Jump to content
macpack

Akvarie-interesseret?

Recommended Posts

Jeg ville bare høre om der er nogle herinde som er akvarie interesseret og evt. har lyst til at holde akvariemøder, hvor vi kunne skiftes til at mødes hos hinanden. Hvor der kan bringes diverse emner på bordet, og ikke mindst foredrag fra diverse akvarie ”nørder”. :rolleye: Evt. spise noget god mad, se på hinandens akvarier og ellers bare hygge snakke om ens hobby.:th2: Så hvis du er interesseret, så smid endelig en besked her eller besked til mig, så vi kunne få stablet noget sammen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke længere så "akvarie-engageret", som jeg engang var, så jeg springer over i denne omgang.... :) men jeg håber stadig på en dag at på plads til et specialbygget 1000 liters (eller deromkring) fyldt med vildfangede Mbuna'er - og så skal det selvfølgelig være nogle, som jeg selv har gaflet direkte fra Lake Malawi. :th2: Jeg var i Malawi i 2001 og havde spandevis af Mbuna'er med hjem, som jeg selv havde fanget (i fuld dykkermundering) - se dét er noget helt specielt. http://sentinel.dk/photos/malawi/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et 325 liters akvarium (det rigtig store må vente til jeg kommer i hus engang) med Rocky IV baggrund og naturligvis Mbuna'er (nogle af dem VF-ere). Men må indrømme, jeg er heller ikke sådan 400% engageret, så tror ikke interessen for store møder med foredrag osv. er sagen (læs tiden skal også være der). Frederik: Den tur i 01 du var på ved Lake Malawi var det en selv arrangeret tur eller én af de ture, som Carsten Gissel arrangerer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frederik: Den tur i 01 du var på ved Lake Malawi var det en selv arrangeret tur eller én af de ture' date=' som Carsten Gissel arrangerer?[/quote'] Det var en af de mange ture, som Carsten arrangerer. Du kan spotte ham midt i dette billede med et fjoget smil. :) Jeg har efterhaanden kendt ham i mange aar. Faktisk hjalp jeg i mine tidligere teenage-aar indimellem min genbo, som gjorde rent i hans butik i Aalborg. :) Har altid vaeret fascineret af isaer Malawi-cichlider, som Carsten jo netop altid har gjort rigtigt meget i. Vi havde "base" hos Stuart Grant, som Carsten jo kender gennem mange aar i forbindelse med fangst og import af Malawi'erne til DK. Det var en sindssyg spaendende og sjov tur, som jeg gerne vil opleve engang igen. Update: Stuart Grant er aabenbart gaaet bort. Det anede jeg slet ikke. RIP :rose:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var en af de mange ture' date=' som Carsten arrangerer. Du kan spotte ham midt i dette billede med et fjoget smil. :) Jeg har efterhaanden kendt ham i mange aar. Faktisk hjalp jeg i mine tidligere teenage-aar indimellem min genbo, som gjorde rent i hans butik i Aalborg. :) Har altid vaeret fascineret af isaer Malawi-cichlider, som Carsten jo netop altid har gjort rigtigt meget i. Vi havde "base" hos Stuart Grant, som Carsten jo kender gennem mange aar i forbindelse med fangst og import af Malawi'erne til DK. Det var en sindssyg spaendende og sjov tur, som jeg gerne vil opleve engang igen.
Kanon spændende. Har set mange billeder fra Carstens ture på hans hjemmeside. Men for sådan én som mig, som kommer fra Hovedstadsområdet har jeg aldrig været i en af hans fine butikker i Aalborg. Jeg har mere været en god kunde hos Martin fra CC i Vallensbæk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Macpack... Du er lige et par år for sent ude. Nedlagde mit sidste saltvands akvarie for mindre end 1 år siden og der går lige en rum tid inden det kommer op igen. Og gå så langt som at sætte en balje med "lokumsvand" op igen....Ja det tror jeg ikke bliver lige med det første. Men fortæl da gerne om hvilke baljer du selv har? Inden jeg gik til salt var jeg også Malawi mand og specielt Mbunaer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Ja Macpack... Du er lige et par år for sent ude. Nedlagde mit sidste saltvands akvarie for mindre end 1 år siden og der går lige en rum tid inden det kommer op igen. Og gå så langt som at sætte en balje med "lokumsvand" op igen....Ja det tror jeg ikke bliver lige med det første. Men fortæl da gerne om hvilke baljer du selv har? Inden jeg gik til salt var jeg også Malawi mand og specielt Mbunaer.
Hov hov du..husk nu Suz har nedlagt veto mod flere akvarier for dit vedkommende!!!! og med rette må man sige....:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kanon spændende. Har set mange billeder fra Carstens ture på hans hjemmeside. Men for sådan én som mig, som kommer fra Hovedstadsområdet har jeg aldrig været i en af hans fine butikker i Aalborg. Jeg har mere været en god kunde hos Martin fra CC i Vallensbæk.
Sjovt du nævner Martin & Dorthe, da Cichlide Centret er det eneste sted jeg stortset køber akvarie ting, udover fisk.. Da deres priser er bedre end de fleste steder, også er servicen i top. Men da syndt at høre, at der ikke er den vilde interesse her inde fra, hvad angår at mødes og se hinandens akvarier osv..:cry:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mmm....det vækker minder det her, og jeg har da også overvejet et 325L igen med Malawi cichlider. Men vi har ikke rigtigt plads nu. Jeg tog dykker certificat i Lake Malawi i 1996, men tog ikke nogle fisk med hjem da jeg fortsatte rejsen rundt i Afrika derfra. En uges dykkerkursus kostede $110 :-) /Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da lidt akvarier. Et 350 liters Juwel hjørneakvarie. En reol med 3 gange 85 liters, og en enkelt 54 liters. Har lidt forskellige fisk, men går mest op i pansermaller ( Corydoras ), derudover har jeg osse lidt rejer - RCS og CRS, og går med planer om at få flere arter, da de er et sikkert hit hos min kæreste, som jubler og danser når hun spotter en babyräka ( hun er svensk). Jimmy Forresten er akvarierne proppet ind i en 2 værelses lejlighed!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
... går mest op i pansermaller ( Corydoras )
Eeeeelsker pansermaller. Jeg har altid syntes, at de var (er) så'n lidt "nuttede". :lol: Har p.t. selv albino, kobber og plettede (som vel er de hyppigst forekommende)...
Forresten er akvarierne proppet ind i en 2 værelses lejlighed!
:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha de gode gamle minder. Jeg havde et 300 liters akvarie da jeg boede hjemme, først med Oscar fisk (den fra zappa) og senere Piratfisk. Fuck et svineri de kunne lave, men de var nu meget muntert. Jeg håber da på engang at få solgt ideen herhjemme om et saltvand akvarie, men pt. ser det skidt ud så desværre herfra.. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites