soalma 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2009 Hej igen Nu er det lykkedes at få oprettet en børneopsparing til min datter i Danske Bank. I Svendborg. Min mor (mormor)fik det ordnet. Vi har begge konto i banken. Jeg mener ikke de så min datters danske pas. Men jeg fik et brev jeg skulle underskrive for at bekræfte at jeg var moderen til pigen. Det er da underligt. Ikk? Så bliv ved det kan lykkes. God vind Mvh Solvejg Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2009 Hvis man ikke kan bruge sin bank til det man vil, må man jo flytte til en anden som gerne vil have børnefamilierne med svenske børn. Med mindre man har så mange andre store fordele ved banken at man vil leve med det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2009 :thumbdown:mad: Har stort set prøvet alt, men kan STADIG ikke få oprettet en børneopsparing i Dk *grrr* Har også sat morfar på sagen, og han har prøvet at få oprettet en børneopsparing til sit barnebarn, men nix de SKAL have et personnummer som vores datter jo så ikke har pga. hun er født i Sv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2009 jeg syntes nu det er mærkeligt. for jeg har hørt at bankerne laver et fiktivt cpr nummer til ungerne så de kan få oprettet en børne opsparing... hvad med i sverige, kan du ikek bare lave en der istedet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2009 :thumbdown:mad: Har stort set prøvet alt' date=' men kan STADIG ikke få oprettet en børneopsparing i Dk *grrr* Har også sat morfar på sagen, og han har prøvet at få oprettet en børneopsparing til sit barnebarn, men nix de SKAL have et personnummer som vores datter jo så ikke har pga. hun er født i Sv. [/quote'] Snakkede med min bankrådgiver i DK igår. Han kunne sagtens lave en til vores søn. Han skulle bare se hans dåbs attest. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2009 BS - Hvilken bank har du og hvor (her tænker jeg på by)? Der findes ikke noget der hedder børneopsparing i Sv - det vil så sige at gode renter mv. kommer der ikke. Det blir bare oprettet som en helt alm. privatkonto. Og desuden synes jeg også det er rart at der er mulighed for at bedsteforældre kan sætte penge ind hvis de måtte have lyst :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2009 BS - Hvilken bank har du og hvor (her tænker jeg på by)? Der findes ikke noget der hedder børneopsparing i Sv - det vil så sige at gode renter mv. kommer der ikke. Det blir bare oprettet som en helt alm. privatkonto. Og desuden synes jeg også det er rart at der er mulighed for at bedsteforældre kan sætte penge ind hvis de måtte have lyst :) Nordea i Glostrup. Sad og kiggede på svensk nordea og der kom forskellige alternativer til barnsparende. Men ikke noget der ligner den vi har i DK. Held og lykke med det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2009 Okay tak. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2009 Som skrevet tidligere, da vi var i banken var det ligemeget om det var svenske eller danske CPRnummer, hun startede faktisk med at spørge efter det svenske, det var også nordea Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 Jamen som dug fra en klar himmel, har jeg lige modtaget en mail fra min bank idag (Jyske Bank) om at de lige pludselig godt kan oprette en børneopsparing til os, det kræver dog at vi har lavet et pas til vores datter, som de skal have et kopi af. Utroligt!! Så nu kan jeg tage over på mandag og få lavet en dansk børneopsparing til vores datter HURRA for det :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 Lige et sidespørgsmål, fra en der ikke har været far i særlig lang tid... Er der nogen der ved om et barn kan have mere end én børneopsparing i DK? Altså f.eks hvis jeg selv opretter en i min bank i DK, og så barnets mormor opretter en i hendes Jydebondebank? Sikkert et dumt spørgsmål, men dem er der jo alligevel et utal af på dette site Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 Er der nogen der ved om et barn kan have mere end én børneopsparing i DK? Altså f.eks hvis jeg selv opretter en i min bank i DK, og så barnets mormor opretter en i hendes Jydebondebank? Sikkert et dumt spørgsmål, men dem er der jo alligevel et utal af på dette site Det kan man ikke, eller det måtte man ihvertfald ikke førhen. Men man kan jo bare kalde det noget andet! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 Det må man ikke... Se her: http://www.familieadvokaten.dk/Emner/6511.html Der kan kun oprettes een konto for hvert barn. Barnet kan ikke selv oprette kontoen. Denne kan kun oprettes af en person, der er beslægtet med barnet i ret opstigende linie, dvs. forældre, bedsteforældre eller oldeforældre, herunder også adoptivforældre, sted- og plejeforældre. Den person, som opretter kontoen, kaldes indskyderen, og der er ikke noget til hinder for, at indskyderen er en anden end barnets værge. Der kan hvert år indsætte højst 3.000 kr. på kontoen, og der kan maksimalt indskydes 36.000 kr. på kontoen. I dette beløb medregnes ikke de tilskrevne renter, og der kan derfor meget vel forekomme børneopsparingskonto med et betydeligt højere indestående end 36.000. Med virkning fra d. 01.01.1998 kan ikke blot den oprindelige indskyder, men også andre, der er beslægtet med barnet i ret opstigende linie, herunder adoptivforældre, sted- og plejeforældre, foretage indskud på kontoen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 Det må man ikke... Se her: http://www.familieadvokaten.dk/Emner/6511.html Tak for linket :th2: Men man kan jo bare kalde det noget andet!Hvad er det for en finte Skal jeg bede mormor om at oprette en opsparing i hendes bank, som giver en rente pt på 4% og hvor renterne er skattefrie, men de skal lige undlade at kalde den for "børneopsparing" - eller hvordan mener du det hænger sammen? Altså ja, jeg kan da godt i min bank oprette en normal konto i mit eget navn, sætte penge ind på kontoen de næste 20 år til den halve rente som skal beskattes, men det er jo ligesom ikke det jeg havde tænkt mig.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 Tak for linket :th2: Hvad er det for en finte Skal jeg bede mormor om at oprette en opsparing i hendes bank, som giver en rente pt på 4% og hvor renterne er skattefrie, men de skal lige undlade at kalde den for "børneopsparing" - eller hvordan mener du det hænger sammen? Altså ja, jeg kan da godt i min bank oprette en normal konto i mit eget navn, sætte penge ind på kontoen de næste 20 år til den halve rente som skal beskattes, men det er jo ligesom ikke det jeg havde tænkt mig.. Ved ikke hvad du har tænkt dig, men i nordea kan jeg da godt få 4% i rente og mine forældre kan sætte næsten det dobbelte ind om året på en børnebørnskonto! http://www.nordea.dk/Privat/Opsparing%2bog%2binvestering/Opsparing/Rente/936312.html http://www.nordea.dk/Privat/Opsparing+og+investering/Opsparing/Børnebørnskonto/35182.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 da vi var i nordea var de ligeglade med om der var 2 stykker, eneste grund til man i sin tid ikke måtte var fordi man dengang havde en eller anden skattefordel som er væk nu og man må godt have flere btw. nordea gav os 5.5% i rente uden nogen forhandling..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 da vi var i nordea var de ligeglade med om der var 2 stykker, eneste grund til man i sin tid ikke måtte var fordi man dengang havde en eller anden skattefordel som er væk nu og man må godt have flere btw. nordea gav os 5.5% i rente uden nogen forhandling..... Forstår ikke helt dit svar, men et barn. En børneopsparing! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 Vi har 2 ;-) håber du forstår det nu..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2009 da vi var i nordea var de ligeglade med om der var 2 stykker, eneste grund til man i sin tid ikke måtte var fordi man dengang havde en eller anden skattefordel som er væk nu og man må godt have flere btw. nordea gav os 5.5% i rente uden nogen forhandling.....Er det så på samme cpr-nr I har de to børneopsparinger, eller er det to forskellige fiktive cpr-nr? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2009 det er samme danske cprnummer min mor oprettede en i danske bank til ham uden vi vidste det og vi ønskede 1 i nordea Vi fortalte vores bankdame det i nordea at vi hellere ønskede der og hun sagde det kun var relevant i ældre dage mht. 1 stk pr barn da man fik en eller anden skattefordel der Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2009 Her er lidt info til folk som har svært ved at få oprettet en børneopsparing i DK :) Selv har jeg Eik Bank i DK, og deres børneopsparing (rente) er til at lukke op og skide i, ligesom Nordea, Danske Bank og alle andre kendte banker. Så jeg googlede "børneopsparing" og fandt denne website: www.mybanker.dk/bank/ny_konto/boerneopsparing/ Og det var jo noget der kunne bruges til noget! Jeg startede lige med at sortere de banker fra som umiddelbart krævede helkundestatus/anden skodstatus, samt dem som åbenlyst reklamerede for jesus faggot med kors og andet unødvendigt på deres website. Så var det ellers bare at skrive til bankerne (hovedsageligt lokaliseret i Jylland) fra toppen af (bedst rente), og jeg startede med at fyre en mail af til de for mig to mest attraktive banker, og inden længe havde jeg fået svar fra begge at de gerne ville oprette en børneopsparing til min søn :th2: Og jeg som havde forventet det ville være noget være rod med en unge uden DK personnummer osv... Det hele er gået over AL forventning, og det eneste jeg har skulle, var at scanne mit pas samt min søns fødselsattest, og så maile det til banken :) Så drop de store banker med de små renter og nul service, og kig efter en lille bank med bedre rente og god service - det kan jeg anbefale :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites