BS 4 Anmeld indhold Skrevet November 9, 2008 Har et problem i min V70 '97 når barnestolen skal sættes i. Selen er simpelthen for kort. Der mangler lige 10cm. Kan man købe seleforlængere eller gøre noget på nogen måder? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2008 Jeg har præcis samme problem med min chrsyler (dog fra 06) på forsædet kan den godt nå, men på bagsædet mangler der 5 cm. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2008 Jeg har præcis samme problem med min chrsyler (dog fra 06) på forsædet kan den godt nå, men på bagsædet mangler der 5 cm. Mit er så både for og bag. Har du bar lært at leve med det eller fundet en løsning? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2008 Indtil videre lever vi bare med det, men havde faktisk ikke tænkt på den bedste løsning med at kigge efter en forlænger Jeg har googlet det lidt og kan se at man sagtens kan købe en forlænger Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2008 Indtil videre lever vi bare med det, men havde faktisk ikke tænkt på den bedste løsning med at kigge efter en forlænger Jeg har googlet det lidt og kan se at man sagtens kan købe en forlænger Smid da gerne links til hvor de kan købes i nærheden? Eller evt en fælles www ordre? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2008 http://www.carpro.dk/shop/seleforlaenger-60cm-511p.html Billigste jeg har fundet dem til er 149 kr vi har lejet vores babystol, så når vi skal have barnestol så ved jeg nu at vi skal tænke over at købe en der kan klikkes i vores iso fix beslag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2008 http://www.carpro.dk/shop/seleforlaenger-60cm-511p.html Billigste jeg har fundet dem til er 149 kr vi har lejet vores babystol, så når vi skal have barnestol så ved jeg nu at vi skal tænke over at købe en der kan klikkes i vores iso fix beslag Vores problem er at kun den ene af bilerne har isofix. For ellers havde en også ligget lige til højrebenet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2008 Jeg har fundet den hos volvo til 700 kr, men det er 100% præcis den samme som carpro tager 149 kr for... sig til hvis nogen finder den billigere :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2008 http://www.carpro.dk/shop/seleforlaenger-60cm-511p.html Billigste jeg har fundet dem til er 149 kr vi har lejet vores babystol, så når vi skal have barnestol så ved jeg nu at vi skal tænke over at købe en der kan klikkes i vores iso fix beslag Har nu købt, betalt og modtaget min seleforlænger fra carpro.dk Virker fint så den kan jeg godt anbefale. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2008 Pas på med seleforlængere. De er ulovlige at bruge i sammenhæng med autostole. I risikerer klip i kortet i dk. Autostolen skal fastspændes efter fabrikantens (autostol) anvisninger og disse findes ikke for trepunktsseler sammen med seleforlænger. Løsning: Find en anden stol! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2008 Pas på med seleforlængere. De er ulovlige at bruge i sammenhæng med autostole. I risikerer klip i kortet i dk. Autostolen skal fastspændes efter fabrikantens (autostol) anvisninger og disse findes ikke for trepunktsseler sammen med seleforlænger. Løsning: Find en anden stol! og der findes selvfølgelig noget lov tekst på det du kan linke til? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Ja det gør der rent faktisk, men det er en lidt kompliceret sag. Du skal først finde bekendtgørelse om sikkerhedsudstyr for børn i biler. Denne henviser til godkendelsesprocedure for sikkerhedsudstyret (se ECE-regulativ 44.04). Dette regulativ beskriver hvilke krav stolen/udstyret skal opfylde, samt testmetode. I denne står bl.a. at testen udføres med en trepunktssele. Denne sele er ikke "brudt", hvilket BLIVER tolket som at en seleforlænger ikke er lovlig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Ja det gør der rent faktisk, men det er en lidt kompliceret sag. Du skal først finde bekendtgørelse om sikkerhedsudstyr for børn i biler. Denne henviser til godkendelsesprocedure for sikkerhedsudstyret (se ECE-regulativ 44.04). Dette regulativ beskriver hvilke krav stolen/udstyret skal opfylde, samt testmetode. I denne står bl.a. at testen udføres med en trepunktssele. Denne sele er ikke "brudt", hvilket BLIVER tolket som at en seleforlænger ikke er lovlig. Tja. Har købt en godkendt seleforlænger. Må tage chansen mht klip og bøde. Ser det ikke som en sikkerheds risiko da sele beslag og lås er af samme type som dem der sidder i bilen. Men takker for udpenslet info. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret May 14, 2009 Vi har en MB B170, med en autostol i. Altså en af dem hvor barnet sidder op og får spændt selen på normal vis. Problemet er at sæderne er ret smalle og det er svært at komme til at sætte selen i låsen. Er det tilladt at sætte en forlænger på den lås, så man lettere kan komme til den? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jan 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2010 Vi har en MB B170, med en autostol i. Altså en af dem hvor barnet sidder op og får spændt selen på normal vis. Problemet er at sæderne er ret smalle og det er svært at komme til at sætte selen i låsen. Er det tilladt at sætte en forlænger på den lås, så man lettere kan komme til den? Peter fandt du et svar på dit eget spørgsmål ? Jeg har nemlig samme problem nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret May 4, 2010 Om sikkerhedsudstyr for børn i biler kan man generelt sige at de skal opfylde bestemmelser om at være godkendt i henhold til ECE 44-03. Dette regulativ fastsætter de tekniske krav/afprøvninger, hvorefter barnestole skal godkendes. Der står intet om seleforlængere i nogen test for hverken autostol eller selepude. Derfor vil den være ulovlig at benytte sammen med en autostol/selepude. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites