thomas_lund 10 Anmeld indhold Skrevet November 25, 2008 Vores datter har en begavelse i form af et tegnetalent, og det ville jeg meget gerne hjælpe hende på vej med. Er der nogen som kender til en eller anden form for tegneskole, hvor hun kunne komme lidt i lære i fritiden og sidde sammen med kunstnere eller andet, og på den måde fremdyrke hendes talent? Hun er som sagt 8 år, og i skolen har hendes lærere også lagt mærke til det - men har ikke noget at byde ind med. Tak! /Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2008 Thomas, jeg kender ingen tegneskoler, men kender i det danske forum "Tegnebordet"? Der kan man lægge sine tegninger op og få kritik, gode råd osv. af andre tegnere, og de er rigtigt dygtige, skulle jeg hilse at sige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2008 Vores datter har en begavelse i form af et tegnetalent, og det ville jeg meget gerne hjælpe hende på vej med. Er der nogen som kender til en eller anden form for tegneskole, hvor hun kunne komme lidt i lære i fritiden og sidde sammen med kunstnere eller andet, og på den måde fremdyrke hendes talent? Hun er som sagt 8 år, og i skolen har hendes lærere også lagt mærke til det - men har ikke noget at byde ind med. Tak! /Thomas Du skriver ikke om det skal være SE eller DK, men jeg ved, at der findes en rigtig god billedskole på Statens Museum for Kunst i Kbh. Jeg har indtil for nylig haft en kollega, hvis datter har gået der i flere år og er meget begejstret. http://www.smk.dk/smk.nsf/docs/8fea86da02bfb5d5c12574790028ffd9 I SE er der måske en mulighed i "Malmö Konsthal". De har noget der hedder billedværkstedet. Jeg kender ikke nogen der har gjort brug af det, har kun læst om det og kender derfor heller ikke undervisningsniveauet. http://www.konsthall.malmo.se/o.o.i.s/2949 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2008 Tak begge to! Jeg får kigget på dem, og muligvis kan man finde noget mere konkret igennem de links. Skal helst være i Sverige, da det ellers bare føder penge ned i broens direktørlommer :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites