dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Tilløk med den !! Fed vogn :th2: Jeg har jo selv kørt i Opel engang og ved, hvad de sportslige udgaver kan gøre ved medtrafikanterne - min udgave var en Omega 3000 24V (204 hk/270 Nm). I firmaet har vi den nye 280 hk's Vectra OPC - hvorfor dælen har du da ikke købt den i OPC-blå Hehe, jeg har altid været mest til (kedelige/konservative :D) farver som sort og sølv (vores 530d er sølv, og vores Rover er sort/koksgrå). :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Tillykke med bilen - feee lille racer der :-) Betyder det så vi skal huske at holde til højre, når du kommer over broen ? hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Tillykke med bilen - feee lille racer der :-) Betyder det så vi skal huske at holde til højre, når du kommer over broen ? hehe Aber natürlich. :D Men jeg holder mig selvfølgelig selv i højre bane, hvis jeg ser GTI'en dukke op i bakspejlet. ;) Hvilken farve er den i grunden? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Den er self. sort ? - kan en GTI have andre farver ? hehe (blackmagic pearl for at være helt præcis) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Tillykke med det.............. :D Fed bil, sikke en julegave :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Så fik jeg købt mig en mini hot hatch i dag. En Corsa OPC (i sort og med det meste ekstraudtyr). Leveringstid cirka 12-15 uger. Det bliver min primære pendlerbil, og så glæder jeg mig naturligvis til at komme på Sturup med den til sommer. :th2: http://www.autoexpress.co.uk/videos/featuresvideos/207453/vauxhall_corsa_vxr.html Tillykke med den. Tror det er en underholdende bil. Men ikke mange herinde man ser der køber en Opel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Tillykke med den. Tror det er en underholdende bil. Men ikke mange herinde man ser der køber en Opel. Nej, der er historisk nok lidt for meget "morfar" over Opel-mærket. :D Sådan har jeg selv haft det (ligeså med Ford). Det var først, da jeg blev bekendt med OPC-serien, at jeg blev nysgerrig. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Så hjalp det lidt at jeg nævnte Astra'en...:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Det ser i grunden ikke ud til, at der kører ret mange OPC'er rundt på de danske/svenske veje. Har kun selv set en enkelt Corsa OPC (på dk plader) engang i det københavnske. Har faktisk ikke set en eneste Astra/Vectra/etc, og på blocket er der kun 10 stk Corsa OPC til salg i hele Sverige. Jeg håber sgu, at mekanikerne hos Opel i Lund har lidt erfaring med dem alligevel. Sælgeren påstod nemlig, at et par af de unge mekanikere selv havde haft købt dem, da de blev lanceret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Nej' date=' der er historisk nok lidt for meget "morfar" over Opel-mærket. :D Sådan har jeg selv haft det (ligeså med Ford). Det var først, da jeg blev bekendt med OPC-serien, at jeg blev nysgerrig. :)[/quote'] Opel ER jo morfar. Men ja OPC serien gør det lidt sjovere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Så hjalp det lidt at jeg nævnte Astra'en...:) Haha, jaja. :th2: Men jeg havde nu også haft et øje på den en rum tid inden. ;) Og Corsa'en ligeså. Har fulgt debatten på http://www.vxronline.co.uk/forum/ gennem nogle måneder. Brian, du nævner forresten (tilbage i 2006 :)), at I havde en dårlig oplevelse med Bilpartner ang. en Zafira OPC. Var det Bilpartner ved Jägersro? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Ja.....De er fandme ikke særlig mindet på service.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Ja.....De er fandme ikke særlig mindet på service.... Ja, det kan jeg snakke med om. Aflagde dem et besøg forrige sommer. Spurgte til en Opel GT (priser, leveringtid, etc), men sælgeren virkede slet ikke interesseret i at sælge noget som helst, og da en af hans kollegaer kom for at småsludre med ham, blev jeg nærmest som usynlig for dem begge. Jeg skred selvsagt og har ikke sat mine ben der siden. Kørte direkte til Bilpartner i Lund i fredags, da jeg endeligt besluttede mig for, at det skulle være en Corsa OPC. Superflink sælger (Rune), heldigvis. Vi sad og småsludrede i en halv time i fredags, om løst og fast, om at være dansker i Skåne, osv. Hyggeligt - og ja, han endte jo så med at sælge mig en bil. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Samme slags oplevelse jeg havde med en sælger,. Din bil i Trelleborg - fik en sludder for en sladder, og så havde han solgt en bil hehe. Brugte også 30 min på mig, da han leverede bilen for at vise alt den kunne. Og for små 2 uger siden ringede han og spurgte, om jeg var tilfreds med bilen, om der var nogle problemer eller jeg havde spørgsmål. Det er sq da service - blev også præsenteret for de forskellige afdelinger jeg kunne komme i kontakt med nede i Trelleborg. Meget proffesionelt. Sjovt der er så stor forskel på bilhandlere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Hvad måtte du så slippe for sådan en sag i disse finanskrise tider? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2008 Hvad måtte du så slippe for sådan en sag i disse finanskrise tider? Jeg kunne ikke få ham til at smide mere end 16.000 af prisen. Dvs. lige knapt 7%. Prisen endte dermed på 215.000,- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2008 Mmmm de er ikke så nemme at forhandle med trods "krise" hehe - fik selv kun 25.000 afslag på min. Men 215.000 - det er sq da egentlig en lækker pris, på sådan en maskine. Hvordan er pladsen indvendig ? - og bagagerum ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2008 Mmmm de er ikke så nemme at forhandle med trods "krise" hehe - fik selv kun 25.000 afslag på min. Men 215.000 - det er sq da egentlig en lækker pris, på sådan en maskine. Hvordan er pladsen indvendig ? - og bagagerum ? Kabinen i OPC'en føles umiddelbart som værende af samme størrelse som f.eks. Type-R'en (det eneste umiddelbare sammenligningsgrundlag, jeg har). Bagagerummet er dog mindre, men stadig større end bagagerummet i den Peugeot 206, jeg ejede tilbage i 2001. OPC'ens boot space opgives vist til at være på 285 liter, når bagsædet ikke er nedfoldet, så barnevognen til bettemand får nok svært ved at være der. :D Heldigvis har vi så stadig vores 530d Touring. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2008 Det ser i grunden ikke ud til' date=' at der kører ret mange OPC'er rundt på de danske/svenske veje. Har kun selv set en enkelt Corsa OPC (på dk plader) engang i det københavnske.[/quote'] Jeg har nu set en del OPC'er i det københavnske. Mest Vectraer og zafiraer, sidstnævnte på gule plader. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2008 Kabinen i OPC'en føles umiddelbart som værende af samme størrelse som f.eks. Type-R'en (det eneste umiddelbare sammenligningsgrundlag' date=' jeg har). Bagagerummet er dog mindre, men stadig større end bagagerummet i den Peugeot 206, jeg ejede tilbage i 2001. OPC'ens boot space opgives vist til at være på 285 liter, når bagsædet ikke er nedfoldet, så barnevognen til bettemand får nok svært ved at være der. :D Heldigvis har vi så stadig vores 530d Touring. :)[/quote'] Så blir bimmeren til "konebilen" ? hehe - for den lille racer blir vel farmands ? griner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2008 Så blir bimmeren til "konebilen" ? hehe - for den lille racer blir vel farmands ? griner. yup :) Og vores Rover 620Si henter vi morgenbrød i om søndagen, når vi ikke vil koldstarte de andre to. ;) Kidding... ved ikke rigtigt, hvad vi gør med den. Vi kan formentligt ikke få meget over SEK 15.000,- for den, idet der skal laves en del småting på den (bl.a. nye CV joints), som alt sammen løber op. Den har også gået over 250.000 km nu, så den repræsenterer ikke møj værdi på det svenske bilmarked. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2008 Banklån Ah, det var skønt. Så fik jeg også bilen finansieret. :) Jaja, nogle ville nok mene, at man lige drøfter et billån med banken, inden man går ud og køber - og det var jeg ellers også lige ved at tro, at jeg burde have gjort. Jeg slog nemlig et smut forbi vores Swedbank-afdeling i Oxie, hvor de "kender" os. Men nej, de var ikke interesseret, førend vi havde flyttet vores danske lønkonti til dem, osv osv osv. Kørte hjem igen... noget slukøret.... :o Greb så knoglen og ringede til MyMoney (de var næste bank på listen herinde) kl. 16.50 (10 min. inden lukketid) og fik en hurtig snak med dem. De bad mig sende dokumentation på vores økonomiske forhold, så jeg mailede straks vores årsopgørelse for 2007 og forskudopgørelserne for 2009 samt et detaljeret privatbudget for 2009. Kl. 08.30 i morges ringede de så og havde et billån klar til os. De mailede samtidig også en bekræftelse. Super service. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2008 Kunne du ikke få bilen financieret hos forhandleren ? Det fik jeg hos VW uden problemer, fik lønsedler og årsopgørelse 2007 - dagen efter ringede forhandleren og sagde at jeg var godkendt uden problemer. Skal betale første gang her 5 januar 2009. Kender ikke helt den nuværende rente dog - den er faldet siden jeg optog lånet. Men i nov var den på 7.25%. Billigere end min bank og andre ville financiere det til. Ah' date=' det var skønt. Så fik jeg også bilen finansieret. :) Jaja, nogle ville nok mene, at man lige drøfter et billån med banken, [i']inden man går ud og køber - og det var jeg ellers også lige ved at tro, at jeg burde have gjort. Jeg slog nemlig et smut forbi vores Swedbank-afdeling i Oxie, hvor de "kender" os. Men nej, de var ikke interesseret, førend vi havde flyttet vores danske lønkonti til dem, osv osv osv. Kørte hjem igen... noget slukøret.... :o Greb så knoglen og ringede til MyMoney (de var næste bank på listen herinde) kl. 16.50 (10 min. inden lukketid) og fik en hurtig snak med dem. De bad mig sende dokumentation på vores økonomiske forhold, så jeg mailede straks vores årsopgørelse for 2007 og forskudopgørelserne for 2009 samt et detaljeret privatbudget for 2009. Kl. 08.30 i morges ringede de så og havde et billån klar til os. De mailede samtidig også en bekræftelse. Super service. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 26, 2008 Kunne du ikke få bilen financieret hos forhandleren ? Jo, det tilbød de, men renten var ikke så god som ventet. Vist cirka 8%. Nu endte jeg med at få den til 6,95% hos MyMoney. Ikke super, men til at leve med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret December 26, 2008 Jeg havde købt en Renault Clio RS 2.0 16V ... :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites