Jump to content
aluxus

Svenske Kenneler (Mops)

Recommended Posts

Hej Folkens. :p Jeg har læst en masse tråde om indførsel af hund fra DK til SE. Og har styr på reglerne, og det virker meget kringlet. En anden vinkel.. Hvorfor ikke finde sin hund i Sverige,( det er vel lige før at der samtidig er penge at spare+), og reglerne må selvsagt være lettere, da vi jo lukker alt ind i DK undtagen flygtninge :D ??? Jeg leder efter en Mops... Kender i kenneler i kan anbefale??? Og hvad er påkrævet for at få hunden med til Danmark hvis det skulle være nødvendigt. På forhånd tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mops: Her kan jeg anbefale www.zican.com og http://www.albicans.nu/ Det er samme regler som hvis hunden var født i Danmark. Rabies, 4 ugers ventetid, rabies, 4 månders ventetid, blodprøve + svar og afsted det går. Pas nu på med den race - den er så populær at den er et slaraffenland for dårlige opdrættere
Hej Kira. Tak for hurtig info. :o Hvis man ikke tager hvalpen til Dk før efter at den er vaccineret, så må det vel næsten være lettere den vej rundt? Jeg er helt med på at det er en populær race, og er meget skeptisk over for kennelerne, derfor spørger jeg også herinde. 1000 tak for de to links. har selv fundet nogle, men er lidt i tvivl da jeg ikke har en jordisk chance for at vide noget om dem. Er der ellers andre søge sider end blocket.se der svarer til DBA og lignende.??Tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg var dig ville jeg søge Mops kennel´er via den Svenske Kennel Klub frem for at finde hvalpe via blocket.se. Jeg sider på en Mac og deres hjemmeside arbejder ikke lige så godt sammen med en Mac desværre. Men kig under Avelsdata i venstre side, mon ikke det er ligesom i DKK, at man kan finde parringer der. http://www.skk.se/ Du kan også prøve at tage kontakt til special klubben under SKK, Svenska Dvärghundsklubben. http://www.sdhk.net/ Også så er der lige raceklubben under SDHK, Mops Orden. http://www.mopsorden.se/, her er der links til både kennel' er og liste med kennel´er der har hvalpe nu. Jeg tror det skulle være nok til at komme igang med, helt og lykke:th2:

Jeg er helt med på at det er en populær race, og er meget skeptisk over for kennelerne, derfor spørger jeg også herinde. 1000 tak for de to links. har selv fundet nogle, men er lidt i tvivl da jeg ikke har en jordisk chance for at vide noget om dem. Er der ellers andre søge sider end blocket.se der svarer til DBA og lignende.??Tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Kira. Tak for hurtig info. :o Hvis man ikke tager hvalpen til Dk før efter at den er vaccineret, så må det vel næsten være lettere den vej rundt? Jeg er helt med på at det er en populær race, og er meget skeptisk over for kennelerne, derfor spørger jeg også herinde. 1000 tak for de to links. har selv fundet nogle, men er lidt i tvivl da jeg ikke har en jordisk chance for at vide noget om dem. Er der ellers andre søge sider end blocket.se der svarer til DBA og lignende.??Tak.
Jeg ville holde mig fra Blocket. Du må ikke tage hvalpen ud af Sverige og tilbage igen før den er vaccineret og der er blodprøve. Men det er nemmere at købe den i Sverige for du skal ikke søge dispensation

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du må ikke tage hvalpen ud af Sverige og tilbage igen før den er vaccineret og der er blodprøve. Men det er nemmere at købe den i Sverige for du skal ikke søge dispensation
Hørt :| Det er en værre trædemølle hvis noget går galt.
Hvorfor ikke finde sin hund i Sverige,( det er vel lige før at der samtidig er penge at spare+), og reglerne må selvsagt være lettere, da vi jo lukker alt ind i DK undtagen flygtninge :D ???
Ang. reglerne om transport mellem SE og DK er det som de andre ingen vej uden om at rabies vaccinere og efterfølgende test. Du kan sagtens finde en hund i SE, og jeg er sikker på at der også er en masse resourcer til finde frem til gode kenneler. Vi valgte bare Danmark fordi vi havde et bedre netværk der, inden for den race vi gerne ville have, og vi (læs kæresten) kendte til de forskellige resourcer. Et godt råd er dog at planlægge i forhold til ferier eller andre længere rejser uden for Sverige, 4 måneder er trods alt lang tid :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Et godt råd er dog at planlægge i forhold til ferier eller andre længere rejser uden for Sverige' date=' 4 måneder er trods alt lang tid :)[/quote']4 Måneder? (mener du inden den kan komme til DK? -i så fald er hunden jo mindst 7 måneder inden den kan komme med over broen ifølge reglerne) Men som Kira og Lars skriver, tag kontakt med Svensk Kennelklub som kan henvise til ordentlige opdrættere. Vi var heldige at finde en god kennel og hvalp via blocket, men det burde nok ha været bedre at kontakte vores raceklub, som kunne ha godkendt kennelen for os for en sikkerheds skyld... Held og lykke:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 Måneder? (mener du inden den kan komme til DK? -i så fald er hunden jo mindst 7 måneder inden den kan komme med over broen ifølge reglerne) Men som Kira og Lars skriver, tag kontakt med Svensk Kennelklub som kan henvise til ordentlige opdrættere. Vi var heldige at finde en god kennel og hvalp via blocket, men det burde nok ha været bedre at kontakte vores raceklub, som kunne ha godkendt kennelen for os for en sikkerheds skyld... Held og lykke:)
Jeg tror ikke man får racegruppen til at godkende nogen. Det må de ikke, de må henvise til opdrætter/hvalpelisten. Forarbejdet må man selv lave. Mops er jo ikke en speciel sund hund, så tjek op på hvilke sygdomme der er almindelig hos racen. Besøg MANGE opdrættere inden du beslutter dig - og bliv ikke skuffet hvis de ikke vil sælge til dig. At købe hund fra kennel er ikke noget man bare lige gør, der er tit venteliste´og ofte skal man besøge dem mere end en gang og de vil stille spørgsmål ligesom de også ferventer du har spørgsmål. At kennelklubben har en opdrætterliste er ikke lig med at det er en god opdrætter. Læs evt. vores afsnit om forventinger til hvalpekøbere: http://www.123hjemmeside.dk/delirz/3442376

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"Mops er jo ikke en speciel sund hund, så tjek op på hvilke sygdomme der er almindelig hos racen. Besøg MANGE opdrættere inden du beslutter dig - og bliv ikke skuffet hvis de ikke vil sælge til dig. At købe hund fra kennel er ikke noget man bare lige gør, der er tit venteliste´og ofte skal man besøge dem mere end en gang og de vil stille spørgsmål ligesom de også ferventer du har spørgsmål." Hej alle. Tak for de mange gode råd og super links. Det skal sige at denne mops er planlagt, og vi har allerede kontaktet kenneler i SE for flere måneder siden og er på nuværende tidspunkt i kontakt med en specifik. Det eneste er at hun vil have 16.000 sek + transport ca 4000 kr, og det synes jeg er i overkanten. Jeg er helt med på at give 10-12.000 kr, og det skal som sådan ikke være et penge spørgsmål, men man skal heller ikke lade sig rive rundt i manegen. Mopsen skal først komme til sommer, da min kæreste har 5 ugers ferie, vi har en opsparing til dyrlæge besøg og andet. Jeg er helt med på hvilke følgesygdomme mops kan bære, så det er vi obs på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor hente i den ikke selv - det ville jeg gøre. Har i set kennelen?
Det ER hvis vi henter den selv. Den ligger i Lumeå nær Stockholm, så nej ikke endnu :) Det er også derfor at vi kigger efter steder der ligger lidt tættere på os, så vi har mulighed for at kigge forbi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 Måneder? (mener du inden den kan komme til DK? -i så fald er hunden jo mindst 7 måneder inden den kan komme med over broen ifølge reglerne) :)
gälder kun for hunde.. en mops kan jo ikke kaldes for en hund.. :) isåfald har jeg tigere i kan köbe for 50000 stykket :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er vi enige om' date=' men 20.000kr er måske lige lovligt meget så.- Hvis det kan gøres for 12.000, mange flere penge til hunde mad og dyrlæge :p[/quote'] Jamen så vent da :) Eller køb i DK, og kontakt jordbruksverket (SJV) på forhånd. SJV er bestemt til at snakke med, omend lidt tunge at danse med :D Her i Malmø synes jeg at der nærmest er en Mops på hvert andet gadehjørne, så der må da være nogle opdrættere hernede, tættere på Skåne :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gälder kun for hunde.. en mops kan jo ikke kaldes for en hund.. :) isåfald har jeg tigere i kan köbe for 50000 stykket :)
Hahaha Michael. Jamen det kunne da sikkert også være en mulighed. :lol: Og sikke en rimelig pris, du lyder næsten ikke som en tiger handler :fight: Og jo en mops ER en hund mange tak hehe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 Måneder? (mener du inden den kan komme til DK? -i så fald er hunden jo mindst 7 måneder inden den kan komme med over broen ifølge reglerne) Ja hunden kan først pendle når den er 7-8 måneder.. Man kan godt tage den til DK men det er ikke lovligt at tage den tilbage til SE før !!! Det skal man lige tænke over, man kan ikke bare tage den med på hvalpe-charmeoffensiv hos venner og bekendte i DK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites