Jump to content
GoldMan

Børnehave/Dagis - Langt væk?

Recommended Posts

Hej - Nu har min datter endelig fået plads i en dagis som ligger langt fra hvor vi bor. Hun starter 1 Januar og dertil ville jeg spørge om hvordan proceduren er' date=' til og få en der ligger tættere på? :)[/quote'] http://www.malmo.se/skolautbildning/forskoleverksamhet15ar.4.33aee30d103b8f15916800051896.html Prøv at ringe til den ansvarlige for jeres område, og forklar hvor hårdt og svært det bliver for jer..... I vores tilfælde var de meget hjælpsomme.... held og lykke ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I vores tilfælde var de meget hjælpsomme....
Jeg bliver også lige nødt til at fortælle om, hvor godt vi er blevet modtaget. Vi ansøgte Staffanstorp kommune om plads til vores søn (født 2008.05.18) for et par måneder siden, og vi fik hurtigt bevilget en plads i en dagis 400 meter fra vores bopæl. :thumbup: Min kone mailede så til dem et par uger efter og spurgte lidt til, hvordan det foregik med "overleveringen" den første uges tid (så barnet nemmere kan vende sig til den nye situation), idet vi så allerede nu ville planlægge et par fridage hver især, så vi kunne være til stede på dagis sammen med sønnike. Svaret var, at de var bekendt med, at man i DK generelt havde mindre barsel end i SE, og at han selvfølgelig bare kunne starte 2 uger inden hans etårsdag (hvor min kones barsel udløber). :th2: :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg bliver også lige nødt til at fortælle om, hvor godt vi er blevet modtaget. Vi ansøgte Staffanstorp kommune om plads til vores søn (født 2008.05.18) for et par måneder siden, og vi fik hurtigt bevilget en plads i en dagis 400 meter fra vores bopæl. :thumbup: Min kone mailede så til dem et par uger efter og spurgte lidt til, hvordan det foregik med "overleveringen" den første uges tid (så barnet nemmere kan vende sig til den nye situation), idet vi så allerede nu ville planlægge et par fridage hver især, så vi kunne være til stede på dagis sammen med sønnike. Svaret var, at de var bekendt med, at man i DK generelt havde mindre barsel end i SE, og at han selvfølgelig bare kunne starte 2 uger inden hans etårsdag (hvor min kones barsel udløber). :th2: :th2:
Det er ikke barsel eller de første 2 uger man skal være hos barnet jeg spørger om :) - De er ikke så venlige her oppe i fosie eller vi forstår ikke hinanden Men siger man bare at man gerne vil have en tættere plads?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal så hurtigt som muligt udfylde et skema om överflyttning. Så beholder I jeres plads i den dagis, I nu har fået tildelt, men er stadig skrevet op til en ny plads tättere på hjemmet. Håber det löser sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagis hei! Du kan ringe å høre om det er noen mulighet for å få en plass nærmere, hvis de sier at det er ikke mulig, må du ikke gi fra deg den plassen du har fått nå, for da rykter du nederst i køen igjen. Be om å få stå på venting til en plass nærmere der dere bor. Ring dem ned minst en gang i uken, og hør om de ikke har en plass nærmere. Hvis du ikke har fått plass nærmere når den lille skal starte, så ber du om å stå på overflytting til en som er nærmere, og så må den lille starte på den dere har fått henvist, og håpe på flytting hurtigst mulig. hell og lykke. Mvh Vero

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ikke barsel eller de første 2 uger man skal være hos barnet jeg spørger om :)
I know. Jeg citerede jo netop også noget fra Juffs indlæg, som jeg bare lige ville følge lidt op på. Så'n lidt thread hijacking fra min side måske. Skal ikke ske igen. ;) :love2:
De er ikke så venlige her oppe i fosie eller vi forstår ikke hinanden
Sådan rent sprogligt? Eller taler I "bare" forbi hinanden?
Men siger man bare at man gerne vil have en tættere plads?
Njah, men de har vel allerede forsøgt at få puslespillet til at gå op bedst muligt for alle parter. :confused: At det så ikke lever op til jeres forventninger er jo selvfølgelig nedtur. Men jo... jeg ville kontakte dem (face to face - bedre end tlf) og med bedrøvede hundeøjne spørge, om de slet ikke har mulighed for at imødekomme ønsker/behov lidt bedre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar :) - Jeg ved ikke om man har mulighed for at møde med dem face to face men vil prøve og undersøge det. Vi bor i et område med 4 børnehaver som ligger tæt på os (tæt = gå-ben), men forstår ikke hvorfor vi har fået en plads her. Jeg kender selv folk udefra som har fået plads her?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

de tager jo efter tur-ordning, så det kan bare väre, at I var uheldige. Vi fik også först plads på en dagis langt väk, og vi havde i forvejen storesöster på et dagis tät på, så jeg sögte overflytning, og han nåede ikke engang at begynde på det andet dagis inden vi fik plads sammen med storesöster - og nej, der var ikke noget med at springe köen over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Om man bor i Malmö, och har otur, så kan man få plats på var som helt i Malmö, där det finns en ledig plats just då. Så man får nog vara glad att man får nån plats över huvud taget, tyvärr. Sen i vissa stadsdelar är det längre köer, tex, i Fosie. Lycka till i alla fall!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites