anton 0 Anmeld indhold Skrevet November 13, 2008 Forskudsopgørelsen for 2009 var tilgængelig i den enkeltes Skattemappe på www.tastselv.skat.dk i mandags (10. november 2008). Her er tråden med spørgsmål (og forhåbentlig svar) på alt fra A til Å ("Er der fradrag for Abemad?" "Kan Ål i strømperne sidestilles med husdyrhold?") God fornøjelse! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Jeg stick'er tråden, som sædvanligt :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2008 Jeg vil da gerne lægge(?) ud.....hvor skriver jeg fradraget for min bolig-rente udgifter på ? Syntes ikke rigtigt de passer ind i de der nr.41-45 rubrikker... men det er vel reelt ligemeget hvor det står? .oO(ja ok...det var nok lidt naivt tænkt ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2008 Rubrik 41 er helt fint.. Det betyder ikke så meget, mine svenske boligrenteudgifter er også fortrykt der... Renteudgifter af gæld til pengeinstituter mv. :th2: Bilens renteudgifter kommer i rubrik 43. Renteudgifter af anden gæld.. Jeg venter dog lige til de nye "befordringsfradragstakster" er klar i december.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2008 Så kom de nye befordringsfradrag... http://borsen.dk/privatokonomi/nyhed/145256/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2008 Så kom de nye befordringsfradrag... http://borsen.dk/privatokonomi/nyhed/145256/ Godt nok fedtet men det kommer vel ikke bag på nogen hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
pelle83 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2008 Hmmm så skal der regnes igen, men hvad gør i med jeres svenske lån? Jeg tænker her på kursen, hvad bør man sætte den til for ikke at få et smæk? Bliver der lavet en tråd senere om selvangivelsen? For ellers har jeg også et spørgsmål om hvad vi skal bruge for en kurs når den engang skal udfyldes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2008 Hmmm så skal der regnes igen, men hvad gør i med jeres svenske lån? Jeg tænker her på kursen, hvad bør man sætte den til for ikke at få et smæk? Bliver der lavet en tråd senere om selvangivelsen? For ellers har jeg også et spørgsmål om hvad vi skal bruge for en kurs når den engang skal udfyldes. Som altid er det nationalbankens gennemsnitskurs der skal bruges til selvangivelsen. Anton opretter helt sikkert også en tråd når det bliver selvangivelsestidspunkt og så skal han (jeg eller nogle andre) nok skrive kursen ind. Hvis du vil være på den sikre side for 2009, så forskudsangiver du til en lavere kurs end den er nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
pelle83 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2008 Som altid er det nationalbankens gennemsnitskurs der skal bruges til selvangivelsen. Anton opretter helt sikkert også en tråd når det bliver selvangivelsestidspunkt og så skal han (jeg eller nogle andre) nok skrive kursen ind. Hvis du vil være på den sikre side for 2009, så forskudsangiver du til en lavere kurs end den er nu. Det lyder fornuftigt, så hvis man sætter den til omkring de 73, bliver man forhåbentlig ikke skuffet. Tror desværre jeg ender med en restskat når den tid kommer pga den lave kurs, det vil jeg jo gerne undgå til næste år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2008 Er jeg den eneste hvis ægtefælle fradrag er forsvundet ud i den blå luft fra 2008 til 2009? Det synes jeg godt nok er mystisk:confused: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2008 du skal bontakte dem elektronisk, med tiden vil det osse blive muligt at skrive det ind med tast selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2008 Her ser det ellers fint nok ud. Jeg justerede lidt på vores forskudopgørelser forleden, og idét fruen blot får barselsdagpenge (eller hvad det nu hedder) frem til midten af april, har hun åbenbart noget uudnyttet bundfradrag, som rigtigt nok fremstår på min forskudsopgørelse. På side 2 står der: "Ved beregning af mellemskat er der taget hensyn til overførsel af uudnyttet bundfradrag fra din ægtefælle med kr. ..." Men hvad jeg ikke forstår (synes vores skattesystem er kompliceret, og jeg har - indrømmet - ikke gjort meget for at fordybe mig i det ) er, at hun kan have uudnyttet bundfradrag, når hendes bruttoindkomst (trods barsel) stadig ligger over 300k. Det fatter jeg hat af. Findes der ikke en "Skat for dummies"-bog (eller tilsvarende), som nogen kan anbefale. :) Jeg vil hade at sidde med et skattesmæk næste år, og jeg gider ikke ringe til SKAT, hver gang jeg har et hurtigt spørgsmål. Man sidder jo i kø i en halv time hver gang. :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2008 du skal bontakte dem elektronisk' date=' med tiden vil det osse blive muligt at skrive det ind med tast selv.[/quote'] jeg takker, og fandt også vha søgefunktionen svar på spørgsmålet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hyacinten 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2009 hvordan kan man på forhånd sætte talene på forskudsopgørelsen således at man er sikker på at få min. +20.000 tilbage fra skat næste år? er desværre ikke så skarp til det her endnu Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 5, 2009 hvordan kan man på forhånd sætte talene på forskudsopgørelsen således at man er sikker på at få min. +20.000 tilbage fra skat næste år? er desværre ikke så skarp til det her endnu øh? Hvorfor vil du gøre det? Men mit umiddelbare bud er at sætte f.eks din løn op, renteudgifter ned etc.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2009 hvordan kan man på forhånd sætte talene på forskudsopgørelsen således at man er sikker på at få min. +20.000 tilbage fra skat næste år? ha ha, det vil jeg også gerne lære:laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2009 øh? Hvorfor vil du gøre det? Men mit umiddelbare bud er at sætte f.eks din løn op, renteudgifter ned etc.. Det må være en som er dårlig til at spare op :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hyacinten 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2009 ja hehe det har du ret i... er dårlig til at spare op :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 ja hehe det har du ret i... er dårlig til at spare op :thumbdown Hvis du er seriøs så er svaret det modsatte af det jxhab siger; nedskriv dine fradrag og opskriv din forventede lønindkomst. I yderste fald - lad være med at give din arbejdsgiver dit skattekort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 Hvis du er seriøs så er svaret det modsatte af det jxhab siger; nedskriv dine fradrag og opskriv din forventede lønindkomst. I yderste fald - lad være med at give din arbejdsgiver dit skattekort. Hvad er der lige modsat i det:confused:.... løn op og renteudgifter ned..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites