Jump to content
Guest Mogens

Malmös Vedbæk?

Recommended Posts

Omvendt var det måske en kærkommen lejlighed til at udvide vennekredsen med en pendler kollega....;) Der er mange der kører den vej om morgenen..........

Hvis man anvender viamichelin.de og beregner køretiden fra henholdsvis Scaniaplatsen VH og Höllvikenbugten til mit kontor i Lufthavnsområdet, tager det henholdsvis 38 og 31 minutter i bil. Damm !! MEN det er nok ikke billedet ifm. det offentlige transportmiddelsystem, fruen anvender...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Offentlig transport er en by i Rusland

Hvis man anvender viamichelin.de og beregner køretiden fra henholdsvis Scaniaplatsen VH og Höllvikenbugten til mit kontor i Lufthavnsområdet, tager det henholdsvis 38 og 31 minutter i bil. Damm !! MEN det er nok ikke billedet ifm. det offentlige transportmiddelsystem, fruen anvender...
Ja, i bil er det ingen sag, men hvis fruen er afhængig af offentlig transport, så glem alt om Höllviken og omegn. Det er virkelig en sort plet på landkortet, hvis man skal pendle til DK. Der går f.eks ingen bus til Svågertorp, man skal helt ind til Centralen, hvilket på en god morgen kan gøres på knap 1 time og så videre derfra:thumbdown Men ellers er det et gudeskønt sted. Helt enig med din nabo. Näset om sommeren, Marbella om vinteren. Det må vist også være min fremtidsdrøm:love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Ja, i bil er det ingen sag, men hvis fruen er afhængig af offentlig transport, så glem alt om Höllviken og omegn. Det er virkelig en sort plet på landkortet, hvis man skal pendle til DK. Der går f.eks ingen bus til Svågertorp, man skal helt ind til Centralen, hvilket på en god morgen kan gøres på knap 1 time og så videre derfra :thumbdown
Droppet :D
Näset om sommeren, Marbella om vinteren. Det må vist også være min fremtidsdrøm:love:
Jeg tror det ikke - man kommer sgu til at kede sig dernede i Spanien. Men dejligt vejr nu - han skriver, at de har 25 grader og høj sol. Hvér dag ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Både og....Grunden er på 3000m2 og jeg synes faktisk huset har potentiale til at blive rigtigt hyggeligt. Og det ligger på den rigtige side af kanalen og sindssyg tæt på vandet uden at ligge i første række og blive blæst omkuld...... 7-8 mill er et godt bud og jeg tror de sælger til den pris pga markedet i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Træhus - no way

Det var dog et usandsynligt fedt hus!!! Det er da noget nær det fedeste jeg har set herovre endnu!!!
Ja, men vedligeholdet er enormt - jeg har tidligere ejet et træhus. Det skal være relativt "vedligeholdelsesfrit"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Nå så du leder efter et sted at bo.....og det SKAL være i et rigmandskvarter.... Det kunne du jo bare ha' sagt.....:D
Jeg tror, der er en vis sammenhæng, men det var beliggenheden, jeg gik efter...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Helt sikkert Credde.....Langt federe end noget inde i Malmø.
Rolig nu - du har næppe boet på VH endnu, så det kan kun være en fornemmelse, du tror, du har :) Har man som køber mon begrænsning i Sverige? - jeg tænker på, at i DK kræver nogle køb det grønne bevis mm. (landejendomme): http://bovision.se/description/description.aspx?banner=1&guid=81415128

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har man som køber mon begrænsning i Sverige? - jeg tænker på, at i DK kræver nogle køb det grønne bevis mm. (landejendomme): http://bovision.se/description/description.aspx?banner=1&guid=81415128
Hvis du ikke skal drive landbrug er der vist ikke noget... Vores "gamle" sted i Billinge var 15 gange større arealmæssigt end den bette sag du linker til der og havde både skov, braklagt areal med EU tilskud og andet "landbrugsagtigt" - og det var ingen begrænsninger eller krav i forhold ti at købe og eje den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Så kan du roligt gøre klar til at spænde turbanen fast dernede.... Det stormer ALTID en ½ pelikan dernede. Og der er ikke ét træ på grunden......
Ja, det er et relativt åbent område dér, kunne jeg se - idag ;)
Den her er noget mere præsentabel synes jeg..... http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/271187
Jeg bor pt. ved vandet - dét skal jeg blive ved med :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Oppe i Bjärred kan der godt være nogen gode huse. Det er en lille bakke der på vej ned mod vandet, så man behøves ikke at bo helt ud til for at kunne se vandet. Dette her er vist et af byens bedste: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/297926 Netop bakker er nok det som mest mangler på den svenske side, hvis man skal sammenligne med hvad der ligger på Strandvejen nord for København.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bingo - men langt til Kbh...
Der er godt nok 35 km, men stort set motorvej hele vejen. Var lige inde og tjekke på MAP24.com Bjärred -> Betalingsanlægget : 24 minutter Höllviken -> Betalingsanlægget : 21 minutter Skanör -> Betalingsanlægget : 32 minutter Västra Hamnen -> Betalingsanlægget : 15 minutter Jeg ved i hvert fald at de 15 minutter stort set passer fra VH - hvis man altså holder hastighedsgrænserne - varierer dog en del pga. lyskurvene undervejs og idiotiske svenskere som "blokerer" kryds ved at skulle lave venstresving og først blinke af alt for sent. Så Bjärred er ca. 9 minutter længere i bil end Västra Hamnen - så det er ikke skræmmende meget længere. Med mindre at du begynder at tænke på benzinregningen og du tilfældigvis også har valgt at pendle i en Hummer:rolleye:. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Så Bjärred er ca. 9 minutter længere i bil end Västra Hamnen - så det er ikke skræmmende meget længere. Med mindre at du begynder at tænke på benzinregningen og du tilfældigvis også har valgt at pendle i en Hummer:rolleye:. ;)
Firmabil ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites