dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2009 Så er marts måned med. Yes, den er også med her. [ATTACH]2864[/ATTACH] Somebody at E.ON loves me. Tallet var også 84, da jeg tjekkede for en uge siden. Vores installation fjernaflæses. Fatter ikke hvad der går galt. Tallet for februar var ligeledes forkert meget længe og blev lige pludseligt opjusteret medio/ultimo marts (så jeg skulle helt sikkert ikke have skruet ekstra op for varmen, da jeg i første omgang så det lave februar-tal :)) . Håber sgu man kan stole på, at E.ON ikke tager røven på sine kunder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2009 Hehe - ja og ellers kommer brændeovnspolisen! :D Gad nok vide hvad sanktionsmulighederne egentlig er, hvis man fyrer mere end det. Men du har ret - at basere opvarmningen på at kunne fyre hver dag - er nok ikke hensigtsmæssig hvis man bor i Malmö stad. Her blev dog nok fyret en smule udover ovenstående grænser da det var koldest i vinters. Så fyrer man til gengæld ikke hele sommeren - hvor folk netop er udenfor og kan blive generet af røgen - så mon ikke det jævner sig... Vi ville have installeret en brændeovn sidste forår, men droppede det, da vi så reglerne. Vi checkede dog med kommunen først, om det nu var rigtigt. Det var det ganske vidst, og de havde faktisk modtaget klager på netop vores vej... Men ved ikke hvad sanktionsmulighederne er, men kunne forestille mig, at det er bøder... Men fatter ikke at man kan genere nogen ved at fyre om vinteren. Folk hverken griller/tager sol/ordner have/tørrer tøj ude, eller andet, hvor de kan blive generet af røgen... Satme en latterlig regel :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 5, 2009 Så har jeg et helt årsforbrug - fra 2. maj 2008 til 3. maj 2009 blev her brugt i alt 15.465 kWh. Så kan man godt nok undre sig lidt over at "Beräknad årsförbrukning" hvis jeg logger på hos EON er 16.841 kWh. Men de anvender nok en speciel beregnings model :p Med dagens priser er det omkring 21.000 sek årligt - eller 14.800 dkk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2009 Der begynder at danne sig et billede, efter jeg slukkede for cirkualtionspumpen (de vejret blev bedre/varmere). Jeg tre-dobler mit kWh-forbrug, når el-til-vand-pannan slåes på, og cirkulationspumpen begynder at flytte vand rundt i varmesystemet. Tror nok lige jeg skal have kigget nærmere på en mere effektiv løsning :D Som det kører nu, så har jeg et tomgangsforbrug på ca. 30 kWh/døgn - og det er med luft/luft-pumpen kørende fortsat i kælderen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2009 Der begynder at danne sig et billede' date=' efter jeg slukkede for cirkualtionspumpen (de vejret blev bedre/varmere). Jeg [b']tre-dobler mit kWh-forbrug, når el-til-vand-pannan slåes på, og cirkulationspumpen begynder at flytte vand rundt i varmesystemet. Tror nok lige jeg skal have kigget nærmere på en mere effektiv løsning :D Som det kører nu, så har jeg et tomgangsforbrug på ca. 30 kWh/døgn - og det er med luft/luft-pumpen kørende fortsat i kælderen Nogen speciel grund til at du har den kørende? Vores tomgangsforbrug ligger på mellem 15 og 18kwh i døgnet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2009 Nogen speciel grund til at du har den kørende?Ja - det er en kælder inkl. vaskerum. Jeg sover godt om natten, når fugtighedsprocenten er nogenlunde stabil dernede. Og den bruger slet ikke så meget strøm som man kunne frygte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2009 Man skal da bare have en grundfos alpha2 cirkulationspumpe. Snakkede med gutterne fra grundfos på et virksomhedsbesøg i farum og de var meget stolte af at den bruger helt ned til 5 W. http://www.elonlinesalg.dk/cirkulationspumpe-varmepumpe/danfos-alpha2-25-40-180-1x230v.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2009 Man skal da bare have en grundfos alpha2 cirkulationspumpe. Snakkede med gutterne fra grundfos på et virksomhedsbesøg i farum og de var meget stolte af at den bruger helt ned til 5 W. http://www.elonlinesalg.dk/cirkulationspumpe-varmepumpe/danfos-alpha2-25-40-180-1x230v.htmDet er ikke så meget selve pumpen der bruger strøm, men derimod min el-panna. Den bruger til gengæld også rigeligt, når der skal varme på radiatorerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2009 Det er ikke så meget selve pumpen der bruger strøm' date=' men derimod min el-panna. Den bruger til gengæld også rigeligt, når der skal varme på radiatorerne.[/quote'] Ja nemlig - det hjælper ikke stort at pumpen er ultra-lav-energi når der skal fyres xxx kWh af for at holde vandtemperaturen oppe. Én af de fiffig-smarte ting der er i en nyere panna er at den er i stand til at justere radiatorvandets temeperatur - det giver ikke meget mening at cirkulere 60 grader varmt vand hvis 40 grader varmt vand er tilstrækkeligt. Der sidder så temperaturmåler udenfor samt på radiatorvandet ud og ind fra pannen - og med det rette software holder den så vandets temperatur så lav som mulig med mindst muligt varmetab til følge. Og ja - sluk for alt i verden for den når der ikke er brug for den - det betyder rigtig meget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2009 Her er vores forbrug til og med april... Der er stor forskel på de kolde måneder og de lidt mere forårs-/sommeragtige måneder Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2009 1.043 kWh i april, 783 kWh i maj og 605 kWh i juni. Og så kommer årsafslutningen fra Kraft&Kultur som jeg har haft de seneste 12 mdr via KundKraft. Ganske fint, jeg syntes bare beløbet var lige vel højt og kigger på bagsiden. Den er baseret på et beregnet forbrug, ikke aflæst - og det beregnede forbrug for 20090601 til 20090630 er intet mindre end 1.394 kWh. Det er da meget flot, gad vide hvilken model de anvender til det?!? Nu har jeg så sendt dem et klip fra EON's forbrugsside og spurgt om de ikke kunne tænke sig at sende en kreditnota på de 789 kWh FØR jeg slutafregner noget som helst. Det er nu da egentlig lidt groft og jeg gider bare ikke bøvle med en eller anden PostGirot tilbagebetaling.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 Og så kommer årsafslutningen fra Kraft&Kultur som jeg har haft de seneste 12 mdr via KundKraft. Ganske fint, jeg syntes bare beløbet var lige vel højt og kigger på bagsiden. Den er baseret på et beregnet forbrug, ikke aflæst - og det beregnede forbrug for 20090601 til 20090630 er intet mindre end 1.394 kWh. Det er da meget flot, gad vide hvilken model de anvender til det?!? Nu har jeg så sendt dem et klip fra EON's forbrugsside og spurgt om de ikke kunne tænke sig at sende en kreditnota på de 789 kWh FØR jeg slutafregner noget som helst. Det er nu da egentlig lidt groft og jeg gider bare ikke bøvle med en eller anden PostGirot tilbagebetaling.... Det var da egentligt underligt. Har også haft Kraft&Kultur i lejligheden, og hos mig kunne de godt finde ud af at aflæse måleren hver måned. Men du har måske ikke fået installeret én af de nye målere, der aflæses elektronisk af Eon? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2009 Det var da egentligt underligt. Har også haft Kraft&Kultur i lejligheden' date=' og hos mig kunne de godt finde ud af at aflæse måleren hver måned. Men du har måske ikke fået installeret én af de nye målere, der aflæses elektronisk af Eon?[/quote'] Ja det er ret underligt - også fordi jeg har sådan en af de nye målere. Og det har også fungere fint hver måned - der er jeg blevet afregnet præcist hvad der var brugt. Forskellen er at aftalen med dem udløb med udgangen af juni og jeg er skiftet til ny el leverandør, så den kan være at der er "noget" der. Jeg fik så en mail retur fra deres kundeservice her til morgen 8.35 om at de retter og fremsender kreditnota. Så skulle der være styr på det! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2009 Nu gjorde de det igen - opkrævede 1.309 kWh for August hvor jeg reelt har brugt 319 kWh.... Gad vide om der er problemer med aflæsninger fra EON eller hvad pokker det går ud på... Juli - 383 kWh - Aug 319 kWh - Sep 650 kWh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2009 Tja det har de så åbenbart - "Hej Lars Vi har tyvärr haft problem att få in era mätarställningar i vårt faktureringssystem. Jag har nu makulerat er senaste faktura och lagt in den förbrukning ni meddelat oss. Er nya faktura bär vara er tillhanda i slutet på veckan." Men gad nu nok vide hvordan man "beregner" et august forbrug på 1.309 kWh når jeg er sat til et årsforbrug på 15.000 kWh. Oh well... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2009 Nu gjorde de det igen - opkrævede 1.309 kWh for August hvor jeg reelt har brugt 319 kWhDu har overvejet et andet (og billigere) selskab end Eon, ik? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2009 Du har overvejet et andet (og billigere) selskab end Eon' date=' ik?[/quote'] Lars har Kraft&Kultur, men Eon slipper man jo ikke umiddelbart fra Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2009 Netop - jeg har Kraft & Kultur via Kundkraft som el leverandør og EON som (tvungen) netleverandør. Regningen fra EON for transmission+abonnement er korrekt nok, men det er åbenbart et eller andet i interfacet mellem EON og K&K som ikke fungerer. Det ser ud til at det er gået galt efter aftalen blev års-fornyet - de forrige 12 mdr hvor jeg har haft dem har det fungeret uden problemer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2010 Så er året gået - December toppede godt op på årstotalen, men det har nu også været relativt koldt.... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
carbon-customs 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2010 hehe glæder mig også tiol at få nogle stats, på vores hus, men umiddelbart bruger vi for 1500-2000DKK ved 1,26DKK per kwh. vi har 3m² gulvvarme i badeværelse og 40m² gulvvarme som er drevet af en 3kwh varmtvandbeholder. som også opvarme de 30m2 vi har ovenpå. vi holder ca. 18-20grader. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2010 vi holder ca. 18-20grader.*brrr* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2010 Så er året gået - December toppede godt op på årstotalen' date=' men det har nu også været relativt koldt.... :)[/quote'] Hvor har du den oversigt fra? Vi har også K&K men jeg syntes ikke lige jeg kan finde en oversigt over vores forbrug, sat så smart op... Jasper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2010 Hvor har du den oversigt fra? Vi har også K&K men jeg syntes ikke lige jeg kan finde en oversigt over vores forbrug, sat så smart op... JasperDet er i eOn's net kunderne har adgang til denne oversigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2010 Hvor har du den oversigt fra? Vi har også K&K men jeg syntes ikke lige jeg kan finde en oversigt over vores forbrug' date=' sat så smart op...[/quote'] I har også EON som elnet leverandør, ikk? Så er det ind på www.eon.se og så log på "Mina sidor" - kundenr og kode står på en faktura fra dem. p.s..... fik I nogensinde det der mac-musik-streaming-noget til at spille? p.p.s..... 18°C-20°C i stuen? *brrrrr* Jeg tilstræber helst cirka 22°C og så kan man altid toppe op med lidt brændeovn ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2010 I har også EON som elnet leverandør' date=' ikk? Så er det ind på [url']www.eon.se og så log på "Mina sidor" - kundenr og kode står på en faktura fra dem. p.s..... fik I nogensinde det der mac-musik-streaming-noget til at spille? p.p.s..... 18°C-20°C i stuen? *brrrrr* Jeg tilstræber helst cirka 22°C og så kan man altid toppe op med lidt brændeovn ;) Var lige på EON og finde vores stats, tak for hint'et Lars :th2: , kan se at vores hus er noget mere utæt end dit og ang mac-music-streaming er svaret både ja og nej... nok mest nej desværre. Det virker lige pt, men kun fordi vi har lagt al musikken tilbage på macbook'en og ikke på det eksterne drive, der sad til airport extreme'en. Og nu har Apple support syltet mig efter de havde lovet mig en ny Extreme, så jeg har ikke hørt fra dem i en måned. Snyd, du Sorry for the OT indslag... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites