soalma 10 Anmeld indhold Skrevet October 31, 2008 Er I nogen der kender de paragraffer der siger at udenlandske fødte og bosatte børn ( dansk statsborger med dansk pas) ikke har ret til et Cprnummer? Nogen som kender lovgivning på området? Hvilke banker har I det er lykkedes for oprettet opsparingskonti til jeres børn i? Er nemlig i dag blevet avvist på Borgerservice, Skattekontoret og i Danske Bank. Der laves ej personnummer blot for at oprette konto i en dansk bank Tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2008 Er I nogen der kender de paragraffer der siger at udenlandske fødte og bosatte børn ( dansk statsborger med dansk pas) ikke har ret til et Cprnummer? Nogen som kender lovgivning på området? Hvilke banker har I det er lykkedes for oprettet opsparingskonti til jeres børn i? Er nemlig i dag blevet avvist på Borgerservice, Skattekontoret og i Danske Bank. Der laves ej personnummer blot for at oprette konto i en dansk bank Tak Ja, jeg kan desværre nok ikke hjælpe en helt masse, men vil blot sige, at vi heldigvis fik præsten/degnen i den danske kirke, hvor Mads blev døbt, til at oprette ham i CPR-registeret, fordi jeg VIDSTE, at man ellers ville blive mødt med ævl og kævl og ligegyldigheder fra både det offentlige og det private i DK i diverse sammenhænge. Han har netop en børneopsparing hos netop Danske Bank. Men kan I ikke bare oprette en børneopsparingskonto i jeres svenske bank (antaget I har en sådan) ? Det foregår vel på nogenlunde samme vilkår, antager jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2008 Vi har oprettet børneopsparing i nordea danmark uden cpr nummer... De skulle bare presses lidt, vi har dog kontoer der i forvejen..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2008 I Jyske Bank ville de "blot" have en kopi af børnenes (danske) pas, hvor de sidste fire cifre i CPR-nummeret er angivet til XXXX - så var der ingen problemer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2008 Vi bruger det svenske personnummer i DK til børneopsparingen. Ingen problemer. Måske banken bare ikke ønsker jeres penge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2008 Samme her - det svenske er ok. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
soalma 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2008 Tak for svarene. Ja det er mormor og morfar der vil lave opsparingen i Dk. Vi selv sparer op i Sverige. Men når un ikke er døbt i Dk kan vi vist ikke bruge den metode til at få cpr og jeg ser at nogle banker er mere flexible. Vi må forhøre os andre steder så. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2008 min mor (farmor) oprettede en konti i danske bank i danmark til vores barn uden brug af personnummer og vi har fået til sendt et kort dertil.... vi opretter dog selv en i nordea nu hvor vi har fået dansk cprnummer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
soalma 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2008 Mon de af jer det er lykkedes for, får oprettet kontierne i København, hvor det ikke er nogen hemmelighed, at vi er mange danskere, der bor i Sverige? Det kan være det er der, hunden ligger begravet at den information måske ikke er nået til Svendborg. Nyhed er det ikke længre.... Vi blev jo avvist, men de vi talte med på borgerservice samt skattekontoret svarede udfra hvad de selv mente var rigtigst og hvad de blev enige med kollegerne om hvordan man plejede at gøre. Det var ikke noget de havde været ude for før...sagde en af dem til os. Jeg ville bare gerne vide om mine rettigheder. I http://www.cpr.dk beskrives der ikke om hvordan udenlands fødte og bosatte børn kan få dk cpr nr. Eller måske skal jeg tolke det sådan at det så ikke er muligt. Kildeskat nr gives ikke uden at man har arbejdskontrakt/ arbejde var svaret på Skattekontoret, så det er udenfor børneområdet. Tanker... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2008 min mor fik den lavet i danske bank i svinninge (en lille flække 80 km fra kbh) og vi skal oprette en i nordea greve, har lavet en mødeaftale med vores bankrådgiver hvis jeg var dig ville jeg kontakte et kirkekontor da det er der man får CPRnummer samt skal aflevere navneoplysninger osv. husk de skal have elektronisk kirkebog vi gjorde det gennem skt. johannes kirke i kbh, da mange udenlandske børn bliver født på riget og skal så registreres dernede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2008 Men hvis dit barn ikke er født i Dk får de ikke et dansk cpr-nr. Og det er højst sandsynligt ikke sidste gang i får bøvl når de ikke har dansk cpr-nr. Vi er glæde for at de er født i Dk og fik dansk cpr med det samme. Det letter fx. også på apoteket og hos den danske vagtlæge samt ulykkesforsikringen i Dk osv osv. min mor fik den lavet i danske bank i svinninge (en lille flække 80 km fra kbh) og vi skal oprette en i nordea greve, har lavet en mødeaftale med vores bankrådgiver hvis jeg var dig ville jeg kontakte et kirkekontor da det er der man får CPRnummer samt skal aflevere navneoplysninger osv. husk de skal have elektronisk kirkebog vi gjorde det gennem skt. johannes kirke i kbh, da mange udenlandske børn bliver født på riget og skal så registreres dernede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2008 Men hvis dit barn ikke er født i Dk får de ikke et dansk cpr-nr. Vores søn er født i Lund, men har samtidig dansk cpr. Jf. mit forrige indlæg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2008 Og det er højst sandsynligt ikke sidste gang i får bøvl når de ikke har dansk cpr-nr. Vi er glæde for at de er født i Dk og fik dansk cpr med det samme. Det letter fx. også på apoteket og hos den danske vagtlæge samt ulykkesforsikringen i Dk osv osv. Der er nok forskel på hvem vi er, og hvor vi er fra. Vores søn har ikke dansk personnummer og har endnu ikke ramt ind i problemer eller bare et spørgsmålstegn. Hverken med børneopsparing, lægebesøg, ulykkeforsikringer eller apoteket. Vagtlæge i Danmark kunne jeg dog ikke forestille mig at komme ud for at bruge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2008 Ingen Dansk her Min sön har ingen Dansk cpr. Vi har aldrig haft problemer, hverken med tabt arbejdsfortjeneste, pas, akut besög eller noget andet. Så man behöver det ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Dem som har fået oprettet en børneopsparing uden problemer, hvilken bank har I været i? Jeg har prøvet Danske bank og Jyske bank i Helsingør uden held.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Har du ikke en bank i DK selv? Har du snakket med dem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2008 Ja jeg har konto begge steder hvor jeg har spurgt men ingen ville... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2008 mystisk vi har i danske bank.. han vil bare se fødsels attesten på ungerne og så opretter han... det er da mærkeligt at de bare afviser sådan... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2008 Dem som har fået oprettet en børneopsparing uden problemer' date=' hvilken bank har I været i? Jeg har prøvet Danske bank og Jyske bank i Helsingør uden held..[/quote'] Bed din rådgiver i Jyske Bank kontakte Käthe Hansen i deres afdeling på Gammeltorv i Kbh - hun har styr på det! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2009 Vi har oprettet børneopsparing i nordea danmark uden cpr nummer... De skulle bare presses lidt' date=' vi har dog kontoer der i forvejen.....[/quote'] Er der en mulighed for at du vil oplyse en afdeling eller et navn på en rådgiver, vi er kunder i Nordea i Danmark og Sverige, bedsteforældrene er kunder i Danmark og vil gerne oprette en børnebørnskonto og dette kan ikke lade sig gøre da barnet ikke har dansk cprnummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2009 Er der en mulighed for at du vil oplyse en afdeling eller et navn på en rådgiver' date=' vi er kunder i Nordea i Danmark og Sverige, bedsteforældrene er kunder i Danmark og vil gerne oprette en børnebørnskonto og dette kan ikke lade sig gøre da barnet ikke har dansk cprnummer.[/quote'] Hejsa Nordea Aalborg, budolfi afd. Har dog ikke den bankrådgiver mere.... :o Et eller andet sted er det jo bare endnu en konto der skal åbnes ( kan de ikke presses hvis de har noget dokumentation for fødsel/forældre ) Mine forældre åbnede en ønskekonto til noah ( rente er ca. 4,5% ) i jyske bank, hun pressede dem også til at åbne den uden cpr nummer... Noah er godt nok født i dk, men hans danske personnr. har bankerne aldrig fået. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2009 Hejsa Nordea Aalborg, budolfi afd. Har dog ikke den bankrådgiver mere.... :o Et eller andet sted er det jo bare endnu en konto der skal åbnes ( kan de ikke presses hvis de har noget dokumentation for fødsel/forældre ) Mine forældre åbnede en ønskekonto til noah ( rente er ca. 4,5% ) i jyske bank, hun pressede dem også til at åbne den uden cpr nummer... Noah er godt nok født i dk, men hans danske personnr. har bankerne aldrig fået. Næ de vil åbenbart ikke have pengene, har prøvet at få mine forældre, som har et stort indlån og ingen gæld i huset, til at prøve deres rådgiver i Nordea, så afventer lige om det bare er fordi der er forskel på folk, det lyder mærkeligt at Nordea i disse tider siger nej for op til 400000kr pr barn i indlån. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2009 Næ de vil åbenbart ikke have pengene' date=' har prøvet at få mine forældre, som har et stort indlån og ingen gæld i huset, til at prøve deres rådgiver i Nordea, så afventer lige om det bare er fordi der er forskel på folk, det lyder mærkeligt at Nordea i disse tider siger nej for op til 400000kr pr barn i indlån.[/quote'] Kan du ikke bare fortælle nordea at danske bank hellere end gerne vil lave opsparingen, hvis i/de bliver kunde hos dem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2009 Har lige snakket med en kunderådgiver med 40år i Nordea, hun syntes godt nok at det var nogle mærkelige beskeder vi havde fået og hun syntes at de unge mennesker skulle læse lidt på lektierne :) og så læste hun ellers op fra derers "Foretningsgang" hvor der står at det ikke er et krav at barnet er bosiddende i Danmark og ej heller er det noget krav at barnet har et dansk personnummer, dog skal barnet legitimeres men dette kan gøre ved at fremvise den svenske fødselsattest. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2009 vi var nede i torsdags i greve og få lavet vores børneopsparing Eneste de krævede var at vi tog noget med på fødslen, enten svenskt eller dansk, der var ingen problemer Mener hun sagde at den gav 5.5% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites