SanneJ 10 Anmeld indhold Skrevet November 11, 2008 Er der nogen som så programmet hundcoachen på tv4+ i går aftes? (efter favoritprogrammet med Cecar Millan:)) I så fald ville jeg meget gerne höre jeres kommentarer/indtryk af det förste indslag med en rottweiler. Specielt fra folk som ikke selv har hund! (Også gerne på PM, hvis I ikke gider höre på evt. kommentarer). Jeg er interesseret, da jeg gerne vil vide den almene befolknings indtryk -rent objektivt- af dette program og hvad det efterlader af indtryk om hunden, ejeren, instruktören osv. Altså en ärlig mening, uden omsvöb, og jeg lover ikke at kritisere!:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Jeg blev jo lige nød til at finde programmet så kæresten kan se det. Er hundcoachen det svenske bud på Cesar Milan eller mere over i stil med Victoria Stillwell og "det er mig eller hunden" ? Kæresten er ikke just fan af Cesar Milan og sidestiller hans metoder med den spanske inkvisition :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Kan klippet findes online et sted? Gad jeg da egentlig godt at have set Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Jeg blev jo lige nød til at finde programmet så kæresten kan se det. Er hundcoachen det svenske bud på Cesar Milan eller mere over i stil med Victoria Stillwell og "det er mig eller hunden" ? Kæresten er ikke just fan af Cesar Milan og sidestiller hans metoder med den spanske inkvisition :)Hä hä, nu har jeg lovet ikke at kritisere i denne tråd, så jeg vil ikke kommentere din kärestes holdninger, men Fredrik Sten (som han hedder i hundcoachen)'s metoder bliver nok betegnet som lidt hårde. Men jeg synes man skal danne sit eget indtryk, jeg er ikke imponeret over ham indtil videre, ikke så meget pga. hans metoder, jeg synes bare han er dårlig formidler, men jeg vil som sagt meget gerne höre andres holdninger til programmet og specielt indtrykket til rottweilerindslaget i går (fölger med på et rottweilerforum i SE, men der er vi jo alle rottweilerejere, så er interesseret i at höre menige tv-kiggers indtryk). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Jeg kan da hurtigt komme med et par kommentarer, da jeg så den sekvens med rottweileren. 1) Synes ikke at programmet generelt set var godt, virker som et kluntet svensk forsøg på at kopierer Cesar Millan's tv-show. 2) Rottweileren: virker helt normal med den (manglende) træning/opdragelse den har fået! Og den var et flot eksemplar af en etårig at være. 3) Ejeren: har på nationalt tv udstillet sig selv, som værende en der ikke har begreb om racen, samt ikke er i stand til at træne/opdrage sin hund. Jeg synes ærlig talt hun var dybt pinlig, og hun burde overveje om ikke hun skulle få sig en hund af en mindre race, som heller ikke kræver så meget motion/aktivering som hendes rottweiler gør! Idiot! 4) Instruktøren: overfladisk gut som dog ikke falder i gennem, men så sandelig heller ikke imponerer mesterligt. Tabte ALT for ham, da han læsser rottweileren ind i bagagerummet på sin bil HVOR DER HVERKEN VAR HUNDEBUR ELLER GITTER VED BAGSÆDET, og så kører væk med hunden! Hvad sker der for sådan en mand der burde vide bedre. Kun idioter kører rundt med en løs hund på 40+ kg i bilen... Idiot! My 2 cents. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Kan klippet findes online et sted? Gad jeg da egentlig godt at have setVed ikke om det kan fidnes online, men det bliver genudsendt på söndag kl. 12:45 (og 6:20) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Kan klippet findes online et sted? Gad jeg da egentlig godt at have set Lovligt kan det findes her: http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=904414 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Lovligt kan det findes her: http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=904414Cool:th2: se afsnit 2 om Harley og kom med jeres umiddelbare indtryk af indslaget (uden at tänke på andres kommentarer:)) -Med tanke på avisers skriverier om netop denne race, hvad giver indslaget af indtryk om rottweilere? -Har du ändret opfatning af racen efter at ha set indslaget? -Er rottweilere en aggresiv race som burde forbydes, hvilket tydeligt vises i programmet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 -Er rottweilere en aggresiv race som burde forbydes' date=' hvilket tydeligt vises i programmet?[/quote'] Med fare for at gå Off Topic, så burde ingen hunderacer som udgangspunkt forbydes. Ejernes ret til at have denne slags hunde skulle derimod revurderes. Ligeledes mener jeg at avl burde kontrolleres (bare lidt) for nogen opdrættere behandler hundene som en vare, ikke et levende væsen, og markedet regulerer ikke sig selv tilstrækkeligt til at hundefarme er et sjældent syn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Jeg er meget enig, og vil lige tilføje at utrolig mange hvalpe købere er alt for dårlige til at være kritiske overfor den kennel de køber fra. "Skal vi ikke lige mødes på en rasteplads så kan du få hunden der, vi kan mødes på halvejen så skal du ikke køre så langt" Folk der hopper på den slags, skulle ganske enkelt ikke have lov til at købe hund:thumbdown Med fare for at gå Off Topic, så burde ingen hunderacer som udgangspunkt forbydes. Ejernes ret til at have denne slags hunde skulle derimod revurderes. Ligeledes mener jeg at avl burde kontrolleres (bare lidt) for nogen opdrættere behandler hundene som en vare, ikke et levende væsen, og markedet regulerer ikke sig selv tilstrækkeligt til at hundefarme er et sjældent syn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Med fare for at gå Off Topic, så burde ingen hunderacer som udgangspunkt forbydes. Ejernes ret til at have denne slags hunde skulle derimod revurderes. Ligeledes mener jeg at avl burde kontrolleres (bare lidt) for nogen opdrættere behandler hundene som en vare, ikke et levende væsen, og markedet regulerer ikke sig selv tilstrækkeligt til at hundefarme er et sjældent syn.Jeg er ganske enig, men desværre er sladdermediernes magt stor, så i både SE og DK er der i øjeblikket stor risiko for at visse hunderacer bliver forbudte -upåagtet at alle videnskabelige artikler viser, at det ikke er disse racer som står for størstedelen af incidenter med hundebid. Fx. var der en artikel i aftonbladet for et stykke tid siden der viste billeder af en stakkels knægt som var blevet bidt af en "stor farlig hund". Hvad avisen ikke skrev var, at knægten inden han blev bidt havde drillet hunde ved at stikke en blyant ind i øjnene på den. Hunden blev aflivet, for den var jo aggresiv...! For min skyld indfør gerne "kørekort" for hundeejere! og forbyd blandingsracer og uprofessionelle "uppfödare", så vil fremtiden se noget bedre ud for de racer der ligger mit hjerte nærmest! Men det er en anden diskussion;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
venus222 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2008 Jeg mildt sagt ikke imponeret. Manden er jo idiot! Bortset fra det er jeg enig med Toft. Jeg vil nærmest kalde det ham "hundecoachen" havde gang i for vold. Det er synd og det er sindsygt dårligt lederskab. Det er endnu et eksempel på en hund der er blevet anskaffet helt uden omtanke. Men nej, mit syn på racen har ikke ændret sig. Jeg er stadig glad for rotten. :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Jeg mildt sagt ikke imponeret. Manden er jo idiot! Bortset fra det er jeg enig med Toft. Jeg vil nærmest kalde det ham "hundecoachen" havde gang i for vold. Det er synd og det er sindsygt dårligt lederskab. Det er endnu et eksempel på en hund der er blevet anskaffet helt uden omtanke. Men nej, mit syn på racen har ikke ændret sig. Jeg er stadig glad for rotten. Okay, når vi alle har et fornuftigt forhold til rottweilere, så kender vi også til virkeligheden:) Det kunne bare være interessant at høre fra folk der ikke kender noget til racen, om det stadig skinnede igennem at det var ejeren der var problemet, det er jeg nemlig ikke sikker på, da ham instruktøren var noget vattet efter min mening. Jeg synes dog ikke det var vold (derimod kunne man vel kalde det ejeren havde gang i for dyrplageri), men derimod irettesættelse på forkerte tidspunkter. Tænk at han giver lov til at hunden springer op af ham, nappe konstant og nærmest leger med hunden, så den bliver mere ophidset:rolleye: Og at han aldrig korrigerede hendes måde at "gå tur" med hunden. DET havde Cecar Millan aldrig accepteret;) Nå, men ihvertfald er hunden nu aflivet:( Hunden blev omplaceret, men bed den nye ejer en dag han ville fjerne en skovflåt fra dens ansigt... Endnu et eksempel på at en hundeejer har ødelagt et dyr og forårsaget dets død! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
venus222 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2008 Jeg synes det er unødvendigt at tage fat i sin hund på den måde, er man en ordenlig leder sætter man ikke sin hund i en situation hvor den finder det nødvendigt at reagere på den måde , og jo det er uendeligt meget lettere at sige det end at udføre det i praksis. ;) Men øvelse gør mester. Hunden burde have fuld tillid til at dens ejer har styr på sagerne. Nu du nævner den gode CM, så er jeg heller ikke vild med ham. Men det er en helt anden diskution. Har du forøvrigt læst "Alfasyndromet" af Anders Halgren? Nå men, det var vist et sidespring. :o Jeg tror ikke folk ændre mening om "rotten" pga. den udsendelse, mange mener jo i forvejen at de er syge i potten. Ogv hvor er detb synd at den endte med at blive aflivet, det er endnu et eksempel på at hunden altid er taberen når folk ikke bruger hovdet! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites