Maria 10 Anmeld indhold Skrevet November 1, 2008 Jeg har fået et job, hvor jeg betaler pension via min lønseddel (har tidligere selv indbetalt) Nu er mit spørgsmål så: Når jeg nu skal til at kigge på hvor meget jeg tjener, skal jeg så trække det fra som jeg indbetaler til pensionen? eks. tjener 25000 kr pr mdr og indbetaler 5% til pension, skal der så indberettes de 25000 kr eller kun 23750 kr. Og hvad med den procentdel som firmaet betaler, skal de med nogle steder? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2008 Jeg har fået et job, hvor jeg betaler pension via min lønseddel (har tidligere selv indbetalt) Nu er mit spørgsmål så: Når jeg nu skal til at kigge på hvor meget jeg tjener, skal jeg så trække det fra som jeg indbetaler til pensionen? eks. tjener 25000 kr pr mdr og indbetaler 5% til pension, skal der så indberettes de 25000 kr eller kun 23750 kr. Og hvad med den procentdel som firmaet betaler, skal de med nogle steder? Under normale omstændigheder vil det være din arbejdsgiver, der ordner den sag - fx via dataløn eller lignende. Din AM-indkomst vil normalt være de 23.750 kr. Det du indbetaler til pensionsopsparingen bliver der betalt skat af, når du får dem udbetalt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites