Jump to content
credde

Priser på Øresundsbroen for 2009

Recommended Posts

Så er de her... ØresundPendleren Årsabonnement 235,00 Enkelttur 1 - 16 - 139 DKK Enkelttur 17 - 50 - 28 DKK Enkelttur 50- - 139 DKK Indtil 10. maj 2009 er der billige weekend ture Enkelttur 1 - 16 - 99 DKK Enkelttur 17 - 50 - 20 DKK Enkelttur 50- - 99 DKK En stigning på 3% for turene. Tilgengæld er abonnementet steget med næsten 7%! http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=6803

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes da det er et fint initiativ med billigere weekend priser - så kan man da forhåbentligt få lidt mere familie og venner over på besøg :th2: Det er lidt synd at det kun gælder frem til 10.maj Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, nu er det blevet endnu sværere at regne sig frem til hvad der skal betales pr måned ét år frem i tiden - hvor mange ved i dag hvor mange ekstra vagter de vil have i weekender og på helligdage. De nye 2009 priser egner sig mindre og mindre til en bruttoløntræk ordning - hvis ellers ens arbejdsgiver vil være med til det - min har fx. ikke ville være med til at administrere ordningen for bron, næsten fra starten af den nye pendler ordning :mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey, Hvordan er det lige at man betaler i svenske kroner ? Sker det automatisk hvis man beder dem om at trække bro bizz på ens svenske konto i stedet for den danske ? På http://www.oresundsbron.com kan jeg kun se priserne i danske kroner! Med valuta forskellen disse dage kan det vel kun betale sig at holde sig til den svenske betaling eller hur !? Mvh. Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for jeres svar. Men rykker den svenske krone op på hvor den plejer at være, altså op på kurs 0,80 Dansk kr. til 1,00 svensk krone så begynder det at gå den anden vej igen! Der begynder man allerede at miste penge i forhold til hvis man betaler via sin Danske konto. Jeg rykker den lige over til min svenske konto og må tjekke kursen løbende. /Caleb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Latterligt Det er så latterligt. Sidste år satte de prisen op med det dobbelte af inflationen med henvisning til at samfundsøkonomien var så godt kørende, at man mente at den godt kunne få en tand mere end inflationen. Selvom der egentlig dengang allerede var de første krisetegn på vej. I år er alle blevet klar over at vi nu befinder os i den største økonomiske krise i en menneskealder og spørgsmålet er ikke om det bliver en recession eller ej - men om det bliver en recession eller depression. Og mens stater, centralbanker osv. verden rundt forsøger at få skubbet gang i økonomien ved forskellige tiltag, vælger man fra en statsejet virksomhed at gøre præcist det modsatte og skubbe yderligere til krisen ved at sætte priserne op!. Simpelthen vanvittigt!. :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De er sgu da utrolige, en prisstigning på 9 Skr pr. tur, 396 Skr pr. md., 4752 Skr pr. år .. ved 22 overfarter pr. md. Pga. hvad den her gang? Faldende trafik? F... de :mad: forbandede monopolister!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

3% stigning til januar 2009, jamen det er jo en festdag så :rolleyes: Efter som at priserne steg med 14% i januar 2007, og med yderligere 5% januar 2008, så er dette jo nærmest "en gave" eller kald det endda måske "et selvmål" fra broen til pendlerne... Tillykke til os alle! a1437.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dybt latterlig prisstigning Dybt latterligt at prisen nu stiger 3% hvor inflationen sandsynligvis kommer til at ligge på omkring 0-1%. Igen igen stiger prisen mere en reallønnen, dvs. løn minus inflation. Altså skal vi igen til at punge mere ud alene for at køre over broen. Flytter sgu snart til DK igen. Jeg gider ikke at blive ved med at lægge 1000,- oven i huslejen bare for at køre over den bro.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ahh er det ikke meget normalt man stiger 3.5-4% i løn, foruden personlig forhandlet løn ? - er de i finansbranchen i hvert fald, hvor jeg arbejder. Men de burde jo faktisk bare holde prisen ? eller lave nogle bedre tilbud til os pendlere, siden det er os der betaler broen - så kan de rovjagte turisterne istedet for :fight: Ideen omkring billigere weekend rejser er nu meget god syns jeg - men den skulle da være permanent istedet for kun til 10. maj 09 Så kunne man snakke om pendlerne også fik et godt tilbud - vi skal jo over broen uanset hvad, den ene eller anden vej, for de fleste, hvis der skal famillie og venne besøg på programmet. Gad vide hvad der ville ske, hvis der på et tidspunkt kom en færgerute ved siden af broen - der kunne gøre det billigere. Var folk så interesseret i den længere rejsetid, mod at skulle betale betydelig mindre :-) Tror jeg gav 68 kr. for turen mellem helsingborg og helsingør, da jeg boede der oppe - 20 min. Modsat 135 kr pt. for 7-10 mins kørsel over broen. Men nu er sundet self. også bredere nede hos os, end oppe nord på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle Ville det ikke snart være en ide at blokere broen bare en halv time, det eneste der kan ske er vel at vi får en bøde. Det er desværre nok den eneste måde vi får politikerne til at høre vores råb. Det skal klart anmeldes de rigtige steder samt sendes til medier. Under alle omstændigheder viker det åbenbart med civil ulydighed, Ungdomshuset!! Kom med en tilbage melding, jeg er sku klar, op pisse træt af øresundsbroen, det er den største forhindring for hele regionen. Jeg havde ellers håbet når monopol direktør J. Vestergaard kom lidt væk fra broen at det ville hjælpe os alle. Hvis ikke der kommer til at ske en radikal ændring af prisen, er jeg den der takker af fra sverige inden min datter begynder i skole, næste år. VH Peter pisse hammerende muggen over Øresundsmonopolet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Alle Ville det ikke snart være en ide at blokere broen bare en halv time, det eneste der kan ske er vel at vi får en bøde. Det er desværre nok den eneste måde vi får politikerne til at høre vores råb. Det skal klart anmeldes de rigtige steder samt sendes til medier. Under alle omstændigheder viker det åbenbart med civil ulydighed, Ungdomshuset!! Kom med en tilbage melding, jeg er sku klar, op pisse træt af øresundsbroen, det er den største forhindring for hele regionen. Jeg havde ellers håbet når monopol direktør J. Vestergaard kom lidt væk fra broen at det ville hjælpe os alle. Hvis ikke der kommer til at ske en radikal ændring af prisen, er jeg den der takker af fra sverige inden min datter begynder i skole, næste år. VH Peter pisse hammerende muggen over Øresundsmonopolet.
Det ku sku være en god idé :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Er jeg den eneste der sidder og optimerer på at fyre weekendbesøg af først på måneden, så man får nedbragt så mange af de dyre ture til 99?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Takker for jeres svar. Men rykker den svenske krone op på hvor den plejer at være, altså op på kurs 0,80 Dansk kr. til 1,00 svensk krone så begynder det at gå den anden vej igen! Der begynder man allerede at miste penge i forhold til hvis man betaler via sin Danske konto. Jeg rykker den lige over til min svenske konto og må tjekke kursen løbende. /Caleb.
så bytter du bare kort igen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er jeg den eneste der sidder og optimerer på at fyre weekendbesøg af først på måneden' date=' så man får nedbragt så mange af de dyre ture til 99?[/quote'] Jeg er træt idag - så det havde jeg ikke!. Men nu hvor du nævner det.... Så er det jo faktisk en glimrende idé - hvis man altså selv kan flytte rundt på den slags. Bør man regne på om det ligefrem kan betale sig at køre over et par eksta gange i den første weekend selvom man ikke har behov for det? . Hvis man nu fx aldrig kørte over i weekenden og havde en del hjemmearbejdsdage?.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites