KasperH 10 Anmeld indhold Skrevet November 1, 2008 Hvis man skal låne penge til bolig nu, ville det så være bedst at gøre i danmark eller Sverige?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sten_ravn 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2008 Kommer an på hvor du skal bo :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2008 Jeg ville låne i Sverige hvis jeg var dig. Og, jeg har også mit boliglån i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KasperH 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2008 Jeg skylder lige at sige at det er et fritidshus, jeg bor stadig i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2008 Hvis du har indkomst i DKK, så kan du undgå valutarisikoen hvis du tager et lån i DKK, dog kommer du til at betale en højere rente på dit danske lån end et ditto svenskt. Men denne ekstra udgift kan du måske vinde på set over en længere horisont, da der er spekulation i markedet om at kursen på SEK vil stige ifht. DKK. Derved bliver der høvlet af din restgæld hvis du senere konverterer til et lån i SEK. Man kunne også bruge EUR i stedet for DKK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2008 Personligt har jeg lånt i SEK, ud fra filosofien om at hvis bunden falder ud af det svenske boligmarked, vil den svenske krone heller ikke være lige så meget værd .. så værdien af mit lån og min bolig vil følges op og ned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mr. Kubik 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2008 lån i euro i sverige - nordea kan låne op til 60% af værdien Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites