Jump to content
Toft

Skov i nærheden af Skurup??

Recommended Posts

Nogen der kan anbefale nogle gode ruter i en skov her i området? Altså, jeg leder efter noget hvor man kan køre hen og parkere sin bil ifm skoven, og så stige ud og gå inde i skoven på dertil indrettede stier, og gerne et pænt stort skovområde hvor man kan gå mere, end blot den samme rute hver dag. Er i Danmark selv vokset op i et område med masser af skov, og der kunne man gå på kryds og tværs, fordi der var så mange forskellige stier. Her i Sverige har jeg kun fundet pæn kedelig skov, ja altså flot er det jo, men det er sgu ikke særlig brugervenlig skov for dem der gerne vil færdes i den. I sidste uge prøvede jeg at køre fra Skurup, ad 102, og så til venstre mod Genarp for at finde noget god skov. Og enten er jeg fuldstændig blind, eller også er det bare røvsyg skov det der! Ja, der er mange "skovskilte" langs vejen (skilte der viser skov, stier, P-pladser), men der er INGEN P-muligheder ved langt de fleste af disse skilte, eller også står der et skilt ved siden af med "Privat väg", eller også hænger der en stor kæde med hængelås, så man i hvert fald ikke kan komme dertil i bil. Jeg fandt dog pludselig en P-plads med et "skovskilt", og svingede ind - HURRA! Nåh, men efter ét minut gik det op for mig hvorfor min bil var den eneste på den P-plads, der var INGEN stier ind i skoven fra den P-plads :rolleye: Ind i bilen igen, og hunden var efterhånden ved at være godt utålmodig... Så kørte vi videre mod Genarp, og pludselig var der en sti der gik direkte fra vejen og og ind i skoven! Selvfølgelig med kæde og hængelås, men bilen kunne jeg så parkere ikke så langt derfra, og så blev det sådan! Vi vadede ad den sti ind i skoven, og det var sgu en noget mærkelig sti, store hjulspor mange steder, og store sten var spredt ud over stien for at diverse traktorer kunne køre der... Efter ca 2½ km, ja så var vi endnu ikke stødt på en sidevej, et kryds, eller noget der bare lignede at vi selv kunne vælge om vi ville gå til højre eller venstre, eller hvad vi nu havde lyst til, skuffende! Så vi vendte om, og gik de samme skide spændende 2½ km tilbage til bilen, og det var så den dag i skoven... Vi mødte på to timer i øvrigt ikke et øje, og jeg tror godt jeg ved hvorfor :rolleyes: Så jeg tænker at der må sgu da være nogen andre end mig, der kan lide at gå (eller løbe) i skoven, og som ved hvor faen man skal køre hen, hvis man skal have sig en oplevelse i skoven, som giver en lyst til at komme tilbage en anden dag :) Erfaringer tak! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine erfaringer er begrænsede, og jeg er ikke skovsti-løber, så min bedømmelse kommer alene fra spadsereture, og lidt læsning. Hästhagen ved svaneholm er jo ikke stor, men ret flot (efter min mening :o), og så ligger der jo en del mere åbne områder, som næsbyholmsjöen, men næppe egnet til løse hunde = fuglereservat. Prøv at se her http://www.vemmenhogsbygden.snf.se/ :th2: Klik på 'naturområder, og så de enkelte punkter på kortet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skov Jeg kan godt forstå at du er meget trät af vej 102, som jeg ser dig rende rundt på indimellem. Men Romeleåsen er jo et kämpe område. http://www.romeleasen.se/ Og det er jo meget in at springe rundt med Svaneholm söen. Der kommer vist også snart lys på löbestierne. Og så er der jo det mest fantastiske område snogeholm. Ikke lige i Skurup, men ikke så langt fra ; http://www.snogeholmslott.se/naturen/strovmap.htm Snogeholm er et besög värd på alle årstider.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for forslag. Nu var det primært ikke lige med henblik på at det skulle være stier til at løbe på, men mere stier som folk går på (som man også sagtens KAN løbe på hvis det er). Men nu foretrækker jeg som udgangspunkt at starte og slutte en løbetur ved mit eget hjem, gider ikke køre bil for at løbe, og så køre svedig hjem bagefter. Jeg vil dog gerne have at hunden kan få nogle gode oplevelser i skoven, der er så mange dufte i en skov, at det nærmest er juhu-oplevelse for en hund hver gang den er i skoven :) Der ud over havde jeg tænkt mig at bruge en del tid på at tjekke skovområder ud her det næste halve års tid, så jeg ligesom ved hvor det er godt, og hvor det er "been there, done that". Således er jeg jo så også interesseret i at finde nogle gode skovstier, hvor jeg kan løbe en mindre tur med hunden et par gange om ugen, når han til sommer er blevet gammel nok til det - klart! :th2: Et godt sted at starte, det er jo altid at høre andre folks erfaringer ;)

Jeg google lige på skog i Skurup og kom ind på Skurup kommune's hjemmeside om naturområder i Skurup: http://www.skurup.se/1472 Jeg ved ikke om, du har haft checket den ud.
Jo, har tjekket det ud, og synes ikke jeg blev meget klogere - hverken af dette link, eller nogle af de andre links der kommer op, når man søger på "skurup + skog".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudsigt at Toft skriver dette indlæg her til morges, for inden jeg gik i seng igår planlagde jeg at oprette en noget lignende tråd herinde på debatten. Så dette er ikke for at stjæle Tofts tråd som sådan, men jeg leder også efter gå-ture-områder, dog i og omkring Malmö helst. Jeg er lutter øren hvis I vil dele jeres erfaringer heri tråden også :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pudsigt at Toft skriver dette indlæg her til morges' date=' for inden jeg gik i seng igår planlagde jeg at oprette en noget lignende tråd herinde på debatten. Så dette er ikke for at stjæle Tofts tråd som sådan, men jeg leder også efter gå-ture-områder, dog i og omkring Malmö helst. Jeg er lutter øren hvis I vil dele jeres erfaringer heri tråden også :)[/quote'] Så uden at kaste for meget malurt i bægeret så er denne tråd oprettet i Skurup lokalfora. Men en lign tråd i Malmö lokalfora ville da uden tvivl være velkommen :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

stæreblind :-) Hej Toft. Jeg tror ikke du kan se skoven for bare træer, kan jeg næsten føle mig fristet at sige. Gode vandreture som jeg tager hver sommer er fra Genarp Centrum, parkere bilen ved ICA eller Consum (fyller backpacken) og vandre ud mod kullatorpet eller rundt om Häckerberga slot&sjön. sidstnævnte er en rigtig rar tur, der findes tilmed camps rundt omkring. ved første tur, hold til højre efter slottet. Vej 102 er den kedelige side af reservatet (synes jeg) http://maps.google.com/maps?ll=55.592047,13.439288&z=13&hl=en&t=h god tur.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var i skoven igen idag, og vandrede rundt i Häckeberga området, dog ikke rundt om søen. Fandt en P-plads ikke så langt derfra, og så vandrede jeg med hunden ind i skoven, og allerede efter 300 meter skete der det fantastiske AT STIEN DELTE SIG I TO :thumbup: Vi svingede ad stien til højre og efter små 10 minutters vandring i skovens totale dybe og stille ro, ja så stod vi pludselig ca 25 meter fra 15-20 vildsvin :eek: Jeg stoppede godt nok lige hurtigt op, og så stod vi der og gloede på hinanden i 2 sekunder, indtil et af vildsvinene begyndte at lunte den modsatte retning og ind mellem træerne, og så fulgte resten af flokken med... Så vendte vi også om og gik de 10 minutter tilbage, og så tog vi stien til venstre i stedet hehe :rolleyes: Og så vandrede vi rundt i over en time, mens jeg funderede på om jeg evt skulle anskaffe mig en pæn stor Rambo-kniv, til når vi en anden gang møder vildsvin som vælger at løbe mod os, og ikke væk fra os hmmm.... Og denne gang her, der var der også farvede pæle ved stierne, så man ligesom vidste hvilken sti man fulgte, sådan skal det være :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gläder os til näste tur, BUBBER Vi gläder os til at höre om näste tur i skoven, hvem ved måske har du nedlagt et vildsvin. Frem med kniven, BubberQUOTE=Toft;171438]Vi var i skoven igen idag, og vandrede rundt i Häckeberga området, dog ikke rundt om søen. Fandt en P-plads ikke så langt derfra, og så vandrede jeg med hunden ind i skoven, og allerede efter 300 meter skete der det fantastiske AT STIEN DELTE SIG I TO :thumbup: Vi svingede ad stien til højre og efter små 10 minutters vandring i skovens totale dybe og stille ro, ja så stod vi pludselig ca 25 meter fra 15-20 vildsvin :eek: Jeg stoppede godt nok lige hurtigt op, og så stod vi der og gloede på hinanden i 2 sekunder, indtil et af vildsvinene begyndte at lunte den modsatte retning og ind mellem træerne, og så fulgte resten af flokken med... Så vendte vi også om og gik de 10 minutter tilbage, og så tog vi stien til venstre i stedet hehe :rolleyes: Og så vandrede vi rundt i over en time, mens jeg funderede på om jeg evt skulle anskaffe mig en pæn stor Rambo-kniv, til når vi en anden gang møder vildsvin som vælger at løbe mod os, og ikke væk fra os hmmm.... Og denne gang her, der var der også farvede pæle ved stierne, så man ligesom vidste hvilken sti man fulgte, sådan skal det være :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...Og så vandrede vi rundt i over en time' date=' mens jeg funderede på om jeg evt skulle anskaffe mig en pæn stor Rambo-kniv, til når vi en anden gang møder vildsvin som vælger at løbe mod os, og ikke væk fra os hmmm....[/quote'] Jeg ville nok gå efter nogen gode løbesko isteddet for :D Men lyder som en god tur i havde der. Hvordan reagerede shankly på vildsvinene?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Han må da bare anskaffe sig en flok Dogo´er til at passe på ham og Shankly:laugh:

Jeg ville nok gå efter nogen gode løbesko isteddet for :D Men lyder som en god tur i havde der. Hvordan reagerede shankly på vildsvinene?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Han må da bare anskaffe sig en flok Dogo´er til at passe på ham og Shankly:laugh:
En enkelt chubchub burde vel være nok :D Udover dét, så er det da lidt af en bedrift at se vild(e)svin på sådan en almindelig gåtur - medmindre de er "tamme", og er vant til mennesker. Jeg ville nok synke en ekstra gang, havde jeg stået foran sådan en flok. Medmindre de ikke var så store som vildsvin normalt ér, al'så...så kunne man jo nok ordne dem, skulle de finde på at se nærmere på min person. Man kan vel kaste med dem, hvis det skulle være.... :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Han må da bare anskaffe sig en flok Dogo´er til at passe på ham og Shankly.
Hehe, ja det kunne være jeg lige skulle lade et par Dogo'er løbe i forvejen gennem skoven, sådan bare lige for at rydde det værste af vejen s17.gif
Hvordan reagerede shankly på vildsvinene?
Han stod med logrende hale og vidste ikke hvilken en af dem han skulle kigge på. Han er endnu så ung, så han stadig tror at alle dyr og mennesker er nogle der vil lege med ham f11.gif
Jeg ville nok synke en ekstra gang' date=' havde jeg stået foran sådan en flok. Medmindre de ikke var så store som vildsvin normalt ér.[/quote'] Det var IKKE 15-20 stykker af dem der er 120 cm over skulderen og vejer 350 kg ;) De var nærmere på størrelse med normal størrelse hund, lad os sige 40-50 kg sådan skudt fra hoften.. I øvrigt var vi i skoven igen idag, og den var fyldt med jagere og ikke mindst deres hunde som var godt pakket ind i kampuniformer mod vildsvin.. Snakkede med en af jagerne ude i skoven, og han sagde at det vrimlede med vildsvin i området, men at de også skød efter hjorte. De jager i området hver 2. uge hvis nogen kan bruge den info til noget. Ellers en fin tur i skoven igen, men vi mødte ingen af skovens dyr idag. v6.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ellers en fin tur i skoven igen' date=' men vi mødte ingen af skovens dyr idag.[/quote']...så derfor måtte du trøste Shankly med en kanelbulla (qua anden tråd), efter endt vandring!? Når nu han ikke fik lov at savle over en bunke vildgrise :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...så derfor måtte du trøste Shankly med en kanelbulla (qua anden tråd)' date=' efter endt vandring!? Når nu han ikke fik lov at savle over en bunke vildgrise :D[/quote']Tror du selv på at Shankly får kanelbullar?;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tror du selv på at Shankly får kanelbullar?;)
Vil det sige at Toft åd dem begge to selv!!? :rolleyes: Får han slet ikke en usund godbid i ny og næ? Ved nærmere eftertanke, så...nej. Han bliver sgu' nok opdraget efter bogen :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...så derfor måtte du trøste Shankly med en kanelbulla (qua anden tråd)' date=' efter endt vandring!?:D[/quote']Ja du har helt ret, han får lige nøjagtig ikke noget som helst kanelbulla, eller noget andet i den retning. Han er en hund, og ikke et barn b42.gif Måske jeg købte to kanelbullar, hvis nu det var at en eller anden fra Flyinge skulle finde på at komme forbi, som han har truet med et stykke tid. Men jeg må vel købe et par nye bullar en anden dag ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja du har helt ret' date=' han får lige nøjagtig ikke noget som helst kanelbulla, eller noget andet i den retning. Han er en hund, og ikke et barn[/quote']Det er forstået og taget Ad Notum :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites