Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2008 Hvis du har hul igennem til Lars Barfoed, så tag fat i foreningen Øresundsborger. Der sidder et par særdeles kompetente folk og kan slå de beregninger ihjel. Og tager du den med Lars Barfoed og kan få en dialog med ham, så kan vi tage dem oppe fra og ned....:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret December 15, 2008 Regner jeg rigtigt ? Tak Homer. Jeg mente heller ikke at jeg med en lille, ikke benzinslugende bil, ingen behov for weekendture, og med 2 personer i bilen hver hverdag vi skal over, ville ende på et pendler budget der alene ville overstige udgiften ved i stedet at købe en million-villa i Danmark. Så var der ligesom ikke meget ide at blive "fjern-dansker". Brobizz =3000 + Diesel = 2000 kr = 5000 kr = million villa i Danmark .... HVOR ? ( er ret interesseret) Til gengæld køber du din bil til det halve, betaler det halve for børnepasning, lille ejendomsskat, lave priser på el, vand afløb, renovation, it, fødevarer, forsikringer,bla,bla,bla PS. Jeg er offentlig ansat og har brutto ordning, så det er der vel også en mulighed for at du kan få Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Nå - tør øjnene allesammen. Idioterne på broen har jo lagt prisen fast i SEK for hele næste år, så hvis I er vant til at afregne i danske kroner så skift til SEK - p.t. annulerer det hele prisstigningen og giver rabat oveni på grund af den svenske krones forvandling til Svesetas! - set ud fra en DKK synsvinkel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 Vi burde også kunne få en pris nedsættelse, idét der i det nye Fokus Øresund december 2008 på side 15 står: "Jacob Vestergaard går til Femern Bælt – på deltid" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2008 :lol::lol: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 Er der nogen der har overvejet broens definition af en helligdag? Idag var jo en rød dag i Sverige. Har de taget højde for det, så jeg kører over til 99 dkk selvom det ikke er en helligdag i DK? Eller afgør aftalens 'nationalitet' hvilken helligdagskalender der er i brug? Er lidt spændt på hvad de mener jeg skal betale, og jeg har ikke lige mit login til min konto hos broen her...... Vi burde vel sørge for at råbe op hvis de ikke giver os fuld valuta for deres tilbud:) Eller med andre ord...hvis de bonner mig 139 skal jeg nok sørge for de får en mail eller 2.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 Er der nogen der har overvejet broens definition af en helligdag? Idag var jo en rød dag i Sverige. Har de taget højde for det' date=' så jeg kører over til 99 dkk selvom det ikke er en helligdag i DK? Eller afgør aftalens 'nationalitet' hvilken helligdagskalender der er i brug? [/quote']Rabat fra SE->DK og normal pris fra DK->SE...er mit umiddelbare (bro-u-logiske) gæt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 Broen har endnu ikke sat pris på mine passager hverken i går eller i dag - så indtil videre venter jeg også på deres sikkert ikke logiske 'prissætning' Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 Er der nogen der har overvejet broens definition af en helligdag? Idag var jo en rød dag i Sverige. Har de taget højde for det' date=' så jeg kører over til 99 dkk selvom det ikke er en helligdag i DK? Eller afgør aftalens 'nationalitet' hvilken helligdagskalender der er i brug?[/quote'] De har faktisk lavet en fin grafisk oversigt over det: http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=6815&menu=900 Og den er magen til på svensk: http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=6816&menu=904 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Tja de har kun bonnet mig 99 dkk for at køre på arbejde igår.... det var alligevel overraskende:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Hej Alle Ville det ikke snart være en ide at blokere broen bare en halv time, det eneste der kan ske er vel at vi får en bøde. Prøv lige at chekke straffeloven en ekstra gang, forstyrrelse af den offentlige traffik er noget af det der straffes hårdest af alle forbrydelser (i DK), man ville nok formentlig ikke blive sigtet efter den paragraf....men alligevel så er det nok ikke nogen smart ide : § 98. Den, som foretager en handling, der sigter til ved udenlandsk bistand, ved magtanvendelse eller ved trussel derom at bringe den danske stat eller nogen del af denne under fremmed herredømme eller at løsrive nogen del af staten, straffes med fængsel indtil på livstid. Stk. 2. Efter bestemmelsen i stk. 1 straffes også den, som med det nævnte formål iværksætter mere omfattende sabotage, produktions- eller trafikstandsning, samt den, der deltager i sådan foranstaltning vidende om, hvortil handlingen sigter. Alternativt (mere sandsynligt) kunne man evt. blive sigtet efter denne paragraf, men den er heller ikke for børn: § 184. Med bøde eller fængsel indtil 2 år eller under særligt skærpende omstændigheder med fængsel indtil 6 år straffes den, der uden at være strafskyldig efter § 183 eller § 183 a forstyrrer sikkerheden for jernbaners, fartøjers, motorkøretøjers eller lignende transportmidlers drift eller sikkerheden for færdsel på offentlige færdselsveje. Stk. 2. Begås forbrydelsen uagtsomt, er straffen bøde eller fængsel indtil 4 måneder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Hey, Er der nogen der ved eller har en kvalificeret gæt på hvad der sker med Weekend rabatten efter d. 10 maj 2009 ? Forsvinder den helt, eller bliver den lavet om !? /Caleb Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Hey, Er der nogen der ved eller har en kvalificeret gæt på hvad der sker med Weekend rabatten efter d. 10 maj 2009 ? Forsvinder den helt, eller bliver den lavet om !? /Caleb Mit gæt er, at weekend rabatten kommer igen i midten/slutningen af september, når ferieperioderne er overstået, så når man lige at malke turisterne inden! Pendlerne bliver jo malket hver dag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Ja, jeg er sku glad for at jeg er ovre det problem nu! :) Jeg synes det er smart med billige weekender! Så koster det mindre at besøge de gamle :th2:, selvom man jo gerne gør det uanset pris... men godt tiltag øresundsbro! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Du er helt stiv......:( Ja, jeg er sku glad for at jeg er ovre det problem nu! :) Jeg synes det er smart med billige weekender! Så koster det mindre at besøge de gamle :th2:, selvom man jo gerne gør det uanset pris... men godt tiltag øresundsbro! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Du er helt stiv......:( Nej nej, jeg er blot bosat i Danmark..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Takker for jeres svar. Men rykker den svenske krone op på hvor den plejer at være, altså op på kurs 0,80 Dansk kr. til 1,00 svensk krone så begynder det at gå den anden vej igen! Der begynder man allerede at miste penge i forhold til hvis man betaler via sin Danske konto. Jeg rykker den lige over til min svenske konto og må tjekke kursen løbende. /Caleb. Hvordan rykkede du den over? Altså hvordan overfører man sin bizz så det er svenske priser der bliver trukket? Syntes ikke jeg kan fiinde noget under "min konto". Skal siges at det kun er "bropas" jeg har. /Jolin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Du skal bare registrere et bank/kreditkort der er knyttet til en svensk konto. Du kan vist selv ændre det inde på broen hjemmeside. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Du skal bare registrere et bank/kreditkort der er knyttet til en svensk konto. Du kan vist selv ændre det inde på broen hjemmeside. Nogen der kan bekræfte dette? For mig lyder det lidt mærkeligt at det blot er det der skal til. Får jeg ikke blot trukket de danske priser på mit svenske kort? Hvis man eks. registrerer et udenlandsk Visakort, hvilken pris bliver man så reelt trukket? /Jolin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Nogen der kan bekræfte dette? Ja det kan jeg bekræfte, det er korrekt hvad Pede siger, mere indviklet er det ikke, jeg flyttede min betaling til et svensk betalingskort i starten af finanskrisen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2010 Havde lidt ekstra tid lørdag formiddag, så lavede en lille udregning hvornår det bedst kan betale at betale i svensk eller dansk valuta. Håber det kan bruges :-) Here you go - http://www.swoop.dk/oresundsbroen.xls Husk at aktivere macro og den automatisk kører makroen ved opstart. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2010 Glemte vist at sige følgende: 1) Indtast snit ture pr måned og du ser pris i både DKK og SEK 2) Ser prisen for det antal du angiver afregnet i SEK men omregnet til SEK 3) Hvornår er skæringskursen ... altså hvornår gøres bedste betaling i henholdsvis i DKK eller SEK 4) Henter aktuel SEK vs DKK kurs fra den danske nationalbank 5) Viser men dagens aktuelle kurs i hvilken bedste (billigste) betaling køres Input modtages :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2010 Ja det er på høje tid at få byttet til et dansk kort. Desværre har de nu fået et rigtig godt argument for at skrue prisen op i danske kroner :-( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2010 Korrekt, det vil være ganske naivt at tro det ville gøre det omvendt. Enhver situation inflation, høj/lav rente, kursstigning på enten den ene eller anden side bruges til at skrue på prisen. FØJ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2010 Hvis togene nu bare kunne köre nogenlunde rettidigt så var jeg färdig med den bro, deres monopolpriser og deres latterlige "Helgrabatt - drygt 30 procent till pendlare" kampagner! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites