Jump to content
A&K114

Til dem som flytter tilbage til DK - ér flyttet, eller overvejer det....

Recommended Posts

Nej vi 2 har ikke haft særlig mange diskutioner men jeg har da øjne i hovedet. Ofte virker det som om du er mere int. i at være uenig med folk end en saglig debat...
har jeg sagt at vi to har haft det? läs nu igen hvad jeg skriver det virker som om du bare skriver for at se din egen skrift!! jeg skrev at BRIAN var en af dem herinde jeg havde haft flest diskussioner med óg at dit säre indläg derfor ingen mening gav!! så måske har du öjne i hovedet men de virker ikke särligt godt!! og at jeg er uenig med nogle gör da ikke debatten mere eller mindre saglig? du snakker sort .. lad os tage denne tråd det eneste jeg gjorde var at modargumentere a&k´s indläg og sige at jeg ikke fattede hendes holdning og straks begyndte hun med crap som "ja det er nemt for dig at dömme" osv hvilket INTET havde med noget at göre og derefter modsiger hun sig selv og påstår jeg har sagt ting hun har sagt .. hvor er det saglige i det??? hun var helt väk og usammenhängende .. hvis det er sådan du mener man skal före en "saglig" debat så er jeg helt enig så er det ikke en saglig debat jeg er interesseret i!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hahah du gir endda en ret som stort set siger det stik modsatte af det du siger... hvis du som basse siger er flyttet herover udelukkende pga billig bolig og bil så er kultur og sprog vel pisseligegyldigt.. så behöver du jo ikke integrere dig og "starte forfra" .. du må meget undskylde men de ting du skriver lige nu gir ingen mening overhovedet.. selv flyttede jeg ikke herover pga de ting basse nävner isåfald havde jeg ikke startet ud med at leje et hus til en latterlig overpris som jeg ku ha lejet til i dk .. jeg startede endda også med at köbe en bil til 4000sek så det var på ingen måde det ökonomiske der lokkede jeg synes bare det er et langt federe, OG smukkere land folk here re meget mere åbne og flinke end i jantelovsprägede danmark at det så er goder der er kommet til senere det er jo kun et plus.. og nu kan jeg ikke se en eneste grund til at flytte tilbage .. selv det med vennerne osv .. jeg har 2 brobisser den ene har jeg og den anden ligger i dk så hvis nogle venner el familie vil herover og sige hej kan de bare hente brobissen og köre .. det tager 40 minutter .. med trafik situationen i kbh tager det nästen ligeså lang tid at nå fra nörrebro til kastrup... så hvor er problemet i det? bor man i malmö er "problemet" jo endnu mindre .. disse ligegyldige småproblemer fatter jeg bare ikke kan komme bag på folk .. undersöger folk virkeligt ingenting om det sted de beslutter sig for at flytte til eller hvad er det der går galt?
Nu må du jo være københavner, siden du kan sige sådan. der hvor jeg kommer fra, i Jylland var folk sku mindst ligeså åbne som de er her hvor jeg bor. (kommer fra landet og bor på landet) Da jeg boede inde i malmø mødte jeg sku aldrig mine naboer og gjorde jeg det, var det sku kun dem fra de sydligere lande der hilste. Skåne og sjælland er udseendemæssigt det samme, så der er der heller ingen forskel. Medmindre du er vokset op inde på nørrebro. Selv anede jeg ikke en skid om sverige da jeg flyttede herover, andet end at man da havde festet en del på færgen frederikshavn-gøteborg. Jeg flyttede herover på grund af priserne i kbh. Anede faktisk ikke at der ikke var afgift på bilerne:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu må du jo være københavner, siden du kan sige sådan. der hvor jeg kommer fra, i Jylland var folk sku mindst ligeså åbne som de er her hvor jeg bor. (kommer fra landet og bor på landet) Da jeg boede inde i malmø mødte jeg sku aldrig mine naboer og gjorde jeg det, var det sku kun dem fra de sydligere lande der hilste. Skåne og sjælland er udseendemæssigt det samme, så der er der heller ingen forskel. Medmindre du er vokset op inde på nørrebro. Selv anede jeg ikke en skid om sverige da jeg flyttede herover, andet end at man da havde festet en del på færgen frederikshavn-gøteborg. Jeg flyttede herover på grund af priserne i kbh. Anede faktisk ikke at der ikke var afgift på bilerne:rolleye:
har både boet på landet og i kbh i dk.. og har aldrig mödt så åbne folk som her!! og at sige at själland og skåne ligner hinanden udseendemässigt så er man jo direkte blind .. der er måske ligeså mange marker men der er LANGT flere småskove og större skove, söer , åer osv her end på själland... tag det fra en som har brugt det meste af livet i skovene i dk !! eller kig på kort og se hvor meget skov der rent faktisk er her kontra själland .. det er MEGET.. Rold skov som er dk´s störste kan ligge op til flere gange i nogle af skånes mindre skove

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
har jeg sagt at vi to har haft det? läs nu igen hvad jeg skriver det virker som om du bare skriver for at se din egen skrift!! jeg skrev at BRIAN var en af dem herinde jeg havde haft flest diskussioner med óg at dit säre indläg derfor ingen mening gav!! så måske har du öjne i hovedet men de virker ikke särligt godt!!
Manden hedder Brian .. Brian S = BS (antager jeg). Kunne måske være derfor han reagerer sådan :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så vidt jeg ved så er jeg ikke den eneste eller den første som har skrevet noget som har stødt nogen. Hvis folk skriver noget upassende til mig kan jeg sagtens finde noget a la det samme at skrive til dem... for min skyld kan folk da gøre hvad de har lyst til, de rører ikke mig det mindste, men det jeg ville sige med det var at folk ikke skal være så højhellige og finde på alle mulige andre grunde bare for at det hele skal lyde bedre, og siden der er nogle som er her på grund af andre ting, er det da også fint nok, jeg er sådan set ligeglad, vi har alle vores grunde, derfor giver det ikke folk ret til at gøre det ene til noget bedre end det andet...På samme måde som du ikke forstår mig, at jeg bor her selvom jeg savner kbh, kan jeg f.eks hellere ikke forstå dig mhp den svenske kultur,landskaber osv, som ikke siger mig noget særligt, men fred være med det, det vil hellere ikke være sjovt hvis vi alle var interesserede i det samme vel...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...jeg bor her selvom jeg savner kbh
Ak, det lyder kompliceret. Måske skulle du bare smutte til København, hvis det er så trist for dig i Malmø. Livet er hvad man gør det til, og hvis du vælger at se et halvtomt bærer i stedet for et halvfuldt, så er der ikke så meget vi kan sige og gøre for at hjælpe dig på andre tanker. Nu vil jeg lige inden jeg smutter i seng, kigge ud af vinduet over på København og tænke over hvordan en afstand på 17 km kan betyde så meget for nogen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm,, er det ingen som tænker på en anden forskel, størrelsen på byen? Jeg elskede københavn når jeg kom dit, det var fest og ballade hver dag hvis jeg hade lyst til det, masse biografer, gode restauranger osv. Men til sidst så når man en punkt, når man får andre værdier, og så var det ikke så sjovt med en ussel 50-kvm lejlighet på nørrebro. Jeg tror at mange som flytter tilbage savner storbyen og alt den har at tilbyde lige runt hjørnet, og mange som bliver her over kommer fra lignende forhold som vi har her. Det ER dejligt her over, med mange fordele som man ikke har i DK. Men igen, den er 1/5 i størrelse af KBH, og man kan ikke forvente det samme. Jeg tror at om Malmö hade været Stockholm, så hade det været en helt anden diskussion.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Bozz > Er du sikker på, at du har "gjort" Malmö ordentligt? Der er da masser af spillesteder, resturanter, kunstudstillinger, biografer og teatre i Malmö. Der er endda en dejlig Opera, hvor der er meget høj kvalitet og billige priser. Så man behøver overhovedet ikke at savne noget, hvis man selv er lidt åben. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en god pointe, jeg har ikke brugt alt som malmö har at tilbude. Langt fra faktiskt. Men som sagt, det er mere størrelsen på udbudet jeg hentyder til - antal biografer, restauranger ( det findes 11 med michelinstjerne i kbh, ingen i malmö), antal af teatersteder osv. Dog, jeg er mere til en tur på landet med frisk luft end at være så meget ude i byen - så jeg trives som fisken i vandet:th2: Men er man opvoxen med det, så tror jeg at man savner det mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Hej Bozz > Er du sikker på' date=' at du har "gjort" Malmö ordentligt? Der er da masser af spillesteder, resturanter, kunstudstillinger, biografer og teatre i Malmö. Der er endda en dejlig Opera, hvor der er meget høj kvalitet og billige priser. Så man behøver overhovedet ikke at savne noget, hvis man selv er lidt åben. :th2:[/quote'] Jeg elsker Malmö .. men en storby i min optik bliver det aldrig .. men byen er fantastisk og på trods af begrænsede muligheder så er det dejligt med en by hvor der er liv - selvom det er Søndag! .. Nu håber jeg bare den lukkelov snart bliver skrotteti København...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er en god pointe' date=' jeg har ikke brugt alt som malmö har at tilbude. Langt fra faktiskt. Men som sagt, det er mere størrelsen på udbudet jeg hentyder til - antal biografer, restauranger ( det findes 11 med michelinstjerne i kbh, ingen i malmö), antal af teatersteder osv. Dog, jeg er mere til en tur på landet med frisk luft end at være så meget ude i byen - så jeg trives som fisken i vandet:th2: Men er man opvoxen med det, så tror jeg at man savner det mere.[/quote'] Nej du er sgu aldrig til at lokke med ud :love2: , personligt savner jeg ikke København... flytter aldrig tilbage dertil ... been there .. done that...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg flytter tilbage til DK er det kun pga. prisen på broen, hvis det fortsætter med de priser de næste par år, ja så er det altså sket! At tro man kan lokke med midlertidige billige priser i week. det hjælper jo ligesom ikke på hverdagen vel! Jeg er super glad for at bo herover men som sagt bro prisen! men på en måde skal de jo bare blive ved, for så er der tilpas mange der flytter tilbage og så er der slet ikke nogle kunder på deres bro! Så hvis der er nogle der har lyst til at købe en færge så støtter jeg gerne op der....;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Retur? Til hvad? Jeg vil give andre ret i at rigtig mange er flyttet herover p.g.a. økonomi, og når de så finder ud af at familie og venner ikke bare kommer dumpende i tide og utide, så før - så ryger de retur. Flytter du til Sverige, må du være åben og opsat på at skabe et nyt netværk her. (Tænker engang imellem over om de danskere i Bunkeflo Strand og i danskerdelen af malmö generelt, er de samme danskere der i Danmark, synes at det er for dårligt at tyrkere, og andre ligesindede, klumper sig sammen og ikke lærer ordenligt dansk :) Personligt har jeg det pragtfuldt i Sverige, både m.h.t. relationer og økonomi. Jeg kunne ikke drømme om at rykke tilbage til Danmark, da jeg ikke mener at Danmark har meget at byde på (udover lønnen, som jeg jo gerne tager imod) som Sverige ikke kan matche. Huspriserne er stadig humane og lejligheder er generelt bedre indrettet. Prøv at besøge vennerne i København og gå ud i deres køkken. De er typisk så små at man skal ud igen, bare for at skifte mening :) Udgiften til broen. Hvis man er to der skal over på forskellige tidspunkter, kan jeg godt se at huslejen pludselig steg med dkr 6000.-. Hvis den ene arbejder herovre bliver det derimod svært for København at hamle op med den svenske side. Så tough shit Sverige - Jeg bliver....:love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey, Jeg synes der manglede et indlæg fra nogle der bor her af andre årsager. Min kone og jeg bor her pga 24-års regelen. I første omgang var jeg meget imod at flytte herover, jeg ville slet ikke have noget med Sverige at gøre og syntes at Svensk var et underligt sprog, omend et smule lig det danske. Nu efter 2 år er vi begge blevet bedre til svensk, selvom vi fortsætter med at arbejde i Danmark. Vi er blevet glade for at bo her. Det kan være at det er fordi vi er kommet ud ad byen og ind i en større lejlighed i et grønnere område, det kan være fordi vi kan besøge de steder hvor Wallander er blevet optaget .. jeg ved det ikke. Blot et indlæg fra 2 personer, der i starten slet ikke havde lyst til at flytte herover - blev nødt til det og bagefter er blevet glade for det. I dag forestiller jeg mig ikke at vi flytter tilbage. Skid hul i om man skal købe sin sprut i Systembolaget eller om der er længere til Hemmakväll eller Blockbuster. København er ikke længere væk end Øresundskortet kan tage en. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

personligt vil jeg sige, at det er langt billigere at bo i Sverige. For i Danmark betaler du ik andet end penge til staten...Det lige før, man også skal begynde at betale afgift for at gå på fortov...:rolleye:Og så er Malmø heldigvis ikke langt fra Kbh, så man kan jo altid tag turen dertil og besøge familie, venner..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
personligt vil jeg sige' date=' at det er langt billigere at bo i Sverige. For i Danmark betaler du ik andet end penge til staten...Det lige før, man også skal begynde at betale afgift for at gå på fortov...:rolleye:Og så er Malmø heldigvis ikke langt fra Kbh, så man kan jo altid tag turen dertil og besøge familie, venner..[/quote'] Dog ikke for at gå på fortovet, det er indtil videre gratis... Men nu vil de tage ekstra for at køre på deres veje :D Det bliver super hvis det bliver indført......... :fight::fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites