Jump to content
dannemare

Fabriksny bil, som har stået længe på lager...

Recommended Posts

Hejsa Jeg går med tanker om at købe en fabriksny bil (Civic Type-R eller Astra OPC), og eftersom det jo står lidt sløjt til for tiden med købelysten hos folk, har producenterne en del på lager allerede. Jeg ville egentligt helst have en direkte fra samlebåndet, men når de nu har en del på lager, bliver det sikkert svært at overbevise dem om, at de skal bestille en hjem til mig direkte fra samlebåndet. Er der nogle (potentielle) problemer, jeg skal være opmærksom på, hvis jeg snupper en, som måske har stået stille (udenfor, men pakket ind) i nogle måneder? Dækkene skulle ifølge sælger være ekstra hårdt pumpede, så flat spots ikke burde være et problem. Samtidig er de angiveligt pakket godt ind, så rust på bremser m.v. burde vel heller ikke være noget større problem, eller hur. :confused: Håber på lidt input og erfaringer fra I andre. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv lige købt næsten fabriksny bil(havde gået 50km hehe), som havde stået stille i lang tid - dog inden for. Der var intet i vejen med den - andet end den havde stået som udstillings bil, og derfor fik plader på sommeren 2007, og det kan man se på www.vv.se når man slår op. Men min er nu en 2008 model, og det matcher stelnummeret også. Hvis du ikke har været ude og kører i en type-r endnu, så vil jeg foreslå dig det, inden du blir for glad for ideen. Det er altså en bil, der skal have tæsk før den er sjov - skal man have max ud af den, skal man ligge på max omdrejninger hele tiden. Jeg syns også den var sjov at køre i - men kunne snildt forestille mig, at det ville blive trættende at skulle så højt op i omdrejninger, når den skulle have lidt ben at gå på. Og så larmer den væsentlig mere inden i, end andre i klassen. Det eneste den har er udvendig design, som kan være frækt, indvendig er det knap så fedt - og lignere mere et lysorgie. Min personlige holdning. Opel OPC ville jeg nok vælge - sådan en astra der :-) Eller også gør som jeg, køb en af de sidste 2008 Golf GTI'er og få en med DSG gear, du fortryder det ikke hehe. Plus du får en bedre benzin økonomi, og en røvfuld sjov stadigvæk :D Eller vent til 2009 april/maj og få en ny golf gti VI - eller køb en scirroco 2.0 tsi (210 hk) Der findes stadig et par med 0 km eller 100 km på tælleren, fuld udstyret demo'er.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Klart en Astra OPC....... Damn det er en sjov bil og den kører over 12 på literen.....
hvornår gør den det ? ned af bakke med rygvind? hehe - blandet kørsel gør den da ikke ? :D Men ja, det er en sjov bil - hvis man er til opel :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt er der ikke de store problemer med biler der har stået hos forhandleren. Langt de fleste biler er jo lidt "gamle" når du får den. uanset hvor hurtigt den så kommer hjem. Det er ikke unormalt med et par måneder inden skidtet lander, er blevet synet, klargjort og alt det der. Og så skal du jo huske på du har 2 års garanti. Så hopper dækkene, larmer bremserne eller knager støddæmperne, så er det jo bare at køre ned og få skiftet skidtet. For selv om bremser og dæk er sliddele, så skal det jo stadig holde inden for rimelighedens grænser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Af de to biler haelder jeg faktisk mest til CTR'en, udelukkende fordi jeg fornemmer, det er en mere robust konstruktion med vaesentligt faerre driftsproblemer i det lange loeb. OPC'en lider af utallige problemer og blandt de vaerste er turbo oil leaks og problemer med turboen generelt. CTR'en virker langt mere bullet proof overall, og det betyder meget for mig. En testkoersel i den vil saa afsloere, om dens high rev, low torque motor er noget for mig (og det er jeg faktisk paa forhaand overbevist om, at den er :D). Og det lader jo til, at I nok mener, at jeg kan snuppe en, som har holdt stille laenge hos forhandleren, saa hvis det hele koerer paa skinner, og testkoerslen overbeviser mig, tror jeg, at jeg har fundet min nye pendlerbil. Nu maa vi se. :) Jeg har snakket med Honda i Kastrup og fik en vejl. pris paa DKK 131k + moms (cirka DKK 164k). Vejl. pris hos Honda SE er cirka SEK 250k. Ved ikke, hvor meget det evt. kan lykkes mig at prutte prisen lidt ned hos dem (bilsalget er vel gaaet lidt i staa for tiden, hvilket jo burde vaere til min fordel).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du ikke har været ude og kører i en type-r endnu, så vil jeg foreslå dig det, inden du blir for glad for ideen. Det er altså en bil, der skal have tæsk før den er sjov - skal man have max ud af den, skal man ligge på max omdrejninger hele tiden. Jeg syns også den var sjov at køre i - men kunne snildt forestille mig, at det ville blive trættende at skulle så højt op i omdrejninger, når den skulle have lidt ben at gå på. Og så larmer den væsentlig mere inden i, end andre i klassen. Det eneste den har er udvendig design, som kan være frækt, indvendig er det knap så fedt - og lignere mere et lysorgie. Min personlige holdning.
Type R er en smagssag, så ja du må ud og prøve den... Det er også muligt ( eller næsten sikkert ) at du går derfra med et stort smil på læben :rolleyes: Motoren skifter karakter over 5400 omdr. men ved normal kørsel er jeg ikke enig i at den er støjende... Det er altså en 2.0, så den skal altså ikke piskes for at køre over en lille stigning ;) Desuden er den spækket med udstyr for de 240.000 sek. Alarm, Xenon, 2 zoners klima, Regnsensor, cruise control 6 højt., elektrisk indkørende sidespejle, 18" osv.... Den er ihvertfald noget for mig, også som pendlerbil :) Der er en sort Type R demobil hos Förenade Motor i jägersro.. good luck og god weekend.. Held og lykke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Type-r'en er helt sikkert en sjov bil - det der gjorde udslaget til en golf gti for mig, var DSG gearet og turboen. De to ting i samme bil, er bare kunst :-) Du kan køre stille og rolig, og går der en fanden i dig - smider du den ned i S og så ændre bilen sig helt og man får et los i røven :-) Plus der er udvidelses muligheder i den - når garantien er ovre, og de 200 HK er bliver kedelige, så smider man en chip i (simplificeret), og rammer de 240-250 HK, og så har man en ny bil igen :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Har lige opdaget, at Honda på den anden side af nytår lancerer en Championship White Edition, som også inkluderer LSD: http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/231135/honda_civic_type_r_gt.html Jeg synes personligt, at den ser godt ud. :th2:
Jep absolut - den ser nice ud, men sælges den overalt og ikke kun i lande med højre styrede vogne? Leon har produceret tilsvarende med en sportslig model, men den sælges kun i England, da den er højre styret og ikke kan leveres venstre styret... www.autoblog.com/2008/03/26/hot-oil-seat-offers-limited-edition-leon-fr550-tdi/ Cupra med 310 hk - var det noget: http://carscoop.blogspot.com/2008/09/new-seat-leon-cupra-limited-edition.html

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nej tak, den er på gule plader :D Da Integra Type R kom på gaden, så var det den eneste Integra i DK...og, i hvid og venstrestyret. Måske det samme sker for civic'en......og, så er det nok kun mig der syntes at hvide biler ligner firmabiler....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Eneste minus ved Type-r' date=' er at man ikke kan få den med en form for DSG gear, eller automatgear til nød. Men måske den nye kan leveres med det ?` Så vidt jeg har set i hvert fald.[/quote'] Njah, DSG eller anden form for auto er nu ikke noget for mig i sådan en bil. Det passer helt godt i vores 530d, men jeg vil afgjort ikke have andet end manuelt gear i en Type-R. Selv når jeg kører bykørsel i 530d'eren, savner jeg indimellem det manuelle gear (jeg har godt nok steptronic i den, men det er altså ikke helt det samme).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Njah' date=' DSG eller anden form for auto er nu ikke noget for mig i sådan en bil. Det passer helt godt i vores 530d, men jeg vil afgjort ikke have andet end manuelt gear i en Type-R. Selv når jeg kører bykørsel i 530d'eren, savner jeg indimellem det manuelle gear (jeg har godt nok steptronic i den, men det er altså ikke helt det samme).[/quote'] Ja, det kan nogle gange være ok, at have noget at lave i bilen - andet end bare at flytte højre fod fra speeder til bremse og omvendt :-) Jeg havde samme overvejelser da jeg gik fra mercedes og til golfen, men er sq glad for jeg valgte den med dsg anyway :-) så kan man altid lege med de pads der er bag rattet, hvis man vil skifte gear "manuelt" hehe

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Prøvekørsel Så fik jeg lejlighed til at prøve en tur i CTR'en, og selv om jeg da afgjort syntes om den, blev jeg alligevel ikke 100% overbevist (kan dog ikke rigtigt sætte ord på hvorfor). Bliver simpelthen nødt til lige at prøve Astra (og Corsa) OPC også. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vil hellere have en Mazda MPS, frem for Ford focus ST - Jeg er seriøs skuffet over den skod kvalitet ford ligger for dagen i deres interiør. Der er mazda flere længder fremme :-) Generelt er det dog fedt med alle de hothatches der er på markedet for tiden - surt Nissan og Toyota helt er hoppe ud af det marked :( (Nissan GTR er ikke den klasse nej, den er bare hjernedød i sin egen klasse hehe) Kan godt savne en corolla i en GT/GTI version - de stoppede med deres T-sport jo. Og Nissan har også droppet deres Almera GTI mv. Godt man kan stole på VW at levere en oldschool GTIer :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Corsa OPC Så fik jeg købt mig en mini hot hatch i dag. En Corsa OPC (i sort og med det meste ekstraudtyr). Leveringstid cirka 12-15 uger. Det bliver min primære pendlerbil, og så glæder jeg mig naturligvis til at komme på Sturup med den til sommer. :th2: http://www.autoexpress.co.uk/videos/featuresvideos/207453/vauxhall_corsa_vxr.html

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Så fik jeg købt mig en mini hot hatch i dag. En Corsa OPC (i sort og med det meste ekstraudtyr)
Tilløk med den !! Fed vogn :th2: Jeg har jo selv kørt i Opel engang og ved, hvad de sportslige udgaver kan gøre ved medtrafikanterne - min udgave var en Omega 3000 24V (204 hk/270 Nm). I firmaet har vi den nye 280 hk's Vectra OPC - hvorfor dælen har du da ikke købt den i OPC-blå :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...