Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2009 Når det er varmt nok udenfor til du kan slukke for varmen (læs: cirkulationspumpen - ikke bare radiatorerne) gør det en verden til forskel. Da vi boede i Billinge (hvor vi havde en gammel elpanna, der også producerede varmt vand) var vores døgnforbrug omkring 15-20 kWh med cirkulationspumpen slukket.Jeps - så snart det er varmt nok, så går nedlukningsproceduren også igang ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2009 Hmmm.. EON reklamerer med en ny service "full koll" hvor man kan følge sit elforbrug realtime. Men denne mulighed for at lettere kunne "optimere" sit elforbrug kræver at så man også køber strømmen af dem. "Tack för att du är intresserad av att prova E.ONs nya koncept för att få full koll på elförbrukningen i ditt hushåll. Nyckel till detta är att få förbrukningsstatistik genom E.ONs internetjänst Energidialog Men för att kunna använda denna internettjänst behöver du först teckna ett elavtal med E.ON. Vi ser att idag har du avtal med annan elleverantör. Självklart är du välkommen som kund hos osspå E.ON." Fjollet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2009 Af ren nysgerrighed, hvordan ligger så jeres strømforbrug til opvarmning i forhold til det, der blev oplyst under driftskostnader hos ejendomsmægleren. Det er klart, at hvis man er 4 personer, men driftskostnaderne er oplyst for 2 personer vil der være en forskel, ligesom aldersklassen på de tidligere beboere kan have indflydelse. Jeg vil gætte på, at vores forbrug er højere om sommeren (fordi det hos os bugner med alverdens IP-baseret udstyr (tændt 24/7) og andet strømkrævende), mens det om vinteren helt sikkert er lavere (forrige ejere var pensionister, som formentligt havde over 25 grader i hele huset om vinteren). Totalt set kommer vi uden tvivl til at ligge under det oplyste, primært fordi vi nøjes med 20 grader i hele huset. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2009 fjernvarme jeg har ikke en skid styr på alt det der el panna og hvad det ellers hedder. men det hus vi har kig på er der lige sat fjernvarme i. og det beregnede brug om året har e on sat til ca 18000 kr året (hedder det ikke det?) er det meget eller lidt, og er det billigt osv. (i forhold til hvad i andre har) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2009 men det hus vi har kig på er der lige sat fjernvarme i. og det beregnede brug om året har e on sat til ca 18000 kr året (hedder det ikke det?) er det meget eller lidt, og er det billigt osv. (i forhold til hvad i andre har)Hvad forventer du af svar?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2009 Hvad forventer du af svar?? meget simpelt spørgsmål.... syntes jeg selv.. er det meget eller lidt? er det det gemmensnitlige? hvad er det? jeg har som sagt aldrig eget hus og aner sku ikke hvad man giver da vi har vand og varme under husleje pris.. så aner sku ikke hvad man skal af med om året/md. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2009 meget simpelt spørgsmål.... syntes jeg selv.. er det meget eller lidt? er det det gemmensnitlige? hvad er det? jeg har som sagt aldrig eget hus og aner sku ikke hvad man giver da vi har vand og varme under husleje pris.. så aner sku ikke hvad man skal af med om året/md. Det kommer virkelig rigtig meget an på hvor stor huset er, hvor gammelt det er, hvor velisoleret det er, hvor varmt de ejere der har haft huset syntes der skal være, osv, osv. 18.000 sek om året i opvarmning og varmt vand syntes jeg ikke umiddelbart forekommer skræmmende højt for en villa. Men hvis nu det er en lille knaldhytte på 90 kvm så er det nok i overkanten, er det derimod en sag på 300 kvm så er det derimod ret billigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Januar tal Så er januar med - det har vist været lidt koldt... Februar fortsætter nogenlunde i samme stil - ca 80-90 kwh i døgnet. Dog skal det siges at vi i december fik sat gang i vores gulvvarmessytem i kælderen. Nu varmer vi ca 40 kvm gulv op også, så en del af stigningen skyldes dette. Spørgsmålet er også hvornår man skal til at låse prisen fast igen... den er 1 sek pr kwh incl alt nu :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Når det er varmt nok udenfor til du kan slukke for varmen (læs: cirkulationspumpen - ikke bare radiatorerne) gør det en verden til forskel. Da vi boede i Billinge (hvor vi havde en gammel elpanna, der også producerede varmt vand) var vores døgnforbrug omkring 15-20 kWh med cirkulationspumpen slukket. Super råd faktisk! Hvad vil du definere som varmt nok dog? Jeg har lige skruet ned for vores pumpe, den har 3 skridt og vi har 3 planer.. men jeg er super irriteret over vores gas pris.. på trods af vores forbrug ligger ca. ens på året i forhold til sidste år så betaler vi meget mere i år.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Hej Gio Vi bor i et helt nyt hus ved Ystad på ca 140 m2 og bruger omkring 10,000 Kw om året. Og vi har alt på el Vi supp. med vores brændeovn og der bruger vi for ca 1700, om året Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Super råd faktisk! Hvad vil du definere som varmt nok dog? Yes - det er simpelt, let og effektivt. Varmt nok - tjaeh - når du ikke har brug for at have varme på... Sådan engang i april eller maj nok... Hvis pumpen sidder lige til er det jo nemt at tænde for den igen hvis temperaturen falder efter en lun forårs periode. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 16, 2009 Yes - det er simpelt' date=' let og effektivt. Varmt nok - tjaeh - når du ikke har brug for at have varme på... Sådan engang i april eller maj nok... Hvis pumpen sidder lige til er det jo nemt at tænde for den igen hvis temperaturen falder efter en lun forårs periode.[/quote'] Jeps det gør vores nemlig.. lige nu har jeg dog sat den på laveste niveau, der er 3 steps man kan sætte vores cirkulationspumpe på og lige ovenover sidder afbryderen, så jeg tror jeg vil slukke den når det bliver lidt varmere.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Så var februar også klar Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 I øvrigt er prisudviklingen på el også ret god for tiden! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 nu ryger jeg lidt off topic men håber det går. Jeg har fra 1/1 fået en ny rørlig aftale gennem kundkraft. Hvis nu jeg vil binde elprisen i stedet for at køre rørlig, er jeg så bundet i det år aftalen løber? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 nu ryger jeg lidt off topic men håber det går. Jeg har fra 1/1 fået en ny rørlig aftale gennem kundkraft. Hvis nu jeg vil binde elprisen i stedet for at køre rørlig' date=' er jeg så bundet i det år aftalen løber?[/quote'] Det afhænger helt af den aftale du har om du kan binde prisen nu eller om du "hænger på" rörlig pris i den periode du har tegnet aftale for. Jeg mener bestemt at hos Kundkraft kan du ikke umiddelbart skifte aftale undervejs, men må vente til den aftale du har udløber. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 Jeg vil også mene, at du hænger på aftalen et år, men det er da muligt, at du kan få lov til at ændre vilkårene hos leverandøren. Rørlig plejer ellers at være billigst i det lange løb... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2009 jeg tror desværre også jeg hænger på den. Jeg bliver jo bare mere og mere interesseret i at binde efterhånden som priserne bare falder og falder. Men det må venter til næste år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2009 Februar Jeg forstår overhovedet ikke det markant lavere forbrug i februar, idet jeg netop knaldede op for varmen primo feb. (fra 20 til 21 grader) for at se, hvilken betydning, det ville have for forbruget - og jeg synes da egentligt nok, at der samtidig var et par meget kolde uger i starten af feb. [ATTACH]2770[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2009 Jeg forstår overhovedet ikke det markant lavere forbrug i februar, idet jeg netop knaldede op for varmen primo feb. (fra 20 til 21 grader) for at se, hvilken betydning, det ville have for forbruget - og jeg synes da egentligt nok, at der samtidig var et par meget kolde uger i starten af feb. [ATTACH]2770[/ATTACH]Det siger vel lidt om hvor meget man kan "regne" med tallene... Underligt, ikke desto mindre. Skru du bare yderligere op - så ender du med at tjene penge på at fyre for gråspurvene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2009 Det siger vel lidt om hvor meget man kan "regne" med tallene... Underligt, ikke desto mindre. Skru du bare yderligere op - så ender du med at tjene penge på at fyre for gråspurvene. Ja, med kun 17000 kWh årligt burde der være råd til det (vi havde budgetteret med 20-25000). :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2009 ja så har jeg lige været inde på vores side på øresundskraft og se vores egentlige forbrug for de sidste år: Vores hus er 240m2 i 2 plan 2008 ---12584,79kwh. Vi havde regnet med omkring 20000kwh, da de tidligere ejere som var ret gamle og ikke brugte meget strøm. Brugte omkring 16000. Sagde de? Hvilket jo er en del lavere end det vi havde regnet med, og det er jo kun positivt Og det skal da lige siges at vi absolut ikke på nogen måde sparer på strømmen herhjemme! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2009 ja så har jeg lige været inde på vores side på øresundskraft og se vores egentlige forbrug for de sidste år: 2008 ---12584,79kwh. Hvilket jo er en del lavere end det vi havde regnet med, og det er jo kun positivt Og det skal da lige siges at vi absolut ikke på nogen måde sparer på strømmen herhjemme!Du bør nok lige liste jeres "opsætning", for at ovenstående skal give mening :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2009 Januar måned: 2815 kWh Februar måned: 3234 kWh ..at betale 7800,- SEK for to måneder, inkl. alle afgifter. *Hmm* - jeg er kun mig selv, og bruger altså ikke meget strøm! Og ej heller bor jeg i et hus med gennemtræk...og er heller ikke typen der skal have 25 grader over det hele. Jeg var klar over at en el-panna var dyr - men ikke SÅ dyr. Eller er jeg bare ikke informeret rigtigt fra starten? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2009 Tror vi lander ca. på samme tal, men vi er også 3 og har 240 kvm - heraf ca. 40 med gulvarme. Vi har ca. 20-21 grader... Vi har luft til vand pumpe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites