Jump to content
dkrunaway

Flytte tilbage til Danmark

Recommended Posts

Hej, Skal man meddele det nogle steder i Sverige at man flytter tilbage, eller er det nok at melde flytning til det danske folkeregister?
Det er korrekt, at du skal melde din flytning til Folkeregistret i DK. Det internordiske flyttebevis er dødt og begravet for længst, MEN du skal meddele Skatteverket din flytning. Hvis du ikke gør det, kan du være sikker på at modtage en "Påminnelse - Anmälan om flyttning til utlandet" med henvisninger til div. paragraffer om at flytning til udlandet skal meddeles SKV senest en uge før flytning:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er korrekt' date=' at du skal melde din flytning til Folkeregistret i DK. Det internordiske flyttebevis er dødt og begravet for længst, MEN du skal meddele Skatteverket din flytning. Hvis du ikke gør det, kan du være sikker på at modtage en "Påminnelse - Anmälan om flyttning til utlandet" med henvisninger til div. paragraffer om at flytning til udlandet [i']skal meddeles SKV senest en uge før flytning:rolleyes:
Ja, den fik jeg også - og så var der engeligt ikke mere i det :-) Husk også at fortælle dit el,telefon,internet osv. at du flytter til ny adresse i DK - så de kan sende evt. penge retur - eller efter regning :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får ikke procenter - men www.adressandring.nu er en fin service, som koster lidt skillinger. Dog er det vist lidt mere kompliceret at få eftersendt sin post til udlandet. Ovenstående informerer SV om din flytning, og eftersender din post i et valgt interval. Du skal så bare ned på dit nye kommunekontor, og sige "jeg er flyttet ind hér...registrér mig, tak".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja der kan det vist bedre betale sig at lave en aftale med dem som overtager hus/bostad' date=' da det ellers koster kassen [url']http://www.adressandring.se/?page=63
800:- sek for en periode (seks måneder) synes jeg ikke er galt. Det ville jo også løbe op i porto (og tid), hvis ny ejer skulle eftersende din post hver uge. Men det er smag og behag, og alt efter temperament. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg får ikke procenter - men www.adressandring.nu er en fin service' date= som koster lidt skillinger. Dog er det vist lidt mere kompliceret at få eftersendt sin post til udlandet. Ovenstående informerer SV om din flytning, og eftersender din post i et valgt interval. Du skal så bare ned på dit nye kommunekontor, og sige "jeg er flyttet ind hér...registrér mig, tak".:rolleye:http://www.skatteverket.se/download/18.3dfca4f410f4fc63c86800010619/76655.pdf
Adressandring.nu er desværre ikke nok for Skatteverket. Der skal udfyldes en blanket. "Sjovt" nok minder alle de spørgsmål om det gamle internordiske flyttebevis. Hvem sagde bureaukrati?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skatteverket finder selv ud af du er flyttet vha det danske folkeregister. Som Lotte skriver kommer der en påmindelse om at udfylde en blanket efter noget tid i DK. Den er dog noget selvmodsigende og kan med stor fordel ignoreres. Efter yderligere nogen tid kommer der et endnu brev fra Skatteverket der siger at du per en given dato er fraflyttet Sverige - end of story.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, den fik jeg også - og så var der engeligt ikke mere i det :-) Husk også at fortælle dit el,telefon,internet osv. at du flytter til ny adresse i DK - så de kan sende evt. penge retur - eller efter regning :-)
Lige apropos den der med at oplyse sit internet-selskab osv. om at man fraflytter landet: Er det mig der er helt galt på den, eller forholder det sig ikke sådan, at såfremt man fraflytter et land (Sverige) og opsiger f.eks. sit net-abonnement, så gælder selskabets regel om 3 måneders opsigelse IKKE...? Det er jo ikke sådan at jeg kan tage varen med mig, og derfor kan de vel heller ikke forlange penge efter fraflytningen?? Da vi i sin tid flyttede TIL Sverige ophørte diverse betalinger til diverse (netselskab, licens osv.) fra den dato vi fraflyttede DK - fordi man jo netop ikke kan tage varen med sig! - Og ligeså med radiotjänst, elselskab osv. i Sverige da vi flyttede tilbage til DK. Nu hvor vi er tilbage i DK igen, mener svensk telia så at vi skal betale for internet EFTER vi er flyttet... Kan det have sin rigtighed, eller prøver de bare at score lidt knaster?! - Nogen der ved noget om det??!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites