Rikke Rost 11 Anmeld indhold Skrevet November 12, 2008 http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1083548.ece :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Det er sku for klamt. Kom med en hingst så kan de få deres lyst styret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Det går da stærkt herovre... :D http://www.berlingske.dk/article/20081112/verden/81112065/ Der sker sku lidt i Sverige. Vi er altså omgivet af kleptomaniske ponny pulende individer..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Jeg underer mig lidt over hvad argumentet er for IKKE at forbyde sex med dyr på stedet? Er det under parolen: "Friheden til at vælge" ? Eller er hele banden i folketinget/rigsdagen i ledtog med sodomitterne ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Hvorfor skal sex med dyr forbydes???? Lider dyrene overlast når de har sex med hinanden??? For vi er ikke andet end en anden race... Og hvordan trækker du grænsen??? En chimpanse har 98% af sit DNA tilfælles med et menneske. Jeg synes betemt også det er klamt, men tror lige man skal klappe hesten en smule....... Udsultning, vold og andet imod dyr er da langt værre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Hvorfor skal sex med dyr forbydes???? Lider dyrene overlast når de har sex med hinanden??? For vi er ikke andet end en anden race... Og hvordan trækker du grænsen??? En chimpanse har 98% af sit DNA tilfælles med et menneske. Jeg synes betemt også det er klamt, men tror lige man skal klappe hesten en smule....... Udsultning, vold og andet imod dyr er da langt værre. hæhæ - fedt lige at få vendingen "klap lige hesten" med ind i ovenstående. Go humor... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Hvorfor skal sex med dyr forbydes???? Lider dyrene overlast når de har sex med hinanden??? For vi er ikke andet end en anden race... Så vidt vides så er det kun meget få dyr som dyrker sex for nydelsen. Mennesker, enkelte aber (vist nok kaldet paradis aberne) og delfiner. Alt andet er bare formering. Og hvordan trækker du grænsen??? En chimpanse har 98% af sit DNA tilfælles med et menneske. Det argument ville være ganske fint, hvis elefanter dyrkede sex med grise eller dyr på andre måder krydsede over i deres paringer. Det "sjove" ved vores lovgivning er jo også at den gælder mennesker. Dvs. din hund ville stadig have lov til at pule din kat uden et retsligt efterspil. Jeg synes betemt også det er klamt' date=' men tror lige man skal klappe hesten en smule....... Udsultning, vold og andet imod dyr er da langt værre. [/quote'] Enig, men så burde det også være en smal sag at klemme et lille forbud ind i en dyrevelfærdspakke. Jeg kan opsummere meget kort: Vær god ved dyrene og lad dem ikke indgå i din sexualitet. Problemet bliver nok mere at følge op på det. Oh yeah :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Her er artiklen fra expressen: http://www.expressen.se/Nyheter/1.1364894/har-erbjuds-expressens-reporter-att-ha-sex-med-en-hund Og her er link til underskriftsindsamling for forbud: http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,7220249&_dad=portal&_schema=PORTAL Kan et dyr sige fra? Nej vel, altså er det ikke i orden! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Hmm, jeg vil godt nok tillade mig at vende den lidt i en anden drejning, hellere de der fjolser der er enten for dumme eller for sindsforvirret til at finde ud af at 'elske' andre af samme art.. 'afreagere' på en hund eller hest eller får eller elefant end at de skal rende rundt og forvolde voldtægt på vores datter :) (Efter harmen har lagt sig) Jeg har en ven der i sidste uge ønskede interview (det har lige været oppe i danmark også) med en mand der boede sammen med sin hund, han havde fravalgt kone og familie, og mente ikke hunden led overlast.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Jeg underer mig lidt over hvad argumentet er for IKKE at forbyde sex med dyr på stedet? Er det under parolen: "Friheden til at vælge" ? Eller er hele banden i folketinget/rigsdagen i ledtog med sodomitterne ;) 95% af vores regeringsmedlemmer er alle födt og opvokset på gårde i jylland.. regn selv grunden ud så... de ville jo bara kriminalisere dem selv, familien og vennerne .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Hvorfor skal sex med dyr forbydes???? Lider dyrene overlast når de har sex med hinanden??? For vi er ikke andet end en anden race... . gör de ikke da??? de kan jo ikke sige nej hvis de ikke vil så hvem ved? og når ingen ved det er det vel bedst at forbyde det .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Hmm, jeg vil godt nok tillade mig at vende den lidt i en anden drejning, hellere de der fjolser der er enten for dumme eller for sindsforvirret til at finde ud af at 'elske' andre af samme art.. 'afreagere' på en hund eller hest eller får eller elefant end at de skal rende rundt og forvolde voldtægt på vores datter :) .. og hvad så for de mange mennesker hvis dyr betyder mindst ligesåmeget for dem som din datter gör for dig .. skulle de så sige det omvendte ? personligt betyder min hund en del mere for mig end din datter feks .. og hvis man enten for dum eller for sindsforvirret til at finde ud af at 'elske' andre af samme art så er der jo ingen risiko for at de knalder din datter så det mod forbud-argument er fjollet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Hvordan ved du de vil sige nej??? Fordi du mener det er afskyeligt, så mener du pr automatik at hunden pr definition siger nej??? Har du snakket med den om det?? Hvad hvis nu hunden, eller andre dyr for den sags skyld, slet ikke tænker på den måde??? Er det så synd for den??? Den lider jo ingen overlast. Den får ikke varige mén eller andet.... Skulle vi ikke snart til at ha' et naturligt forhold til dyrene og ikke ophøje dem til noget de ikke er??? Hvad er det man siger?? Lige børn leger bedst....Knepper man dyr, er man vel naturligt udvalgt til ikke at formere sig på naturlig vis.... Det er vel også udemærket set i det store perspektiv. gör de ikke da??? de kan jo ikke sige nej hvis de ikke vil så hvem ved? og når ingen ved det er det vel bedst at forbyde det .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Hvordan ved du de vil sige nej??? Fordi du mener det er afskyeligt, så mener du pr automatik at hunden pr definition siger nej??? Har du snakket med den om det?? Hvad hvis nu hunden, eller andre dyr for den sags skyld, slet ikke tænker på den måde??? Er det så synd for den??? Den lider jo ingen overlast. Den får ikke varige mén eller andet.... Skulle vi ikke snart til at ha' et naturligt forhold til dyrene og ikke ophøje dem til noget de ikke er??? Hvad er det man siger?? Lige børn leger bedst....Knepper man dyr, er man vel naturligt udvalgt til ikke at formere sig på naturlig vis.... Det er vel også udemærket set i det store perspektiv.Så pädofili er også ok? De gamle romere hyggede sig da gevaldigt med små drenge -hvem siger at de led overlast? Det var jo en del af kulturen:rolleyes: Föj for satan for en argumentation siger jeg bare! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Fordi den ikke passer ind i dit verdensbillede, så er den jo nødvendigvis ikke forkert eller afskyelig..... Din reaktion bygger på din opvækst og deraf din sociale arv.... Man brændte også folk fordi de påstod at jorden var rund....Men det gør ikke påstanden om den var flad, mere rigtig..... Og ja, små drenge var/er en del af kulturen i visse kredse. Det er jo et livssyn i visse kulturer og noget der i DIN verden er forkert, er nødvendigvis accepteret i andres. Menneskets største problem og kilden til mange konflikter, er ønsket om at pådutte andre sin mening og holdninger. Lad dem danne dem i frd og ro, uden folk forsøger at manipulere dem. Giv dem information om dyrs lidelse ved sex med mennesker. Problemet er så bare at det ikke kan påvises at dyr lider overlast ved det og derved er problemet ikke fysisk betinget. Så er det et spørgsmål om moral og der er mennesker gudskelov vidt forskellige. Der er mange der strør om sig med ord som dyremishandling osv....Hvordan ved de den slags??? De forsøger at ophøje et dyr til noget menneskeligt og derved et ønske om at dyret har de samme rettigheder som mennesker. Hvilket jo ses tydeligt i den måde dyr bliver behandlet på i dag.... Man fratager dyret dets instinkter, gi'r det tøj på og guderne må vide hvad.... Hvem fanden er egentlig de syge hvis du spørger mig??? Folk har meget tit et helt forkvaklet forhold til deres dyr, fordi de ikke evner at elske andre mennesker, da de jo tit stiller helt ublu krav, imodsætning til et dyr. Bevares...En hund man tilbringer 12-14 timer med på job, har man da et andet forhold til end en man efterlader derhjemme imens man er på job.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 öhm det er jo så nöjagtig det jeg siger .. ingen ved om de gör eftersom de ikke kan sige noget men i det tilfälde er det i mine öjne bedre med et forbud.. der er heller ingen der siger at nogen lider overlast ved at jeg körer 300kmt i myldretiden på amagerbrogade .. men chancen er der og er stor så derfor er det forbudt.. men eftersom min hund meget gerne ville äde dyrlägen dengang han stak bare en finger op i röven på ham for at undersöge der.. så kan jeg med sikkerhed sige at min hund sagde stort NEJ!! så meget at dyrlägen ikke ville pröve igen .. men din argumentation holder ikke .. er det ok hvis bare dyret/personen ikke kan sige nej? dvs bedöver man en tös eller bare knebler hende så er det ok at voldtage hende?? så kan hun jo ikke sige nej? det er klart at knepper du en hest så er chancen for at det gör ondt eller at den lider overlast ret lille eftersom den er vant til lidt större ting men knalder du en kat er der ret stor sansynlighed for at det gör lidt ondt på den .. eller den direkte tager skade af det .. men man har forbudt sex med börn og voldtägt fordi det ikke hörer til i et moderne civiliseret samfund .. hvilket sex med dyr heller ikke gör og ja det kan godt väre det er ok i afghanistan at mohammed knalder sine geder men mohammed lever heller ikke i et moderne civiliseret samfund .. Hvordan ved du de vil sige nej??? Fordi du mener det er afskyeligt, så mener du pr automatik at hunden pr definition siger nej??? Har du snakket med den om det?? Hvad hvis nu hunden, eller andre dyr for den sags skyld, slet ikke tænker på den måde??? Er det så synd for den??? Den lider jo ingen overlast. Den får ikke varige mén eller andet.... Skulle vi ikke snart til at ha' et naturligt forhold til dyrene og ikke ophøje dem til noget de ikke er??? Hvad er det man siger?? Lige børn leger bedst....Knepper man dyr, er man vel naturligt udvalgt til ikke at formere sig på naturlig vis.... Det er vel også udemærket set i det store perspektiv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Fordi den ikke passer ind i dit verdensbillede' date=' så er den jo nødvendigvis ikke forkert eller afskyelig..... Din reaktion bygger på din opvækst og deraf din sociale arv....[/quote']Du ved ingenting om mig, så pådut mig ikke egenskaber du ikke kender til!!! Du har ret i at mennesket altid vil forsöge at ändre på alle andre, men hvordan vil du videnskabeligt påvise at dyr lider nöd i sexuel agt med mennesker? Fordi det ikke passer ind i "vores" verdensbillede, så skal vi også tillade de "gamle grise" at ha sex med små thailänske drenge fordi de så får mad, gaver og penge og derved får de forbedrede levevilkår? Eller det er også i orden at ha sex med "förstånds"handicappade (har glemt det danske ord) for de siger heller ikke fra? Spörgsmålet er om dyr ville blive hvis dette foregik i fri natur? Ikke at jeg ved en skid, men kunne forestille mig at dyret altid var i en boks eller var spändt fast (her en fordom fra mit verdensbillede, som måske er fejlagtig!?) Ham fjolset der dyrkede sex med sin cykel (?) blev han ikke idömt nogen straf for dette? (eller var det noget med seksuelle kränkelser i det offentlige rum?). Fordi man er imod sex med dyr, betyder det jo ikke at man synes at det er okay med vold mod dyr (hvordan kan du tro det?), at man synes det er i orden at folk menneskeliggör dyr ved at kläde dem ud, opdrage dem som var det deres babyer osv. Det er sgu lige så synd for dyret og i mine öjne måtte man da meget gerne ändre på folks holdninger omkring dette... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Det gør jeg skam heller ikke Sanne.... Det er bare fakta. Med mindre du lige er dumpet ned fra himlen fuldstændig nyformateret og køreklar med 1TB ram, så du kan nå at lære det en voksen skal kunne, ganske hurtigt.....:D Jeg siger bare at fordi ting strider imod dine principper, er det ikke nødvendigvis noget der strider imod andres..... Og da du ikke kan få noget brugbart ud af trediepart, nemlig hunden, katten, marsvinet, hamsteren eller undulaten, så burde du ikke forsøge at pådutte andre dit verdensbillede og foragt overfor ting du ikke ved noget om.... Jeg kender heller intet til det, men vil ikke dømme nogen eller noget, fordi de har brugt en hund til noget som de givetvis ville bruge en mindreårig til, såfremt det var ulovligt med zoofili. Klart jeg går ind for at handicappede, mentalt svage og andre skal ha' adgang til betalingsdamer. De har ret til sex på lige fod med os andre. Ellers går det som sagt sikkert udover et barn på et tidspunkt. Og kan betalingsdamer være med til at forhindre at et barn bliver ødelagt for livet, så er det helt ok med mig. Du ved ingenting om mig, så pådut mig ikke egenskaber du ikke kender til!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Klart jeg går ind for at handicappede' date=' mentalt svage og andre skal ha' adgang til betalingsdamer. De har ret til sex på lige fod med os andre. Ellers går det som sagt sikkert udover et barn på et tidspunkt. Og kan betalingsdamer være med til at forhindre at et barn bliver ødelagt for livet, så er det helt ok med mig.[/quote']Hov der misforstod du mig vist, jeg mener hvis mentalthandikappede (hva f#n hedder de.. altså "gröntsager") bliver udnyttet af andre fordi de ikke kan sige fra, DET er ikke i orden... AT individer (handikap eller ej) vil betale sig til sex (med andre mennesker!) må de for min skyld selv om... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 hvor er vi dog henne her..... lovligt eller ulovligt ? han er jo mindreårig, og "hun" kan ikke sige fra... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 "Klart jeg går ind for at handicappede, mentalt svage og andre skal ha' adgang til betalingsdamer. De har ret til sex på lige fod med os andre." Nä, sex är faktiskt ingen mänsklig rättighet!!! Man har inte "rätt" till en skit när det gäller sex. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 For at komme tilbage til topic, så kan vi så se at nogle af os bruger alt for meget tid her på sunddebat! ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Sex er i høj grad en rettighed. Man kan ophæve sit ægteskab på den baggrund...Uden modparten har noget at sige. Så det er i høj grad en ret. Dog er der visse regler forbundet med den rettighed.....Og sex med dyr er ikke en af dem. "Klart jeg går ind for at handicappede, mentalt svage og andre skal ha' adgang til betalingsdamer. De har ret til sex på lige fod med os andre." Nä, sex är faktiskt ingen mänsklig rättighet!!! Man har inte "rätt" till en skit när det gäller sex. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 og hvad så for de mange mennesker hvis dyr betyder mindst ligesåmeget for dem som din datter gör for dig .. skulle de så sige det omvendte ? personligt betyder min hund en del mere for mig end din datter feks .. og hvis man enten for dum eller for sindsforvirret til at finde ud af at 'elske' andre af samme art så er der jo ingen risiko for at de knalder din datter så det mod forbud-argument er fjollet klart at din hund betyder mere end et andet menneskes barn, det er vel også derfor at folk opdrætter kamphunde osv. :) jeg vil lige slå fast at jeg hverken er for eller imod 'forbudet' hvis det er det du mener, jeg mener folk må gøre op med deres egen samvittighed hvordan de vil behandle deres dyr. Jeg ved ikke hvorfor det er kommet så langt i vores samfund, men noget skulle man måske kigge på i forhold at gøre det lovligt at gå til en lu... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2008 klart at din hund betyder mere end et andet menneskes barn, det er vel også derfor at folk opdrætter kamphunde osv. :) jeg vil lige slå fast at jeg hverken er for eller imod 'forbudet' hvis det er det du mener, jeg mener folk må gøre op med deres egen samvittighed hvordan de vil behandle deres dyr. Jeg ved ikke hvorfor det er kommet så langt i vores samfund, men noget skulle man måske kigge på i forhold at gøre det lovligt at gå til en lu... :) hvad faen har värdien af min hund kontra värdien af din datter for mig, at göre med kamphunde?? det var da en usammenhängende kommentar det gir absolut ingen mening .. og klart skal det IKKE väre op til folk selv hvordan de vil behandle deres dyr.. det skal jo heller ikke väre op til dig hvordan du vil behandle din datter .. gudskelov har vi dog love der forbyder dig at knalde din datter samme love burde der väre for dyr. men vi har en regering der er sammensat af dyrekneppende bönder så det er klart at der ikke kommer en sådan lov.. men igen usammenhängende for de folk der knepper dyr er jo ikke interesserede i at kneppe mennesker så hvad skulle en luder hjälpe? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites