Jump to content
A&K114

Til dem som flytter tilbage til DK - ér flyttet, eller overvejer det....

Recommended Posts

Jeg syns stadig det er pudsigt at når snakken kommer ind på Sverige kontra Danmark, så er der altid de få mennesker der absolut står fast på de bor i Sverige for natur,kultur og alle andre bløde værdier. Tror godt vi alle kan blive enige om, at hvis bolig og biler kostede det samme i SE som i DK, så ville der ikke bo nogle danskere i Skåne, andet end dem der f.eks fandt en svensk kærste,ægtefælle eller job. Uanset hvor meget visse folk gerne vil forherlige deres eget valg, så er jeg ret sikker på at hvis de 2 før nævnte faktorer ikke var til stede, værende billig bil og bolig selvfølgelig sammenkørt med en fordelagtigt svensk kronekurs og rente, så ville de selv samme personer stadig befinde sig i Danmark. Jeg vil give ret, at der er sikker nogle som ser hus og bil som en bonus, til et dejligt land som SE er at bo i, for en dansker. Men jeg vil samtidg også væde på at, det ville være udslagsgivende, hvis bolig og bil lige pludselig steg i pris, og kom op på eller tæt på niveau som i Danmark. Jeg flyttede sq fordi jeg ville have min egen bolig, og en lækker bil - der til kom at begynde på en frisk et andet sted, og prøve mig selv af. Men jeg var ikke flyttet hvis jeg ikke kunne få en billig bil og billigere bolig. At jeg så virkelig godt kan lide at bo i Sverige nu, og jeg syns der er flere fordele end ulemper. Det er en anden ting, og er først kommet efter jeg flyttede for over 1½ år siden. Eneste udfordring jeg ser for mig i min situation, er at famille og venner ikke kommer nær så tit på besøg, som før - men der boede jeg også lige ved siden af dem. Og det ville være samme mønster, hvis jeg var flyttet 40-50 km væk fra dem et sted i Danmark. Pointen er, at uanset hvor meget du prøver at overbevise andre og måske dig selv, om dine grunde til at flytte herover - så er det meget få der kan sige sig fri for at bolig/bil bonusen ikke spiller en meget vigtig rolle.
whathesaid1.gif Spot on, bassemand! De ting, du påpeger gælder for rigtigt mange af os, er jeg sikker på. Da vi selv kom ind med 4-toget fra Aalborg til Kbh og slet ikke kunne komme overens med priserne på boligmarkedet i Kbh, rettede vi ret hurtigt blikket mod de billigere boliger (og biler - vi SKAL have 2 stk af praktiske grunde) på den svenske side af sundet. Samtidigt tænkte vi så'n lidt i retning af... "det kunne da egentligt være meget sjovt". :) Indtil videre er det så blevet til 3 år med en masse gode oplevelser, nye venner og bekendtskaber, sjove iagttagelser, dejlige minder og ikke mindst en fantastik søn (jah, jo - han var jo nok kommet alligevel :)) o.m.a. Men hvis der ingen økonomisk gevinst havde været ved det, tror jeg ikke umiddelbart, at vi havde plantet fødderne her til at begynde med (tanken ville simpelthen ikke have strejfet os), og hvis man i morgen kunne få samme bolig/bil for pengene i DK, ville vi formentligt ret hurtigt fravælge broens faste greb i vores pengepung. Nej, penge er måske ikke alt, men hvorfor ligefrem pisse dem væk hver måned?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
öhm hvis man skriver sin mening og ikke kan formulere sig og derved får et svar man ikke havde forventet, og så siger folk ikke fatter noget og bare skriver for at väre negativ .. så må man forvente at få et negativt svar .. du skrev jo direkte at man jo burde sige HELT farvel til dk hvis man skulle integrere sig.. jeg modsagde dig og du endte så med at sige at det var mig der var gal på den ved at sige at man skulle sige farvel til sin familie.. det hänger jo på ingen måde sammen ... men ja hvis man ikke kan argumentere for sine udtalelser så er det nok bedst at träkke sig fra en dabat .. eller måske helt lade väre med at sige sin mening i pågäldende debat .. så er man fri for at sidde tilbage bagefter og agere lille stödt pigebarn med hele verden imod sig
Jeg gider slet ikke skrive noget negativt, hvilket jeg hellere ikke har gjort tidligere selvom du siger det...det jeg mente med at man skal glemme dk er at man så hellere ikke skal drage fordele af dk,man skal være her hvor man er og klare sig her med de remedier der nu er,hvor svært kan det være at forstå. Og det jeg var enig med basse i var at folk siger de er her for naturen,skønheden af skåne osv,men det hele bunder i noget andet hos de fleste....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg synes bare det er et langt federe, OG smukkere land folk here re meget mere åbne og flinke end i jantelovsprägede danmark at det så er goder der er kommet til senere det er jo kun et plus.. og nu kan jeg ikke se en eneste grund til at flytte tilbage .. selv det med vennerne osv ..QUOTE] Enig! Som tidligere nævnt så er sådan noget som transport vel også en vigtig faktor i det at få en dagligdag til at hænge sammen? Det tager mig den samme tid at komme de 34 km til arbejde som det gjorde at køre de 8 km der var da jeg boede i kbh... Skulle man finde det samme som man gør lige udenfor malmø(område med lidt fred og pæne boliger) så er der spøgelsesbyen ved bella centret, og jeg tvivler på at der er den store økonomiske forskel på at bo der - kontra SE... Eller alternativt sydpå = meget lang kø :confused: Generelt er det også bare fantastisk at man ikke føler at man bliver taget i røven hver gang der skal betales forsikring (bil og bolig) og at (sådan oplever jeg det) der er tænkt lidt mere over ting som virker simpelt, men ikke er sådan i dk... -> hvor kan du måske finde en plas ved et indkøbscenter hvor der er lavet 20 cm plads i mellem hver parkeringsplads så man minimere risikoen for buler?:th2: Trådens start omhandlede hvorfor folk flytter tilbage - det er typisk noget emotionelt som er meget svært at diskutere, for hvordan vil folk reagere? Og hvilke argumenter kan bruges til at tale for ens egen holdning når de andre føler for noget andet? jf. forrige tråde er det lidt svært - måske det bare skal erkendes at der findes forskellige syn på tingene (ved det har været nævnt) og se om der kommer flere indput således at der kan laves en vurdering af hvorfor folk vælger at flytte retur (gerne med årsag til hvorfor det flyttede til at starte med). Har heldigvis min helt egen idé om hvilke grunde/typer valg der har ligget bag - og kunne da være rart med en be/afkræftelse af de fordomme...:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg gider slet ikke skrive noget negativt' date=' hvilket jeg hellere ikke har gjort tidligere selvom du siger det...det jeg mente med at man skal glemme dk er at man så hellere ikke skal drage fordele af dk,man skal være her hvor man er og klare sig her med de remedier der nu er,hvor svært kan det være at forstå. Og det jeg var enig med basse i var at folk siger de er her for naturen,skønheden af skåne osv,men det hele bunder i noget andet hos de fleste....[/quote'] det var jo så ikke det du skrev .. skriv hvad du mener så.. så slipper du for at folk misforstår dig.. og jo du skrev negativt og som om alle her var mod dig isär mig som jo ifölge dine udtalelser er imod ALLE men hvorfor skal man ikke drage fordele af dk? med den logik så er de mange svenskere der arbejder i dk ikke integrerede i deres eget land eller hvad er det du siger? det gir ingen mening og det har på ingen måde med integration at göre... integration har intet at göre med om du drager nytte af fordele fra et andet land.. tvärtimod fortaler integration netop for at man også skal holde fast i sit hjemland.. men indordne sig id et samfund man nu engang bor i ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er da rart at læse et roligt indlæg og begrundelser for og imod,og det var jo også det der var formålet og jeg har også selv nævnt at alle har sin egen holdning og derfor skal man ikke kritisere folk hvis man synes noget andet. Jeg/vi flyttede hertil fordi vi vil have en større lejlighed,og priserne var meget høje i dk på det tidpunkt (men god periode at sælge :th2:) og vi fandt er fedt rækkehus i sverige som på det tidspunkt var ret billigt,derudover også pga bilen... vi har så efterfølgende solgt huset og købt en lejlighed,fordi jeg gik i skole og fik elevløn... men alt i alt så synes jeg at de materielle ting ikke kan måles med samvær med venner og familie, da de uanset hvad ikke kommer over så tit som de gjorde da vi boede i dk. Der er klart nogle gode ting ved sverige men jeg har altid synes om kbh og savner det "liv" der er i kbh, og priserne for broen gør det ikke muligt for at man bare kan smutte over når som helst,bare for at gå en lille tur på strøget ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som tidligere nævnt så er sådan noget som transport vel også en vigtig faktor i det at få en dagligdag til at hænge sammen? Det tager mig den samme tid at komme de 34 km til arbejde som det gjorde at køre de 8 km der var da jeg boede i kbh... Skulle man finde det samme som man gør lige udenfor malmø(område med lidt fred og pæne boliger) så er der spøgelsesbyen ved bella centret, og jeg tvivler på at der er den store økonomiske forskel på at bo der - kontra SE... Eller alternativt sydpå = meget lang kø :confused: netop det at man kan köre 10 minutter fra sin bolig og så er man i en skov på störrelse med amager er da en af hovedårdsagerne til at jeg flyttede i kbh har man ... tja amagerfälled som er smadret af nybyg, golfbaner og metro og som er mindre end naboens mark har , eller vestvolden thats it .. mht til transporten min bror bor på nörrebro hvis vi blir enige om at mödes feks i kastrup hvor han har .. ca 20km og jeg har 80 så er jeg der för ham og det med broen så koster det blir lissom opvejet af den förste forsikringprämie hvis besparelse nästen kan betale broen i 1 år så er der selve bilköbet jeg sparede ca 300 tusinde på at köbe bil her det kan betale broen i ca 100 måneder eller mere hvilket er minimum 8½ år eller lad os sige halvdelen hvis man fritidspendler men hvor svärt er det at besöge venner og familie når nu man alligevel ert i dk iforbindelse med jobbet eller lign.. eller lade en brobizz ligge i dk som venner kan bruge til at besöge en , så er der diesel der har jeg nok osse sparet ca 8 års forbrug på husköbet... derudover har man fået et kämpe körselsfradrag osv ... hvis man stadig ikke kan få det til at väre en fordel ökonomisk så vil man jo slet ikke kunne leve i dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det var jo så ikke det du skrev .. skriv hvad du mener så.. så slipper du for at folk misforstår dig.. og jo du skrev negativt og som om alle her var mod dig isär mig som jo ifölge dine udtalelser er imod ALLE men hvorfor skal man ikke drage fordele af dk? med den logik så er de mange svenskere der arbejder i dk ikke integrerede i deres eget land eller hvad er det du siger? det gir ingen mening og det har på ingen måde med integration at göre... integration har intet at göre med om du drager nytte af fordele fra et andet land.. tvärtimod fortaler integration netop for at man også skal holde fast i sit hjemland.. men indordne sig id et samfund man nu engang bor i ..
jeg er glad for at du har slået ordet INTEGRATION op i dit ordbog,så du kan fortælle mig hvad det betyder og indebærer. Kan du ikke bare lade det ligge, uanset hvad jeg svarer så kommer du med et eller andet. Vi har bare forskellige synspunkter og sådan er det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...uanset hvad jeg svarer så kommer du med et eller andet.
Bare rolig. Du er ikke den eneste. Han er kun enig med Brian aka Supermule aka Buddha aka Rikke Rost. Sådan er det bare :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg er glad for at du har slået ordet INTEGRATION op i dit ordbog' date='så du kan fortælle mig hvad det betyder og indebærer. Kan du ikke bare lade det ligge, uanset hvad jeg svarer så kommer du med et eller andet. Vi har bare forskellige synspunkter og sådan er det.[/quote'] det kaldes argumentation.. netop det en debat går ud på... du må meget undskylde men du er helt väk jo.. "dejligt at se et roligt indläg" det var dig der lagde ud med at sige pis som "hvor er man bare hurtig til at dömme" fordi jeg sagde jeg ikke fattede din holdning... hvad har det at göre med at dömme? hvorfor indlede sig på en debat hvis man ikke har det fjerneste begreb om hvad en debat er og ikke mestrer at kunne argumentere og formulere sig .. det eneste jeg og bla. Toft gjorde var at modsige dig at du så er så närtagende at du ser det som et personligt angreb på dig og föler at Toft er irriteret over dig og at jeg dömmer dig gör bare at jeg får helt ondt af dig.. hvordan fungerer du så til hverdag i en så dömmende verden som den vi lever i ? men eftersom du ikke mestrer at formulere dig rigtigt, argumentere eller skrive det du egentligt mener må vi hellere komme BTT

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare rolig. Du er ikke den eneste. Han er kun enig med Brian aka Supermule aka Buddha aka Rikke Rost. Sådan er det bare :D
öhm brian er så en af de personer herinde jeg har haft flest diskussioner med herinde og själdent er enig med så det der gir ligeså lidt mening som a&k´s indläg.. og er det ikke netop det en debat går ud på? at debattere??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa, jeg tager også lige en kommentar med på dette emne. Mine punkter er på et overordnet niveau, og jeg er helt sikker på at alle kender en som ikke passer på punkterne. * Der er ingen som flytter til Sverige fordi det er et dejligt land (mén det er faktisk et meget dejligt land :) ) * Hovedgrupperne er @ Vil have en fed bil (oftes meget unge mennesker) @ Husene er billige, mulighed for at komme ind på boligmarkedet. @ Personer som er ramt af 24 års reglen. @ Økonomiske fordele, andre en dem som allerede er nævnt. Nogle enkelte af de danskere som er flyttet over, bliver meget selvfede danskere som kun bor i Sverige på grund af alle de smukke grantrær. Nu er der ikke noget galt, i at flytte af de nævnte punkter som jeg har nævnt. Generelt når vi flytter, er det for at opnå noget. At mine punktere senere bliver mindre væsentlig, er en anden sag. Men det er de punkter, som for folk til at flytte i første omgang. Mvh. Mr. Kubik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
öhm brian er så en af de personer herinde jeg har haft flest diskussioner med herinde og själdent er enig med så det der gir ligeså lidt mening som a&k´s indläg.. og er det ikke netop det en debat går ud på? at debattere??
Michael hvis det giver så lidt mening hvorfor bruger du så tid og energi på det? Jeg har for længst givet udtryk for at jeg ikke behøver yderligere svar fra dig,så hvorfor besværliggøre det for dig selv og skrive hver gang. Og du skal slet slet ikke have ondt af mig og ikke bekymre dig det mindste om hvordan jeg fungerer til hverdag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hejsa, jeg tager også lige en kommentar med på dette emne. Mine punkter er på et overordnet niveau, og jeg er helt sikker på at alle kender en som ikke passer på punkterne. * Der er ingen som flytter til Sverige fordi det er et dejligt land (mén det er faktisk et meget dejligt land :) ) * Hovedgrupperne er @ Vil have en fed bil (oftes meget unge mennesker) @ Husene er billige, mulighed for at komme ind på boligmarkedet. @ Personer som er ramt af 24 års reglen. @ Økonomiske fordele, andre en dem som allerede er nævnt. Nogle enkelte af de danskere som er flyttet over, bliver meget selvfede danskere som kun bor i Sverige på grund af alle de smukke grøntrær. Nu er der ikke noget galt, i at flytte af de nævnte punkter som jeg har nævnt. Generelt når vi flytter, er det for at opnå noget. At mine punktere senere bliver mindre væsentlig, er en anden sag. Men det er de punkter, som for folk til at flytte i første omgang. Mvh. Mr. Kubik
Synes du har fået meget godt med, under hovedgrupperne, for jeg tror hellere ikke at folk flytter til et andet land bare fordi der er smukt, medmindre der er en fordel med det,som f.eks pga bedre arbejde,bolig osv,og jeg tænker ikke kun på sverige,der er også folk som flytter til andre lande men som regel ser de en fordel i det, og at der så oven i det følger noget andet godt med,er jo bare endnu bedre :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Mange grunde

hejsa, jeg tager også lige en kommentar med på dette emne. Mine punkter er på et overordnet niveau, og jeg er helt sikker på at alle kender en som ikke passer på punkterne. * Der er ingen som flytter til Sverige fordi det er et dejligt land (mén det er faktisk et meget dejligt land :) ) * Hovedgrupperne er @ Vil have en fed bil (oftes meget unge mennesker) @ Husene er billige, mulighed for at komme ind på boligmarkedet. @ Personer som er ramt af 24 års reglen. @ Økonomiske fordele, andre en dem som allerede er nævnt. Nogle enkelte af de danskere som er flyttet over, bliver meget selvfede danskere som kun bor i Sverige på grund af alle de smukke grantrær. Nu er der ikke noget galt, i at flytte af de nævnte punkter som jeg har nævnt. Generelt når vi flytter, er det for at opnå noget. At mine punktere senere bliver mindre væsentlig, er en anden sag. Men det er de punkter, som for folk til at flytte i første omgang. Mvh. Mr. Kubik
Man kunne jo også vælge at bo her fordi der er færre danskere end i Danmark

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Michael hvis det giver så lidt mening hvorfor bruger du så tid og energi på det? Jeg har for længst givet udtryk for at jeg ikke behøver yderligere svar fra dig' date='så hvorfor besværliggøre det for dig selv og skrive hver gang. Og du skal slet slet ikke have ondt af mig og ikke bekymre dig det mindste om hvordan jeg fungerer til hverdag.[/quote'] så du behöver ikke yderligere svar men bliver ved med at stille spörgsmål til mig ... flot ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
präcis ... de grunde mister kubik nävner er langtfra de eneste og jo der findes rent faktisk folk der flytter herover fordi det er et meget federe smukkere og åbent land...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Synes du har fået meget godt med' date=' under hovedgrupperne, for jeg tror hellere ikke at folk flytter til et andet land bare fordi der er smukt, medmindre der er en fordel med det,som f.eks pga bedre arbejde,bolig osv,og jeg tænker ikke kun på sverige,der er også folk som flytter til andre lande men som regel ser de en fordel i det, og at der så oven i det følger noget andet godt med,er jo bare endnu bedre :)[/quote'] men er et smukt land og rare mennesker ikke en fordel i sig selv? hvorfor skal fordelen väre praktisk eller ökonomisk? i mit tilfälde var det netop det der var skyld i at jeg flyttede og så de ökonomiske ting der var en fordel ud over det.. ikke omvendt, mig selv og flere jeg kender er ikke flyttet hertil pga de ökonomiske fordele og hvis det skulle väre praktisk var de nok blevet boende i dk med kortere til job osv .. der er sjovt nok også folk som flytter til venezuela fordi der er ret så könt der... der er endda folk der flytter til lande hvor der er dyrere at bo for at bo i bedre omgivelser og/eller fordi de er trätte af det sted de boede för de flyttede.. at vi så er nogle der ikke gider flytte helt så langt väk men gerne vil bo et könnere sted end i dk hvor der stort set intet natur er, gör det jo ikke mindre sandt .. at sige at man ikke tror på at nogen flytter bare for landskabets skyld er jo direkte uvidende(og nej det er stadig ikke et personligt angreb på dig), isär når der, som i mit tilfälde er et levende eksempel.. bare et ud af mange fordi nogle mennesker kun tänker i ökonomiske baner betyder det ikke at alle gör .. der findes rent faktisk folk der ikke er SÅ snävertsynede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvoffor dit og hvorffor dat... Det var da helt vildt så meget suppe, der kan koges på en pind! Jeg vil nu give Basse mest ret, derudover er jeg nu belært om hvor selvfed, jeg er blevet :o Pyt, vi flyttede hertil som så mange andre pga boligpriserne i København, og for meget ballade på NørreBronx. Efter 1½ år er det hjem og omgivelser, der ikke kan byttes til noget tilsvarende, hverken økonomisk eller "herlighedsmæssigt" i DK - om så boligpriserne faldt nok så drastisk. Så vi fortryder ikke. Hvis jeg havde fortrudt vi flyttede hertil ville det være meget vigtigt at retfærdiggøre hvorfor - men det er jeg heldigvis for ophøjet og selvfed til endnu ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hahaa fed humor :) og ang. topic, Det hele bunder for vores vedkommende at vi kan sidde med 2-3-4biler (så der er plads til en går i udu eller andet) rimelig "villa" dejlig stor grund til vores datter, (hvor hun fik et kæmpe legehus af en af naboerne der ikke skulle bruge det mere) Bedre mod børnene, virker som lidt anderledes förskola/børnehave for hende, hun er ihvertfald glade for de drenge dernede :) ang. transport tid, om jeg kører fra amager"centrum" til valby eller har 80km mere hver vej, ja så er tiden faktisk ikke helt anderledes, forholdet set igennem, der er lige når der er "hagel", så er det noget mere tid. vores datter har fået det meget meget bedre med hensyn til luftvejs infektioner ved at flytte på landet, om vi så skulle have boet i igelsø eller deromkring havde kun været en ulempe i forholdet mod at bo her hvor vi gør nu. klart at økonomisk er der fordele i det hele taget, netto tager samme pris eller mindre for 2L cola end en persisk eget kiosk i dk gør (hvor det så snyder lidt mere på det danske samfund end vi mener vi gør) før var det nødvendigt med mere end en indtægt for at også have det lidt sjovt, nu er det kun for lommepengene at den bedre halvdel gider fare over sundet for at tørre gamle mennesker i rumpen :) Vi savner så ikke blockbuster, eller andre eventyrs forhandlere, vi har endda ikke engang antenne på taget.. vi laver alt muligt andet, end vi gjorde foran kassen i en "foruerenet" lejlighed "midt i kbh". Derfor kære danmark, jeg forventer at rive endnu 20-50mill ud af jeres kasse, og forvalte dem andre steder :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det gør jeg også på et tidspunkt, man har vel lov at prøve og se om det her er noget for en, og hvis man så finder ud af at det ikke var det, jamen så flytter man bare tilbage, hvorfor videre spydige kommentarer, det forstår jeg ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Det gør jeg også på et tidspunkt, man har vel lov at prøve og se om det her er noget for en, og hvis man så finder ud af at det ikke var det, jamen så flytter man bare tilbage, hvorfor videre spydige kommentarer, det forstår jeg ikke.
Det skal du ikke tage dig af, Ulmus er altid lidt spydig :-) .. Udover det så tror jeg ikke du skal gå så højt op i hvad folk tænker og gør herinde .. eller retfærdiggøre hvorfor de bor hvor de bor osv..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo, selvfølgelig har du lov til det. Du skal så bare ikke begynde med at skose alle andre, der godt kan lide at bo her, og beskylde os for ikke at ville integere os, fordi vi stadigvæk arbejder i DK. Jeg kender faktisk mere til den svenske kultur og historie og landskaber end det danske. Hvad er der iøvrigt galt med at ville have det bedste af begge lande, når man nu har mulighed for det. Jeg flyttede ikke over for 7½ år siden p.gr.a. billig bolig, men fordi muligheden for at bo i Sverige, -hvilket havde været min drøm i mange år- jeg fik mulig-ligheden for at arbejde i DK og bo i Sverige, da broen blev åbnet. Den beslutning tog jeg, før jeg havde undersøgt prisniveau. Glæden blev så bare endnu større, da det viste sig, at jeg fik mere for min løn her i Sverige. jxhab > Det var ikke et forsøg på at være spydig, men jeg forstår bare ikke, at man bliver her, hvis man savner DK så meget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej vi 2 har ikke haft særlig mange diskutioner men jeg har da øjne i hovedet. Ofte virker det som om du er mere int. i at være uenig med folk end en saglig debat...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites