Jump to content
chaospilot

Tømning af affaldsspande

Recommended Posts

Vi er lige flyttet i hus i Helsingborg, og der fulgte fint 2 affaldsspande med. I går, da alle naboer fik tømt deres, tog de ikke vores med. Er der nogen der har en idé om hvor man skal ringe hen og aftale tømning? Det må jo være det der er galt selvom de tidligere ejere sagde havde gjort det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ring til renholdningsselskabet som har entreprisen i dit område. Det kan du se på din kommunes hjemmeside. Det kan jo tænkes at tidligere ejer havde ændret sit tømnings-interval. Man kan vælge uge-tømning, 14 dages-tømning, måneds og kvartals-tømning her i mit område, bl.a.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stod jeres ude på vejen? mener de skal køres frem så de er nemme at tømme ;-)
Nå ja - det skal de jo også. Jeg fik bl.a. læst og foreskrevet af tidligere ejer, om hvordan "sopkärlen" skulle vendes 180 grader og flyttes en meter....ellers kunne jeg risikere de ikke tømte den. Og min står endda ud til vejen ved min indkørsel. :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja den med at skralderen skal stå 99% korrekt altid og alt muligt andet, den kender vi godt. Ikke at vi nogensinde har haft problemer med at få tømt vores, men i mandags fik vi så faktisk et "takkekort" fra SITA fordi vores skralder stod så flot altid, og det lettede deres job bla-bla.. :rolleyes: Der kan man bare se, men brevet fra SITA røg i skralderen med det samme :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stod jeres ude på vejen? mener de skal køres frem så de er nemme at tømme ;-)
Det er rigtigt, at håndtaget skal vende udaf. Mht. placering, så er det vist valgfrit. Det koster bare mere hvis de skal slæbe den lidt. Mener vi betaler 300 SEK. ekstra pr år for at få skraldespanden kørt 6 meter frem og tilbage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, et hurtigt opkald til Helsingborgs Kommun afslørede at i har ret. Jeg havde kørt spandende ud og stillet dem så de var synlige. Det var ikke nok. De skal stå mellem 0 og 2 mtr. fra tomtgrænsen og med håndtagene udad - ellers bliver de ikke tømt. Det var så en information som havde været dejlig at få, når man nu skal bo i hus for første gang - det måtte de jo også indrømme de burde have fortalt - men lovede at sende noget materiale. Så ved jeg det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, et hurtigt opkald til Helsingborgs Kommun afslørede at i har ret. Jeg havde kørt spandende ud og stillet dem så de var synlige. Det var ikke nok. De skal stå mellem 0 og 2 mtr. fra tomtgrænsen og med håndtagene udad - ellers bliver de ikke tømt. Det var så en information som havde været dejlig at få, når man nu skal bo i hus for første gang - det måtte de jo også indrømme de burde have fortalt - men lovede at sende noget materiale. Så ved jeg det...
burde ha fortalt? det er vel ikke kommunen eller renholdningsselskabets opgave at fortälle dig om det når du köber et hus om nogens må det da väre den tidligere ejer .. det er da noget af det förste man undersöger som husejer ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg nu ikke enig i. Når man tegner abbonement på en service, så er det leverandørens opgave at forklare mig hvad for en service jeg har bestilt, og hvad den indebærer. At jeg så nok burde have undret mig - og ikke kun antaget, at når jeg betaler for at få mine affaldsspande tømt, så bliver de også tømt - og fundet ud af det selv. Pyt med det - det går jo nok altsammen. Det var jo også rart med lidt information om, hvad andre services de her - kompost osv. vrøvlede han om de også kunne stå for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
man tegner jo ikke et abbonnement på en service uden at höre hvad den service koster og hvad det indebärer inden man tegner abbonnementet.. når du bestiller kabeltv, telefon eller lign spörger man jo også hvad minutprisen osv er ..
Nu er det jo ofte sådan et det er negativ aftale binding ifbm affalds tømning. Så den holder ikke helt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites