Jump to content
DKSEFR

3 igen igen

Recommended Posts

Nu er jeg blevet forvirret på et alt for højt plan. Nu har jeg talt med to forskellige hos 3 og de påstår at når jeg fra min danske 3 telefon i 3 net ringer til en svensk 3 telefon i 3 net skal jeg betale for udlandstakst. Jeg var ret sikker på, at jeg ville ringe til lokaltakst???? Min kæreste har svensk 3 og har fået nogle monsterregninger efter hun har ringet til mig når jeg har været på arbejde i dk og mine regninger skal jeg være ærlig og indrømme at jeg ikke rigtig har kigget så meget på men kan også se nu at jeg bliver bonget for en del udlandstakst. Mit spørgsmål er hvad der skal til før jeg kan ringe til lokaltakst. Kræver det en anden dansk 3 telefon i svensk net eller???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svensk 3 mobil ringer til svenske numre (mobil+fastnet) til svensk takst uanset om du er i DK eller SE med den. Dansk 3 mobil ringer til danske numre (mobil+fastnet) til dansk takst uanset om du er i DK eller SE med den. Med andre ord skal begge telefoner være på 3 abonnement i samme land for at i ringer til den billige takst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Svensk 3 mobil ringer til svenske numre (mobil+fastnet) til svensk takst uanset om du er i DK eller SE med den. Dansk 3 mobil ringer til danske numre (mobil+fastnet) til dansk takst uanset om du er i DK eller SE med den.
Også kendt som "Phone like HOME". Min kæreste fik sig en lang næse efter den første måned hvor hun havde ringet til DK med hendes, dengang nyerhvervet, svenske 3 :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes da ikke der er noget underligt i det?? Det er 2 helt selvstændige selskaber i hvert deres land.. at de så har valgt at samarbejde med nettet giver os en fordel.. Men at tro at man kan ringe fra en dansk mobil til en svensk mobil gratis... det er måske at håbe for meget.. Men jeg ville nu gerne betale lidt for at kunne gøre det..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor kan man se hvike lande der har 3 ?
Som at stjæle slik fra små børn..... www.3.dk naturligvis. Og ja med 3 Global ringer man bl.a. meget billigere til svenske numre, og det er en stor fordel når man som mig har en kone med en svensk mobil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Svensk 3 mobil ringer til svenske numre (mobil+fastnet) til svensk takst uanset om du er i DK eller SE med den. Dansk 3 mobil ringer til danske numre (mobil+fastnet) til dansk takst uanset om du er i DK eller SE med den. Med andre ord skal begge telefoner være på 3 abonnement i samme land for at i ringer til den billige takst.
Damm nu har jeg lige købt en svensk 3 telefon. Jeg har ikke brug for at ringe til andre svensker, så jeg skal altså have en dansk 3 telefon, som de ikke vil sælge til mig fordi jeg har bopæl i sverige. Tak for kaffe sig jeg bare. Der er sku ikke meget øresund regional over dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Damm nu har jeg lige købt en svensk 3 telefon. Jeg har ikke brug for at ringe til andre svensker' date=' så jeg skal altså have en dansk 3 telefon, som de ikke vil sælge til mig fordi jeg har bopæl i sverige. Tak for kaffe sig jeg bare. Der er sku ikke meget øresund regional over dette.[/quote'] Ja, de kan være lidt tumpede, men hvis man henvender sig personligt i 3-butikken i Field's, kan de godt finde ud af at oprette abonnement, selv om du er bosiddende i SE.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Damm nu har jeg lige købt en svensk 3 telefon. Jeg har ikke brug for at ringe til andre svensker' date=' så jeg skal altså have en dansk 3 telefon, som de ikke vil sælge til mig fordi jeg har bopæl i sverige. Tak for kaffe sig jeg bare. Der er sku ikke meget øresund regional over dette.[/quote'] Det kan du godt, som Dannemare skriver. Tal med dem i 3-butikken i Fields. Jeg fik mit abb. oprettet der. /Jolin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites