Jump to content
Gio

El-forbrug i hus/villa

Recommended Posts

Var lige på EON og finde vores stats' date=' tak for hint'et Lars :th2: , kan se at vores hus er noget mere utæt end dit :sick:[/quote'] Ah.. Hehe.. Ja måske - eller også er det den luft->vand varmepumpe som en del af strømmen går til at drive, der gør forskellen. Den er dog ikke synderlig effektiv i frostvejr, er min oplevelse - og så slår automatikken en god gammeldags varmepatron til - og dén kan suge kWh'er :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Credde> Not bad.... Hvad er det af opvarmning du driver med strømmen? Gør heller ikke noget særligt for at spare på strømmen, holder cirka 22 grader indendørs. Det slår så lidt når det er koldt - nok mest fordi luft/vand varmepumpen der sidder på mit IVT fyr ikke rigtig kan levere hvad der skal til når det er mere end 2-3 graders frost - og er det mere end 7 graders frost stopper varmepumpen helt. Overvejer lidt man kunne lave noget boring og hente varme op fra, men det kommer nu dog alligevel til at tage en DEL år at hente pengene ved at lave det om. Dannemare> Det er nu da forholdsmæssigt ikke nogen specielt stor stigning i betragtning af at vi lige har haft den koldeste januar i over 20 år!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Credde> Not bad.... Hvad er det af opvarmning du driver med strømmen?
Der er gulvarme i hele underetagen drevet af opvarmningen (varmepumpen), og på første sal er der olieradiatorer. Huset er 1½ plan fra sommeren 2007 på 138 kvm.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min februar blev også bedre uden dog at have gjort noget nævneværdigt ekstra ordinært i forhold til januar. Der er nu 2 personer i husholdningen (var der også i januar)
Credde, hvordan får du det billede med???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan får du billedet med?
På min MacBook i Snow Leopard... CMD-SHIFT-4 så ændrer den musenpilen til et lille "sigtekorn" hvor man kan markere et område på skærmen med musen. Det markerede område gemmes så som PNG fil på skrivebordet. Der er også andre tast kombinationer - se her: http://guides.macrumors.com/Taking_Screenshots_in_Mac_OS_X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
På min MacBook i Snow Leopard... CMD-SHIFT-4 så ændrer den musenpilen til et lille "sigtekorn" hvor man kan markere et område på skærmen med musen. Det markerede område gemmes så som PNG fil på skrivebordet. Der er også andre tast kombinationer - se her: http://guides.macrumors.com/Taking_Screenshots_in_Mac_OS_X
Nu har jeg dog ikke en mac, og har prøvet mig frem, kan dog ikke få billedet større:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dog ikke højere' date=' men ja, bestemt værre end sidste år. Vores januar hedder i år 3579 mod "kun" 2925 sidste år. :cry:[/quote'] Jeg har slet ikke turde følge prisudviklingen på el siden denne dag - indtil i dag! :) Til min glædelige overraskelse røg kW-prisen heldigvis hurtigt på retur igen, kan jeg se (som følge at mindre efterspørgsel grundet "varmere" udetemp. antager jeg). Please, lad os få en mild vinter næste år.... :) Anyhow, her er en graf fra eon: eon-prisudvikling.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har slet ikke turde følge prisudviklingen på el siden denne dag - indtil i dag! :) Til min glædelige overraskelse røg kW-prisen heldigvis hurtigt på retur igen, kan jeg se (som følge at mindre efterspørgsel grundet "varmere" udetemp. antager jeg). Please, lad os få en mild vinter næste år.... :)
Ja vi håber alle på en mild vinter, men mon ikke pludselig, at der skal være renovering på alle atomkraftværker samtidigt eller andre mærkelige ting. DI forudsiger allerede en høj el-pris næste vinter: http://di.se/Artiklar/2010/7/3/210205/Prishojningar-pa-el-hotar-i-host/ (sjovt at læse kommentarerne)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det afhænger af hvilken aftale du laver med elselskabet. Ligesom i Danmark kan du vælge at købe el af en anden leverandør en det selskab der ejer kablerne hvor du bor. Du skal finde ud af hvilket elselskab der leverer strømmen til den bolig I kigger på og check så deres webside for nærmere informationer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites