Guest Mogens Anmeld indhold Skrevet November 11, 2008 Hvor finder man i Malmö egentlig et boligområde ved vandet, der matcher dét, man finder i på strækningen Skodsborg - Vedbæk - Rungsted? Der ligger nogle "rimelige" boliger i "baglandet" ved Ribersborg, men der er ikke udsigt over vandet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Hvor finder man i Malmö egentlig et boligområde ved vandet, der matcher dét, man finder i på strækningen Skodsborg - Vedbæk - Rungsted? Der ligger nogle "rimelige" boliger i "baglandet" ved Ribersborg, men der er ikke udsigt over vandet... ved ikke om det her er noget for dig, men der er udsigt til vandet. :) http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/308261 http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/270989 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Måske Lomma? Der ligger også en golfbane i nærheden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 tror du skal ned til Skanör og Falsterbo egnen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Alternativt nord for Helsingborg ude ved Laröd...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Falsterbo... tror du skal ned til Skanör og Falsterbo egnen Ja, det er lækkert dernede - vi er der ofte om sommeren - men for langt at pendle, IMO. Min pensionerede nabo flytter derned til april efter devisen: Marbella i Spanien hele vinteren og Falsterbo om sommeren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Eller skærgården ved Göteborg... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Der er et kvarter fra kanalbroen til Lernacken....22-23 min til Kbh's lufthavn. Det synes jeg ikke er slemt.... Vil tro det tager noget nær det samme fra VH. Ja, det er lækkert dernede - vi er der ofte om sommeren - men for langt at pendle, IMO. Min pensionerede nabo flytter derned til april efter devisen: Marbella i Spanien hele vinteren og Falsterbo om sommeren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
henke 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Sjovt, Rikke Rost, jeg skulle netop til at skrive nøjagtigt det samme :-) Vi har ofte taget en morgenrunde (golf) på Ljunghusen og derfra er der nemlig kun et kvarters tid til broen, også selvom Nässerne skal til Malmö samtidig med at vi kører mod Kbh. Mvh Henke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Klart at der ligger flest store huse sydpå, men ellers minder Barsebäck(shamn) nok mest om Vedbæk, Taarbæk selvom det er lidt isoleret - det er ihvertfald her man får Øresund for alvor, og ikke tang fra Østersøen. Kun 4 min. fra Barsebäcks GCC golfbanerne :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Hvad er der i vejen med Falsterbo og de bedste strande i Sverige??? Samt 2 golfbaner??? Alt afhængig hvilken vej vinden blæser, så tager du bare den nordlige eller sydlige side af halvøen..... Havde den dog bare haft bakker ligesom Kullen, så ville det være helt vildt fedt at bo dernede. Klart at der ligger flest store huse sydpå' date=' men ellers minder Barsebäck(shamn) nok mest om Vedbæk, Taarbæk selvom det er lidt isoleret - det er ihvertfald her man får Øresund for alvor, og ikke tang fra Østersøen. Kun 4 min. fra Barsebäcks GCC golfbanerne :-)[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Skrev jeg der var noget i vejen?...udover der ofte er tang og tanglugt ;-) Ps. Kom dog lige i tanke om der ofte er MANGE myg på golfbanerne dernede.....men kan man lide det er der jo heller ikke noget i vejen med det! ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Handler bare om IKKE at spise mad indeholdende raffineret sukker.....Så holder myggene sig automatisk på afstand. Dit blod er ikke naturligt søde for dem, men din kost afgør hvor stort et sukker indhold du har i blodet og det er det de kan lugte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Skrev jeg der var noget i vejen?...udover der ofte er tang og tanglugt ;-) Ps. Kom dog lige i tanke om der ofte er MANGE myg på golfbanerne dernede.....men kan man lide det er der jo heller ikke noget i vejen med det! ;-) Den med tanglugt kan jeg ikke genkende, er du sikker på du ikke mener Trelleborg? Antallet af myg kan jeg tilgengæld godt nikke genkendende til, ligner som regel en rødspætte om sommeren efter fodboltræning Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Den med tanglugt kan jeg ikke genkende, er du sikker på du ikke mener Trelleborg? Antallet af myg kan jeg tilgengæld godt nikke genkendende til, ligner som regel en rødspætte om sommeren efter fodboltræning Har lugtet af tang en del af de gange jeg har været der - men jeg kan selvfølgelig have været uheldig. Jeg har aldrig været i Trelleborg/Ystad området uden at der har lugtet af tang Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Sydkysten nede ved Trelleborg er meget plaget af tanglugt. Synes ikke Falsterbo/Skanør er præget i samme grad. Höllviken er værre.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Solkysten... Sydkysten nede ved Trelleborg er meget plaget af tanglugt. Synes ikke Falsterbo/Skanør er præget i samme grad. Höllviken er værre.... Det er det samme i Rungsted, så det... :D Nuvel - et ser lidt skidt ud ift. emnet, IMO - de angivne eksempler er ikke gode nok :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Så må du vel selv rundt og lede efter dem...;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Så må du vel selv rundt og lede efter dem...;) Jep - når jeg kender områderne ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Der er ingen Mogens...Intet herovre er at sammenligne med Vedbæk..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Höllviken: Vi var nede og besøge nogle venner i går og jeg må sige at dette er et supersted og pendlingmæssigt hurtigt, da det er ren motorvej hele vejen! Og jo længere man kommer mod Skanør/Falsterbro jo federe bliver husene....... Imodsætning til Klagshamn hvor vi bor og for den sags skyld også Bunkeflo er der langt mere Eksklusive villaer og attraktive villaveje med store træer og lækre parkmiljøer. Eller´s vil jeg sige Bellevue/Fridhem er det nærmeste man kommer Hellerup/Holte/Rungsted området.............. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 For langt? Ja, det er lækkert dernede - vi er der ofte om sommeren - men for langt at pendle, IMO. Min pensionerede nabo flytter derned til april efter devisen: Marbella i Spanien hele vinteren og Falsterbo om sommeren Mogens: Det troede jeg også, men fra vores venner i Höllviken tager det 15 min til broen og det tager det også fra min kone´s butik i Västra Hamnen!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Höllviken: Vi var nede og besøge nogle venner i går og jeg må sige at dette er et supersted og pendlingmæssigt hurtigt, da det er ren motorvej hele vejen! Og jo længere man kommer mod Skanør/Falsterbro jo federe bliver husene....... Imodsætning til Klagshamn hvor vi bor og for den sags skyld også Bunkeflo er der langt mere Eksklusive villaer og attraktive villaveje med store træer og lækre parkmiljøer. Eller´s vil jeg sige Bellevue/Fridhem er det nærmeste man kommer Hellerup/Holte/Rungsted området.............. Derudover er det muligt at finde huse, hvor grundene ikke er på 500 kvadratmeter og ikke ligger klods op ad hinanden, hvilket jeg synes er lækkert. Mange af husene ligger desuden på naturagtige grunde med høje træer. I området lige før og efter Falsterbo kanalen til venstre er det fedeste efter min mening. Men også i den del, der hedder Kämpinge mod stranden ligger der nogle lækre huse. I Skanör-Falsterbo skal man mod golfklubben og fyret i det område, der hedder Falsterbo vång for at finde de fedeste huse. Der er lidt mere café liv og bedre indkøbsmuligheder i Höllviken (Toppen Gallerian) fremfor Skanör-Falsterbo. Begge steder er der ufatteligt nemt til dejlige strande og natur. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Helt sikkert Credde.....Langt federe end noget inde i Malmø. Sætter man bare lidt pris på strand og frisk luft, så er det svært at komme udenom området dernede.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 What?? Mogens: Det troede jeg også, men fra vores venner i Höllviken tager det 15 min til broen og det tager det også fra min kone´s butik i Västra Hamnen!! Hvis man anvender viamichelin.de og beregner køretiden fra henholdsvis Scaniaplatsen VH og Höllvikenbugten til mit kontor i Lufthavnsområdet, tager det henholdsvis 38 og 31 minutter i bil. Damm !! MEN det er nok ikke billedet ifm. det offentlige transportmiddelsystem, fruen anvender... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites