et land, der efter aftale med EF har gennemført Rådets direktiv 91/439/EØF om kørekort, kan efter denne bestemmelse få udstedt duplikatkørekort. Bestemmelsen i § 3, stk. 5, 2. pkt., finder i disse tilfælde tilsvarende anvendelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du famler min ven..... Det er for folk der bor i DK, men har udenlandsk kørekort... De kan få et dansk udstedt duplikat kørekort.

Stk. 4. Personer' date=' der har sædvanlig bopæl i Danmark, og som er indehavere af et kørekort udstedt i en stat, der er medlem af Den Europæiske Union, eller i et land, der efter aftale med EF har gennemført Rådets direktiv 91/439/EØF om kørekort, kan efter denne bestemmelse få udstedt duplikatkørekort. Bestemmelsen i § 3, stk. 5, 2. pkt., finder i disse tilfælde tilsvarende anvendelse.[/quote'] Her står der jo at vedkommende skal bo i dk, og det gør dennis jo ikke:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg skriver fra malou`s profil det var mig der kørte...med hensyn til køre kortene har malou altså både det danske og svenske kort
Eh. what??? Du afleveret det danske for at kunne få det svenske... Den forstår jeg ikke lige den der...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ka jeg godt forstå for jeg aner ikke hvad du snakker om..... Det har han da ikke skrevet noget om!
Jeg tiltalte hende, selvom det var ham der skrev fra hendes profil, meget forvirrende :D Han skriver at hun har begge kort, det er det jeg ikke fatter...
med hensyn til køre kortene har malou altså både det danske og svenske kort

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites