Jump to content
Mr. Kubik

Hvorfor flyttede du til Sverige? (Ikke en diskussions-tråd!)

Recommended Posts

Jepsen - det er ikke blevet meget bedre. Eneste forskel er' date=' at vores fløjlshandsker er taget af :)[/quote'] hvad med at fortælle brian at hun har en leder stilling inde hos "3"? :) Vi flyttede til sverige lidt af samme grund, og selv om jeg er pænt stor render jeg ikke og bokser til folk af den grund.. Vi flyttede også herover fordi der var renere end der er i kbh. Og fordi vi kunne få flere kvm, eget hus og have, bedre biler osv. for mindre end hvad vi gav i kbh. Indtil videre har det 1½år ikke skuffet os, snarere tvært om. Grannerne hilser og de fleste smiler når man møder dem, alle er forklarende over de ting man ikke helt forstår, kunne man sikkert også have oplevet i dk, jeg har bare aldrig oplevet det. Det er mere normalt at folk skænder på kasse damen i netto, her smiler man og siger "hej!" vh. Flemming

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en masse gode positive historier der er i denne tråd. Det er sgu rart, og på en måde også meget bekræftende, at så mange er glade for deres beslutning om at flytte herover :love2: Jeg stod i 2006 med et behov for at få mit eget sted at bo, og var desværre ikke på nogle ventelister. Jeg havde lidt på kistebunden, men var meget utryk ved det danske boligmarked, der bare steg med raketfart, så jeg kastede mig uden den store overvejelse ud i at flytte til Sverige. Det har været en rigtig positiv oplevelse, men også en kilde til forbandelse, når man stod på Nørrebro med en lille skid på og skulle hjem klokken meget sent :). Men fordelene opvejer helt klart ulemperne. Jeg har ingen planer om at flytte til København og har det fint med at se hovedstaden fra mit vindue med øresundsudsigt. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Intet nyt under solen: Det er de tre b'er: Biler, boliger og barnebrude... :) Men jeg selv flyttede faktisk herover på grund af... tadah... NATUREN. I flere år mens jeg boede i Kbh city gik jeg og kiggede efter hvad jeg definerede som en knaldhytte med lidt natur til weekendbrug, hvilket er en mangelvare i Danmark, men sandelig ikke i Sverige. Det var noget af et kulturchok at åbne hemnet første gang. :p Jeg kiggede helt oppe i Småland, før broen var færdig, men endte med at købe inden for pendlerafstand og med togforbindelse. Et efter danske forhold KÆMPE stykke skov, eng, mark og mose med en ringlende bæk igennem og op til flere huse til ingen penge, hvor jeg endte med at bo permanent. For mange er det tilsyneladende vigtigt at "vælge side" - det kan jeg ikke se nogen grund til. Jeg holder meget af København og opholder mig der en stor del af tiden. Nu siger jeg, at det var naturen, men hvis jeg skal være helt præcis, må det hedde BILLIG NATUR.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg flyttede herover i 2006 alene, da jeg ikke gad flytte frem og tilbage mellem små kollegieværelser i Kbh. Så mødte jeg manden i mit liv efter 1 år, og nu har vi købt hus og flytter ind d.2/01-09 :th2: Vi planlægger snart at få børn, så regner bestemt ikke med at flytte tilbage til Hr. sure DK..... Alt er så perfekt herovre;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville have bil og en 3v lejlighed, det kunne jeg få i sverige, det kunne jeg ikke få i danmark. Med den nuværende SEK, så koster det mig under 5000DKK for min 98 (netto) kvm lejlighed i centrum af helsingborg, som er en dejlig by. det er bare ikke muligt i danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Flyttede i 2006 pga familiesammenføring med min mor. Men tænker hele tiden på at flytte tilbage til Danmark. Men ikke nu, først når børnene er færdige med deres skole. Så kan de selv bestemme om de vil flytte sammen med mig tilbage til Danmark eller blive her i Sverige. Egentligt er jeg ikke utilfreds med Sverige og Malmö, men jeg føler mig mest hjemme i København. Måske ændres det med tiden... jeg ved det ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Danske regler, familiesammenføring Min kone og jeg blev gift i 2001, men kunne først flytte sammen sommeren 2002, og der var reglerne for at kunne bo sammen i danmark lavet om, så vi besluttede os for at flytte til Malmö, efter det gik op for os, hvad vores muligheder var.. :confused: Det er nu over 6år siden at vi er flytte til Sverige, Malmö, og vi har ikke fortudt.. Vi føler os integeret i det svensk og har ingen planer om at flytte tilbage til danmark.. Sidste år købte vi Bostadsret og det var nok det bedste vi nogen sinde har gjort.. livet er blevet dejligt roligt. :) Vi har ca 500m til Netto og ca 3km ind til Malmö centrum, og ja, biler er billige, men de koster jo stadigvæk i drift omkostninger.. Kører til jobbet i danmark tager jo kun 45 minutter til Herlev, og jeg ved at nogle af mine kollegaer som bor omkring københavn har kortere til arbejdet, men det kan tage dem 1 time eller længere at komme til jobbet.. Så ingen ting at klage over der.. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg/Vi flytte her over fordi vi elsker naturan (vi har idag väret ude og stå på slalomski. FEDT) og jeg har familie i sverige. Vi valgte dog at flytte til Mullsjö som ligge 30 km NV fra Jönköping. Da vi også ville arbejde her. Og det har ville fortrut. Vores datter starte i 2. klasse i august og idag snakker hun nästen flyden svensk og skriver nästen kun svensk. Så er der ökonominen den er blevet meget bederer. Selvom vi tjener svenske kr. Vi har enda fået råd til en svensker bil Volvo XC90 Jeg har som andre skriver altid holdt af sverige og svenskerne. Vi regner heller ikke med at flytte tilbage til DK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

2003 - og ti mdr's smut-tur tilbage i DK 1,5 år senere...for at vende tilbage i 2005 - og har slået en lidt større pløk i for nogle måneder siden, da jeg har købt hus 35 km fra Malmö. Grund: Praktisk, da jeg arbejder i Kbh. Sekundært fordi priserne i HT-området ikke var til at komme i nærheden af, hvis jeg skulle have lidt tilovers til sjov bagefter. Derudover, uden at ville kalde det tertiært, endsige rangere det overhovedet - så byder Sverige bare på højere til loftet. Og dét i mange henseender. Jeg elsker Sverige, og jeg elsker fortsat Danmark - og er så priviligeret at kunne nyde begge. Hvis jeg skulle falde over et godt svensk job, så kunne det nemt komme på tale - og dermed tage endnu et (meget) større skridt. Nu skal jeg så heller ikke overbevise andre end mig selv :D Jeg vil være så "sentimental" at knytte en lille tekst på: "No hidden catch. No strings attached. Just freedom!" :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I slutningen af 2006 steg vores andelsbolig markant, og det gav en større friværdi. Vi ville have et hus, men det var hverken halvt eller helt nok til at jeg synes at økonomien kunne hænge sammen. Min kone var på SU, så det hele hang på min indtægt. Jeg havde allerede da broen åbnede været på at kigge herovre men så fik vi den der andelslejlighed og så gik det lidt i sig selv. Men den andelen steg, tænkte vi at nu skulle det være. Vi kiggede lidt rundt og fandt Klagshamn.... Fruen synes at det var perfekt med rideskole til min datter, skole tæt på og en lækker strand meget tæt på. Jeg var dog noget bekymret om jeg kunne magte al den der stilhed og længere til byen. Er født i Kbh og har altid boet der, troede aldrig at jeg skulle flytte derfra. Idag elsker jeg at komme hjem til den dejlige ro der hersker her i Klagshamn. Min datter går på den lokale skole og det er vi meget glade for, bedre forhold end den private hun gik i før. Jeg skal ingen steder, orker ikke at bo i Kbh mere, er kommet til at holde så meget af den landlige stemning herude. Arbejder i kbh og der får jeg dagligt den dosis bystress jeg behøver. I starten led jeg oz lidt under at stå et eller andet sted i kbh´s området med en ordentlig skid på og få lidt ondt af mig selv over turen hjem. Men det er der oz kommet styr på, har lært hvordan man bruger det offentlige. Så nu er jeg oftest hjemme på lidt over en time..... og det er ok! Oven i det kommer alt det økonomiske og ...... bilerne!!! Elsker BILER!!!! Skal oz snart have en ny, så hvis der er nogen der på udkig efter en fuldt udrustet BMW X3, så er det bare med at råbe op!!!!:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites