Toft 0 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2008 Det er jo skide ligegyldigt Toft.....Er din løn steget tilsvarende??? Er den ikke det, så er det en stigning....uanset hvad. Resten er bare volapyk....Hvornår lærer din kone at se de smileys der er i mine indlæg? Synes den smiley jeg har anvendt til sidst i indlæg #14, ikke burde være til at misforstå mht hvad min holdning til broen og dens prispolitik er. PS. i dette indlæg er der bevidst udeladt al form for ironi og smileys. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 20, 2008 Jeg er træt idag - så det havde jeg ikke!. Men nu hvor du nævner det.... Så er det jo faktisk en glimrende idé - hvis man altså selv kan flytte rundt på den slags. Bør man regne på om det ligefrem kan betale sig at køre over et par eksta gange i den første weekend selvom man ikke har behov for det? . Hvis man nu fx aldrig kørte over i weekenden og havde en del hjemmearbejdsdage?. Det er en meget kompliceret struktur...nu er det da totalt svært at gennemskue. Men hvis man sparer 40 kr pr vej pr weekendtur i intervallet 1-16 ture....man burde regne på ekstremen, hva nu hvis man drøner over 8 gange første weekend... for at få billigst adgang til de billige ture:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 20, 2008 Prøv lige at se her: 16*99 (fyret af første weekend) = 1584 dkk 16*139 (normalpris)= 2224 dkk det efterlader 640 dkk i overskud der kan bruges til at finansiere de ture man har brugt for meget på at slide dæk den første weekend... 640/28 = 22,8 ture før vi er breakeven.. Jeg har et kørselsbehov der pt betyder jeg har mange '28 kr ture' i overskud hver måned. Så et familiebesøg krydret med et par overkørsler for sjov den første weekend giver faktisk en billigere pris for at køre over øresund på månedsbasis. Bananas!! har jeg fat i noget her eller burde jeg bare gå i seng? Ok det kræver jo månedsskiftet falder på en weekend... jo tættere på jo bedre.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2008 Øh ? 0x99 = 0 kr.... det efterlader 1584dkk som kan bruges til at finansiere de ture man ikke har kørt, brugt benzin på og heller ikke slidt på bilen.... Har jeg fat i noget her ?? Prøv lige at se her: 16*99 (fyret af første weekend) = 1584 dkk 16*139 (normalpris)= 2224 dkk det efterlader 640 dkk i overskud der kan bruges til at finansiere de ture man har brugt for meget på at slide dæk den første weekend... .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2008 MC mand - du må ansætte mig som din assistent eller noget, til en fyrstelig løn, jeg vil også slippe for broen hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2008 Det var nu ikke derfor jeg skrev, altså fordi jeg ikke selv bruger broen...Men, jeg mener nu ... hvis man sparer de første 16 ture, som jo skulle køres i en weekend (ville det ikke være nemmere at stige ud af bilen og GÅ igennem betalingsanlægget x-antal gange ???) ville det så ikke være bedre at spare dem helt ?? MC mand - du må ansætte mig som din assistent eller noget' date=' til en fyrstelig løn, jeg vil også slippe for broen hehe[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2008 Tænkte og Regnede lige lidt på mit eget spørgsmål. @Trine Godt nok sparer man 40 kr. pr. stk af de "dyre" ture, men man er jo nødt til at købe en ekstra af de "billige" ture til 28 kr. for hver "besparelsestur", så den reelle besparelse er desværre kun 12 kr. pr tur og dermed 24 kr. pr tur/retur. Men der er en besparelse! @MC Manden Jeg fik også den samme tanke - hvem siger at man SKAL køre over bare fordi at man har betalt? Skal vi lige tage ekstrem-eksemplet: Man ved at man for at komme til og fra arbejde skal køre over broen 34 gange i næste måned - alle turene vil ske i hverdagene. Den første dag i den nye måned falder på en weekend Alternativ 1: Listige Laban På den første dag i den nye måned tager LL cyklen ned til Lernacken og medbringer sin Brobizz - herefter går han ud til Lastbilbanen og får bizzen til at bippe 16 gange og bommen til at gå op 16 gange. Dermed skulle han gerne have betalt for 16 ture af 99 kr, som han godt nok ikke bruger, men sådan er det. I løbet af resten af måneden kører han de restende 34 ture til 28 kr. pr. styk på hverdagene. Samlet Pris = 99*16 + 34*28 = 2536 kr. Alternativ 2: Søvnige Søren SS kører bare sine 34 ture over broen i hverdagene uden at tænke nærmere over noget. Samlet pris = 16*139 + 18*28 = 2728 kr. Samlet teoretiske max besparelse = 2728-2536 = 192 kr. Altså kan man i det mest ekstreme tilfælde spare 192 kr. ved sådan et mindre "stunt" i weekenden. Det er jo ikke det vilde, så jeg tror godt at jeg med det samme kan sige, at det kommer jeg ikke til at gøre, fordi jeg ikke kender min plan en måned ud i fremtiden - jeg kender den ikke engang for den næste uge og dårligt nok for næste dag. Men jeg synes, at det er decideret latterligt, at introducere et prissysstem, hvor det overhovedet kan lade sig gøre at lave den slags spekulation. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2008 Ja......Men nu er de jo ikke kendte for at være skide skarpe på Lernacken vel.... Men ja....Det er for vildt at noget så vigtigt som en bro, kan ha' en sådan ledelse.... Siger noget om standarden på dem der sidder og vælger hvem det skal være. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 21, 2008 Det var nu ikke derfor jeg skrev' date=' altså fordi jeg ikke selv bruger broen...Men, jeg mener nu ... hvis man sparer de første 16 ture, som jo skulle køres i en weekend (ville det ikke være nemmere at stige ud af bilen og GÅ igennem betalingsanlægget x-antal gange ???) ville det så ikke være bedre at spare dem helt ??[/quote'] Men nu antager du at man helt kan undgå at køre over. Ligemeget hvor meget jeg rejser, så vil jeg ALTID komme til at betale mindst 16 ture. Så broen har sikret sig at lige meget hvor lidt jeg pendler så bliver jeg altid rippet 112%. Et eller andet sted er det jo ikke helt dumt:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Neua 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2008 Det er fandme mange penge siden vi flyttede til sverige i 2007 Siden vi flyttede til Sverige er der sket følgende Pris pr. måned v. 1 person 50 ture 2007: 2930kr. eller (70.320 kr. om året v. 2 pers) 2008: 3078 kr. eller (73.872 kr. om året v. 2 pers) 2009: 3176 kr. eller (76.224 kr. om året v. 2 pers) Dvs. en stigning fra 2007 - 2009 på 5994 kr. om året på en strækning vi SKAL køre og ikke har nogen muligheder for at undgå. Brofradraget rækker slet ikke nogen steder! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2008 og hvis du havde mere historik med ville det endda se endnu værre ud.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2008 Ja...2003 kostede den 2590kr såvidt jeg husker....Så det er næsten 600kr. Eller omkring 20%..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
topperwhopper 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2008 2006 - inflation 2,9% i DK - 1,4% i SE 2006 - lønstigning 3,6% i DK - 2,1% i SE 2006 - broprisstigning 8% 2007 - inflation 1,7% i DK - 2,2% i SE 2007 - lønstigning 4,7% - 4% i SE 2007 - broprisstigning 14% 2008 - forventet inflation 2,5% i DK - 3,8% i SE 2008 - lønstigning 4,7% - 4,5% i SE 2008 - broprisstigning 5% 2009 - forventet inflation 2,6% i Dk - 2,5% i SE 2009 - forventet lønstigning 4,7% - 4,0% i SE 2009 - broprisstigning 3% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2008 For turene 1-16 stiger prisen i SEK med 5,45% fik jeg vist regnet mig frem til :-( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
topperwhopper 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2008 Jeg har været lidt i snak med øresundsbron omkring deres priser på broen. Nu påstår de at gennemsnitsprisen for pendlere kun er steget med 7% fra 2003 til 2008? Kan det virkelig passe??? Der må være nogen af jer garvede pendlere som må have papirene på broen fra 2003? Jeg har sakset indlægget fra Øresundsbrons forum: Hej Thomas Når vi regulerer priserne, så ser vi på udviklingen i gennemsnitsprisen for hvert segment (f.eks. pendlere). Der er så kunder som får lidt større prisstigninger i ét år mens andre kunder får mindre prisstigninger. Det kan ikke være anderledes når vi har cirka 200.000 kunder, hvoraf 11.000 er pendlere. Fra 2003 til 2008 er gennemsnitsprisen for pendlere steget med 7 procent, hvilket er lavere end de inflationstakter du viser fra OECD. I 2006 faldt gennemsnitsprisen med 0,1 procent, i 2007 steg den med 2,1 procent og i 2008 ventes den at stige med cirka 4 procent (årsagen til denne høje vækst er at passagerne på Brokortet er inkluderet). Jeg kan oplyse dig at gennemsnitsprisen i 2008 ligger på 75,60 mod 70,60 i 2003 (DKK inkl. moms.). Med venlig hilsen Gitte T Stoustrup Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2008 Okay, jeg fatter så heller ikke, at vi kun er 11.000 pendlere...??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
topperwhopper 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2008 umiddelbart synes jeg at 11.000 bilpendlere lyder rimeligt, idet der bor 19.000 dansk pendlere i Malmö... Men måske er det sat lidt for lavt allligevel?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2008 Nu kender jeg kun prisen fra 2006 - og den var på DKK 2590 for 50 enkelt ture. Der var en tråd vedr. prisstigningen pr 01/07 her: Ny betalingsform (Øresundsbroens nye prispolitik 2007) Broen regner ikke deres prisstigninger ud fra samme antal ture pr år - derfor kommer de frem til en lavere prisstigning end der egentlig har været. Jeg har været lidt i snak med øresundsbron omkring deres priser på broen. Nu påstår de at gennemsnitsprisen for pendlere kun er steget med 7% fra 2003 til 2008? Kan det virkelig passe??? Der må være nogen af jer garvede pendlere som må have papirene på broen fra 2003? Jeg har sakset indlægget fra Øresundsbrons forum: Hej Thomas Når vi regulerer priserne, så ser vi på udviklingen i gennemsnitsprisen for hvert segment (f.eks. pendlere). Der er så kunder som får lidt større prisstigninger i ét år mens andre kunder får mindre prisstigninger. Det kan ikke være anderledes når vi har cirka 200.000 kunder, hvoraf 11.000 er pendlere. Fra 2003 til 2008 er gennemsnitsprisen for pendlere steget med 7 procent, hvilket er lavere end de inflationstakter du viser fra OECD. I 2006 faldt gennemsnitsprisen med 0,1 procent, i 2007 steg den med 2,1 procent og i 2008 ventes den at stige med cirka 4 procent (årsagen til denne høje vækst er at passagerne på Brokortet er inkluderet). Jeg kan oplyse dig at gennemsnitsprisen i 2008 ligger på 75,60 mod 70,60 i 2003 (DKK inkl. moms.). Med venlig hilsen Gitte T Stoustrup Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2008 Okay' date=' jeg fatter så heller ikke, at vi kun er 11.000 pendlere...??? [/quote']Der er jo en del med tog ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2008 Det er ikke prisen på samme vare i 3 og 8, hun sammenligner, men hvad Øresundsbron fik i kassen pr. passage for kunder, der defineres som pendlere, og man har jo ændret... ja ændret det hele, men dermed også ændret betalingen for folk med relativt få rejser, så man kan ikke rigtig sammenligne sådan, med mindre man da vil manipulere. Det, man egentlig skal sammenligne, er udgiften for en normal arbejdsmåned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2008 Jeg kan i øvrigt godt li' de nye weekend-rabatter... Det indebærer bl.a. at man ikke lader weekend'en starte fredag efter arbejde, for det er først efter midnat til lørdag der er rabat? På Storebælt starter weekend'en fredag klokken 14! .. og syntes stadig et flat-rate produkt ville være at foretrække!! .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2008 .. og syntes stadig et flat-rate produkt ville være at foretrække!! .. Jeps, Flatrate ville da også fremme integrationen at man ikke skal tænke over om en tur over broen kommer til at koste 260 kr fordi det er krydsning nr 51. og 52. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2008 Jeg kan i øvrigt godt li' de nye weekend-rabatter... Det indebærer bl.a. at man ikke lader weekend'en starte fredag efter arbejde, for det er først efter midnat til lørdag der er rabat? Ja for der er da ingen der kan finde på at tage på weekend-ophold eller bytur i det andet land en fredag efter arbejde - nej det gør man da først om lørdagen når man er udsovet!... eller noget... (sarkasme inkluderet) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Neua 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2008 Jeg troede de definerede deres gns. pendler udfra 50 ture pr. måned. dvs. Siden vi flyttede til Sverige er der sket følgende Pris pr. måned v. 1 person 50 ture 2007: 2930kr. eller (70.320 kr. om året v. 2 pers) 2008: 3078 kr. eller (73.872 kr. om året v. 2 pers) 2009: 3176 kr. eller (76.224 kr. om året v. 2 pers) Dvs. en stigning fra 2007 - 2009 på 5994 kr. om året for 2 personer. eller ca en stigning på 3 år på 8,5% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2008 Broen beregner deres gennemsnit ud fra hvor mange arbejdsdage der er pr måned - dette svare til at man over 12 måneder forbruger 36 - 38 ture pr måned. Sammenligner man det beløb der fremkommer med den pris vi betalte for 50 ture i fx 2006 (DKK 2590) vil prisstigningen jo ikke være særlig stor. Gennemsnittet bliver IKKE beregnet ud fra det faktiske forbrug. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites